Tomtegröt&Adventsljustakar.


När ljusstakarna och julgardinerna är uppsatta och det luktar risgrynsgröt i hela huset..
Först då förstår man att julen faktiskt närmar sig, med stora kliv...

       image47

Har varit här hemma och  donat hela eftermiddagen, städat mitt rum jättenoga, satt upp avendsljusstakar, dammsugit  hela nedervåningen m.m.
 Man blir ju helt slut, men skönt att ha det gjort..
Har förresten pyjamasen på mig fortfarande!...=P

Snart ska vi käka risgrynsgröt ( eller tomtegröt kanske man ska säga?..)
I morgon åker brossan min upp till fjällen, han ska jobba som skidlärare i Stöten för tredje året i rad.
Längtar tills vi åker upp och hälsar på honom, så ska han lära mig att åka snowboard hur de nu kmr gå..!..=P

Var aldrig i fjällen förra året så nu längtar man ju extra mycket efter att få flänga i backarna!...

Vad gör du idag?  

 Pusshej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se