Lördag 8:e December- morning update.

Hej hej, eller God morgon rättare sagt?!..
Har varit vaken i över en timme nu och klockan är inte ens tio, på en lördag!
Lördag
!!..
Ovanlig syn, men hur ofta sover min kära vän Emma över här för den delen!?.. Inte så ofta!.

Hon är ju en riktig sporttjej så såklart skulle hon ha handbollsmatch idag, samling halv tolv.
Ska förmodligen åka in i kolla på matchen sedan!..
Åh så blir det förmodligen julklappsshopping efteråt!..
Hade det mycket trevligt igår!. Först kollade jag & Emma på filmen"Bring it on"    image82
Småsöt/ kul film med Kirsten Dunst i huvudrollen!..
 Kul att se henne i en sådan annorlunda film jämfört med Spiderman filmerna!.
Satt framför tv:n o käkade Chili Concarne..
Vid halv åtta så kom Karin hit!.
Efter lite snack osv så kollade vi då på
 IDOL finalen.

Sjukt skön stämning i Globen, vi önskade att vi var där!.
Men istället satt vi i min säng ,
krängde i oss en massa godis o ja ,
hade det allmänt nice  iallafall =)

Vinnarlåten var dock ingen hit enligt oss, tråkig låt!..
Som var snäppet roligare att lyssna på när Amanda sjöng.
Men ja,dom flesta vet väl vid det här laget att Marie vann med 51,3 % av rösterna!. Sjuuukt jämt!...

Jag och mamma röstade på Amanda två ggr.
 Åh vi var alltså inte ensamma om att rösta denna kväll!..
Tror det var 1,3 miljoner röster och Jihde sa att det var röstrekord i tv4:as historia.

Gjorde inte så mycket att Marie vann, hon är mer Idolmaterial tycker jag faktiskt!.
Visst vi hejade på Amanda men aa det kommer ju gå Bra för henne iallafall om inte bättre!..
Dels för att det alltid brukar gå bättre för tvåorna och dels för att hon nu kan lägga ner tid på sin första skiva och få den riktigt Amandig och personlig!.
Så det blir nog kanoners, right!?..=)


I den långa pausen
mellan framförandena och när vi fick veta resultatet så sjöng vi Singstar. Alltid kul!..=)
Sjöng även efter IDOL.. 
Jag och Karin sjöng så dåligt så att Emma somnade. Haha..
Vid typ kvart i tolv så väckte vi Emma , eller aa hon vaknade igen när vi slutat sjunga!..
( Vi hypnotiserade henne med våra ljuva stämmor!..) Så skulle Karin bege sig hemmåt, åh så ville hon ha sällskap, inte kunde vi släppa ut henne själv i natten så det var bara att klä på sig..
Emma trött som en gnu, packade in sig i sin feta Eskimåjacka, halsduk o hela balletten.
Halvsov typ fortfarande och jag och Karin bara skrattade åt henne, stackar´n,  ; P

Åh jag var iklädd mammas kappa, brossans jätteväst två mössor på huvudet och pappas foppa-tofflor..
HAHA fan vad trött & snygg jag var!...Helt svart runt ena ögat också efter att Emma kastat en kudde i mitt öga. xD
Aja skrämde bara lite slag på ett par som var ute med vovven.. Frös gjorde jag iallafall inte!..=P

Väl hemma så kokade vi oss lite té och satte oss vid datorn, en aning piggare efter den svala kvällspromenaden.
Somnade vid kvart i två ungefär.

Hade ställt klockan på tio i nio i morse.
För Emma skulle åka hem med bussen vid halv tio. Käkade frulle och så var det "Byebye".

Ska som sagt åka in och kolla på matchen och sedan shoppa julklappar, med Karin!.. Hoppas att hon inte bangar nu!..Åh att mammsen vill skjutsa in!.. Jaja, bäst att sätta fart!..
(Telefonen ringer! * Det var syrran*  Räckte bara över telefonen till mammsen...)


Ska dricka upp mitt té och bege mig till duschen nu!..


Hoppas ni får en bra dag!..=)

                        Kraaamkraaam♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

detsamma!

2007-12-08 @ 11:56:42
URL: http://metrobloggen.se/linder
Postat av: Karin

denfilmen har jag:)

2007-12-08 @ 12:55:51
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Anonym

den filmen är så bra. :D

2007-12-08 @ 20:03:42
URL: http://www.mehartyou.blogg.se
Postat av: Nattis

vinnarlåten var sämst :(

2007-12-11 @ 20:16:33
URL: http://nattis1.blogg.se
Postat av: isabella

älskare den tredje filmen bring it on all or nothing, heyden är nämligen huvudrållen i den kanske stava lite fel där menmen:P

2007-12-13 @ 19:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se