Den sista Lördagen 2007.

Godmorgon!. Sovit gott?. Det har jag iallafall gjort... 
Somnade runt klockan 1 som alltid nu på lovet.
Vaknade vid 10 idag ungefär. Har precis tryckt i mig en tallrik havregryntgröt med banan i och en kopp té, är mätt!

Igår så hade vi lite "lillejul" med mormor som tyvärr inte följde med till Sthlm över jul.
Men det kan ju vara mysigt att sprida ut julen till fler tillfällen också, så blir det inte så mycket på en gång.

Efter att jag bloggat igår var vi kvar på jobbet en halvtimme till eller så sen så åkte vi till pizzeria Italia
( gör stans godaste pizzor! ) åh köpte med oss 3 pizzor hem.
Här hemma hade äntligen strömmen kommit tillbaka och mormor stackar´n som fått leva på kalla potatis och köttbullar hela dagen fick komma ner på pizzakalas.
Jag duschade och smörjde in mig med min underbara Body Butter som jag fick i julklapp.                          

                                               image165


 Åh sen satte vi oss pianorummet ( har alltid kallat det för det, bara för att pianot står där inne, =P ) men okej, vardagsrummet på nedervåningen då.  Jag satt där i morgonrock och med turban på huvudet
 " Japp, så här såg jag ut på julafton i Sigtuna också!. ." =P
 Mamma satte på sig tomtemasken och började dela ut julklappar, de flesta var såklart till mormor.
Hon fick fotspa, fotbad, tidning, en tv-kanna, choklad, bok, kalender på Theo ( fick vi med!..) m.m.
Men jag fick några grejer iallafall.
Mamma hade nämligen glömt en grej här hemma som jag skulle få i julklapp
- En supernajs klockradio, välbehövligt om något , har ju berättat tidigare om min opålitliga klocka som ringer när den känner för det...
Pappa fick även en Dvd-spelare som vi inte orkat dra med oss till Sthlm.
Åh så fick jag 200 kr + en tialott av mormor. =)



Idag ska jag nog bara ta det luugnt, läsa potter, kolla DH och sådär..
 Mm , det är det bästa med lov.
Då älskar jag att bara vara hemma, slappa och vila upp mig inför den kommande terminen!...

Aja, vi får se vad dagen bjuder på annars. 
Ni får iallafall ha en jätteskön lördag, den sista lördagen 2007...

Vad ska ni göra över nyår förresten!?..  Tell me, tell me.

Jag skulle varit med ett gäng kompisar men sedan så visade det sig att kompisen vi skulle vara hos inte kunde så det får gott bli ett år till med familjen, hos släktingar i Skåne.
Bra mysigt det också!. =)


                      Kramkram♥


                                  image164
     
Tänkte "äntligen" lägga upp lite bilder på mina julklappar
- bättre sent än aldrig iallafall!...=)
Här har vi då min älskade iPod.
Har 146 låtar på den nu, som jag fick från C från  syrrans dator.
Men tyvärr så krånglar iTunes på min dator så jag kan typ inte lägga över nya låtar
- utan att dom gamla försvinner?!
Fattar inte riktigt, men jag skylle på min gamla skruttdator som SNART ska bytas ut!....


                         image166

Så, där har vi med det mesta. Förrutom lite pengar,lotter,minneskort osv..
Men det spelar ju ingen roll!..


                                  image167
   Min klockradio som jag fick igår är väl också värd att hamna här- antar jag... =P


Ciao,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se