Jag fryser { i Augusti (!) }

Är sjuuuukt kallt ute, åh då menar jag verkligen sjukt för att vara Augusti ( ja Augusti varar i ungefär ett halvt dygn till!... ) Åh det måste va rekord!?. Frost ute i morse o de är ungefär 5,6 grader. Nu är det 13 och ja fy fan va de suger!.. Va händer med vår värld egentligen!?!... Ô.o 

Idag är det då fredag ( äntligen ) och som för många kan kallas "barnbytardagen" ja tänkte särskilt på det ida när ja gick hem från bussen... " Där står en mamma med sin lilla 3-åriga dotter vid vägen under en gatlykta utanför sin lägenhet. Mamman håller i flickans lilla ryggsäck, en kudde och ett gosedjur. Den lilla flickan står och klänger på lyktstolpen och frågar otåligt sin mamma " När kommer pappa? ... Snart...

Åh då slår det mej vad hemskt det egentligen ser ut och hur sjuuukt många små barn som har det så där varje helg eller kanske varrannan. Fredagar= Barnbytardagen i mååånga människors liv.. Sorgligt..egentligen...


Nä nu måste ja ta tag i mitt liv o börja packa till helgen, Brossans tjej från Växjö kommer med tåget vid halv 6 ungefär, så vi drar väl mot Sthlm vid 6-tiden!..

       Vi höres åh vettu nästa gång vi hörs är jag förmodligen mkt mognare eftersom jag har fått det stora ansvaret o blivit Gudmor!.. Ska läsa en berättelse o spela piano inför 100 människor... IMON... börjar faktiskt bli lite nervös!.. ; /

Äsch de kommer nog gå fina fisken ska ni se!!.. : )
Imon kommer Sara hem från Mallis med , tyckte de var kallt o trist när ja kom hem från Kreta för en vecka sedan men då var det ändå nästan 20, Sara kommer nog få en ordenlig shock!.. O.o


        PUSS&KRAM, Ha en fin helg ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se