Torsdag- En " pärsig " dag.


image77

"saknar sommaren.."




"Kom på " ett  nytt ord idag. Eller ja, det bara flög ur mig.   Pärsig.

Jag skulle vilja beskriva ordet som en blandning av en dag som har varit en pärs ( mycket slit o släp ) och ja en pissig/dålig dag helt enkelt. 
Så ja nu vet ni vad det betyder, kommer nog använda ordet i fler sammanhang, ganska så användbart ord ju! Särskilt för mig som gillar att klaga...
Men smaka på ordet, visst låter det bra o visst är det kul att säga, tankarna far faktiskt lite åt persika, åt ljuvligt doftande sommardagar.. ( enligt min mening..) Även fast innebörden inte är så ljuvlig får det en också på lite bättre humör!!.. Hah, kanske inte så många som fattar riktigt vad jag menar men.. Jag gör!..=P


Jao,Jao så ja detta har  alltså varit en  ganska så pärsig dag. Började med Apt.. (panikplugg/fix innan debatten. )
Såklart fick vår grupp som typ var minst förberädda av alla inleda debbaten.. Yey... 
Vi var fem i varje debattgrupp ( en för o en emot djurförsök )publiken tyckte dock att det mer var en debatt mellan två personer.. ( Mig & Sara.. ) Synd att inte resten av gruppen hade läst på så mycket..
Men ja jag älskar ju att ha ordet så whatever, inte mitt fel om dom får dåligt betyg i detta!.. Jag gjorde så gott Jag kunde iallafall, både för mig själv och för att försöka hjälpa dom!..

Sedan satt vi och lyssnade på de andra debattgrupperna
 ( ganska så skönt att vara ute först o få det överstökat först trots allt!..)

Vi höll på med det ända till maten. Sedan hade vi idrott , Dansade Bugg haha fy faan vad lamt. Men dock liite kul!=P

Innan vi slutade hade vi en timmes M-språk.. Åh ja var så trööööött och ja helt färdig, så jag höll på att somna, var verkligen hur nära som helst. När jag "vakna till liv" så fattade jag inte ens var jag var..
Gick sedan som i koma resten av stunden innan jag kom hem!.. Äntligen är "allt" över.
Denna veckan har varit för jävlig rent ut sagt, så som de senaste veckorna..

Det märks att det snart är lov på gång, åh tur är väl det . För energinivån är inte hög numera..
Åh mycket sömn får man inte heller, ( plugg tills man stupar...)
 
Mörkt när man går till skolan, mörkt när man kommer hem. Hela tillvaron blir..Mörk.. Jag behöver vila...


Åh det är precis det jag ska göra nu, har ingen läxa tills imon  ( SKÖÖÖÖÖNT )
Så det finns tre alternativ till vad jag ska göra efter att jag har lämnat datorn:

1: Slänga mig i sängen och börja läsa nyaste potterboken.. ( har bara hunnit läsa till kapitel 2 på över 2 veckor..)
2: Slänga mig i sängen och slå på tv:n för att se om det är något intressant.
Annars får det väl bli ngt gammalt,hederligt oc-avsnitt..?
3: Slänga mig i sängen och sova...


Hmm, klurigt vad ska jag göra!? ( beslutsångest, hatar att välja!..) 
Äsch jag orkar inte välja, är för trött, jag går nog åh slänger mig i sängen istället!..; D


Hoppas din vecka har varit  lite mindre pärsig än min, om inte:
Så glöm aldrig att efter regn kommer solsken, eller snö ska man kanske önska sig nu?.. ( Sol OCH snö!.. ) Perfekt

Ha en wunderfuuul kväll! 



                   Pusshej! ♥


Kommentarer
Postat av: ida

ååh vad jag saknar sommaren.. ^

2007-12-06 @ 17:27:10
URL: http://pidaa.blogg.se
Postat av: Karin

tack:) ha en trevlig kväll!

2007-12-06 @ 21:01:18
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: ida

mm precis!!

2007-12-06 @ 21:43:08
URL: http://pidaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se