Söndag 9/12 - Andra advent.

Morsning Korsning ( Bra att jag varierar mina hälsningsfraser..;P )

Allt bra  med er idag?!..
Jag var gryyymt trött i morse, somnade vid kanske halv ett igår, inte så farligt.
Sov till halv elva idag- borde varit utvilad- men icke!... Aja, vaknade iallafall av dofterna från lussebullar,knäck & mannagrynsgröt- åh hungrig var jag efter en lång kväll+natt utan mat..
Så jag pallrade mig upp o började även denna söndag med att käka gröt...=P

Sedan så hjälpte jag mamma att "rulla" lite lussebullar.
Sedan hjälpte jag henne att äta några också såklart...
Annars så har jag mest suttit med Biologiboken & ett block framför mig- med en bläckpenna i handen hela dan.
Skriver studieteknik & ritar ifrån 26 sidor..
Tar sin lilla tid- ganska så jobbigt så tog en paus nu...=P
Känner mig lite duktig iallafall..

                                     image84

Snart så ska vi skjutsa in mamma till flygplatsen, kanske följer med..
Mamma ska åka till Stockholmia för att vara barnvakt åt sitt lilla barnbarn i några dagar när sis´ska jobba...
Så nu ska vi klara oss själva här hemma- Hur in tha hell ska det gå!?....
Kommer kanske vara helt själv någon kväll också men äsch det kommer nog gå finemang!..
Jag är ingen bebis längre..=P

Nu så ska jag strax gräva ner mig i Biologiboken igen
- Till  kapitlet om Nervsystemet,rättare sagt..
Herregud ,vilket söndagsgöra... *suck..*
Jaja, jag har insett idag att jag är en OPTIMISTISK människa!.
Åh det vill jag fortsätta vara!..


 Ha en fortsatt bra/trevlig/skön/rolig/glad(?) Andra advent!... ...
Snaart är det Juuul- åh då far jag till Stockholm!.=)

Har nästan lite ångest över att julen är så snart dock- Har såå många julklappar kvar att  inhandla..

Hur är det med er- har ni mycket kvar att köpa!?...
       *Döva min ångest genom att säga att jag inte är ensam... ; ) *

             Adventspuss på nosen  ♥ Josse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se