Instängd i..plast...

Heej! Sitter här i syrrans lägenhet , en lägenhet  som befinner sig i mindre kaos numera.
Alla möbler här runt omkring mig i hallen är inklädda i plast, det är plast för dörrarna in till köket och vardagsrummet, jag sitter liksom isolerad från omvärlden, eller iallafall sis´,Christian & Theodor för tillfället... Golvet är täck av papper. Det är skitigt så när man ska gå ut hit i hallen får man ta på sig skorna. När man ska gå på toa får man ta med sig en skithusrulle och klampa ner i källan i till ett tillfälligt toalettbås byggt i icke ljuddämpande dåligt trä som det står "WC" slarvigigt skrivet på med en spritpenna o man får låsa om sig med ett simpelt haklås,
(Oj, paus Theo stod just upp för några sekunder utan att någon höll i honom för första gången!... Åh sitta kan han nästan nu också!...)
Det är också iiiiiiiskallt där nere i källaren fan ja satt där o bara huttrade i morse samtidigt som det gick en massa folk utanför så jag gjorde allt för att kissa så tyst som möjligt!.. Det finns heller inga speglar i hela lägenheten o ansiktstvätten+tandborstningen får numera skötas i köket..
Jaaa , som ni kanske kanförstå är detta lite speciellt, annorlunda och framför allt bökigt!.. Men samtidigt lite mysigt också, ja får faktiskt lite "Campingfeeling", haha...
Tur att tv:n & datorn finns här iallafall,annars hade nog livet här blivit lite väl simpelt för oss som är så bortskämda!... =P

Så ni kanske undrar vad det är ställe jag har hamnat på egentligen, vad det är som händer?!..
Joo det är ju så att det är ett såkallat stambyte i det här hyreshuset vilket betyder att dom byter ut alla husets stammar, och toaletterna renoveras också... Är inte så insatt i det så jag kan inte förklara det någe bättre, men tydligen dammar det som fasen när dom borrar så ja därav är allt inplastat...Åh detta håller på ända fram till jul
 ( minus kvällar&helger )

Bökigt som sagt, inte så konstigt att Madde&Theodor bodde hos oss i 2 hela veckor va?!...



                 image196
                     I min säng ( soffan ) , Vaknar man av att den här sötnosen ligger bredvid o ler..^^,

Well, well ändå lite kul att få prova på att leva lite omodernt & rörigt! Kan vi bortskämda svenskar behöva!...=P

Kom hit till Stockholm vid halv 8-tiden igårkväll.. Madde hade PRECIS sagt något i stil med:
" Vad fort resan har gått egentligen, åh Theodor har ju varit så snäll o ja vi slapp ju det dåliga vädret osv.. "
Hon skulle aldrig ha sagt något
för cirka 100 m. framför oss skymtades en enorm kööööööö-i Södertälje , det hade hänt någon olycka och det tog oss över 45 min att komma igenom Södertälje...
Theodor vaknade, åh fick närmare panik, han ville verkligen inte sitta fastspänd i sin bilstol längre, han grät så han höll på att tappa andan! Det blev typ kaos, jaag gjorde allt i min makt för att försöka lugna ner honom, försökte läsa, sjunga, vi satte på barn-cd:s, jag tog fram leksaker i alla de former och slag, provade med kex och vatten och nappen åkte in o ut, men inget hjälpte, tillslut var jag tvungen att ta upp honom
( trafiken stod ju ändå stilla..) Precis då började trafiken släppa och jag var tvungen att sätta ner honom igen, men han grät o skrek och gjorde allt motstånd i världen för att inte behöva sätta sig i stolen, jag fick typ tvinga ner honom men han hamnade konstigt, gled ner eftersom han var så ledsen så ja kunde inte spänna fast honom, bältet räckte inte ner riktigt. Åh Madde blev stressad o arg på mig för att jag inte kunde spänna fast honom.
Åh ja då, ja jag kände mig ju helt hjälplös o blev alldeles svettig, jackan o koftan fick åka av i all hast..
Ååh ja tyckte så syynd om honom, han var ju heelt otröstlig och jag visste verkligen inte vad jag skulle göra!... Usch jag började nästan gråta själv, mest av att se att han var så himla ledsen och för att jag inte kunde spänna fast honom..
Tillslut svängde Madde av på någon liten bakgata vid en skog så stannade hon och gick bak för att försöka trösta honom och så... Han lugnade ner sig något och vi forsatte dom sista 2,3 milen hemmåt med ett stadigt och tryggt grepp om min hand. Tänk vilken tur att jag åkte med ändå, Madde säger att hon inte vet vad hon skulle gjort om inte jag var med!....

Typ en kvart senare var han gladare än gladast, skrattade och hade nog glömt bort de dramatiska minuterna i bilen... För pappa var ju där, pappa som han inte träffat på nästan två veckor!....Glädjen var total!..

Vi käkade pasta med pesto
(men jag åt inte så mycket dels för att jag ätit liite för mycket godis på vägen , köpte vid Norrköpingsbron där vi stannade o fikade, där var ett goooodisparadis med alla dess sorter som ja såklart inte kunde låta bli, blev 50 spänn fattigare också.. och så mådde jag även lite illa sedan den dramatiska tiden av bilresan...)

Så kollade vi ju på IDOL såklart,
( Lite chockerande att Christoffer åkte ut, kändes liite som när Danny åkte ut förra året..)
Men men, Så kollade vi på Fredag hela veckan också. Sedan var vi tröötta, tvättade av sminket o borstade tänderna i köket sedan låg jag i soffan o halvtittade på Miami inc. innan ja somnade , vid halv ett-tiden kanske!?... Drömde massa sjukt i natt, bland annat så drömde jag i drömmen att jag brukade drömma att jag var gravid, varje natt o så vaknade jag o var lika lättad att det bara var en dröm.. Hängde ni med där?!..
Var massa annat lustigt/läskigt/roligt som jag inte minns också...Småvaknade några gånger men vaknade först riktigt när Madde & Theodor kom in och pratade med mig vid 9-tiden. Theo låg o lekte och kräktes lite medans jag kollade på tv. Sedan käkade vi en ordentlig frukost innan jag travade ner i den kalla källaren iklädd min assexiga isbjörnspyjamasALIASvinröda mjukisbyxor och med en toalettrulle i en Polarn&Pyretkasse i högsta hugg..

-Godmorgon alla grannar!! xD

Sedan dess har det inte hänt så mycket. Men nu så ska jag byta min assexiga isbjörnspyjamasöverdel + de röda mjukisbyxorna mot några anständiga kläder innan vi ger oss ut i solskenen & faktiskt den tunt snöbeläggda naturen, eller natur o natur, vi är i Sthlm ffs. Men Solna är myysigt och ja solen skiner så de blir en härlig promenad, blir nog en runda till Solna C också!... Kolla skor på skoaffärer som inte finns hemma!!...

Ska försöka hitta mig någon liten spegel också så jag kan sminka mig, iofs ganska så skönt att leva utan speglar , nog ganska välbehövligt att göra de ibland, att slippa bry sig men ändå,
i affärerna kan jag nog inte undvika speglarna...tyvärr...Men:

Ha en skön Lördag! PUSS&KRAM, ♥ / Josse =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se