Onsdag- Onsdag- "My Emma-the bright side of life"

Hej..=)  Skulle ha skrivit tidigare när jag satt på pappsis jobb men hann inte.. Hade lite läxor att göra  och så..

Började dagen med att försova mig ( bara en kvart men ändå.. ) varje minut är ju värdefull på morgonkvisten..
Som tur var hade pappsen också försovit sig så jag kunde åka in med honom ( hade hunnit med bussen..) men tyckte det var roligare att åka i pappas "vrålåk" (husbil xp) med en ny GPS i och allt.. Hah, underhållning, bättre än musik näst intill.. (överdrivet perfekt tantröst )-
"200 meter rakt fram sväng sedan höger!."

Åh hon blev  jättesur när man inte körde som hon ville!.. Kuul =P
Sedan direkt över till något mindre kul, Kemiprov. Fy för helvete, vill helst glömma det.. Pluggade knappt något på det igår, blev mest Engelska och jag var ju redan inställd på omprov så... Alltså det är verkligen ett UNDER om jag får G på detta provet, gissade på de flesta frågor..

Sedan hade vi Bild ( där ritar vi saker vi "förundras" över.) Jag ritar en gravid kvinna och sedan så ska vi "skära" in detta i en träbit.. Hoppas det blir bra, tar sin lilla tid...

Sedan hade vi Svenska ( Grupparbete- debatt om olika saker. Jag och fyra till är Emot Djurförsök.. Vår lärare som bestämde vad vi skulle ha då men jag blev ändå ganska nöjd med att få det, vissa fick liksom att de var Emot mp3:er och mobiler i klassrummen, kanske inte lika spännande och drivande..? =P

 Nu så ska jag gå och glutta lite på Bonde Söker Fru.   Kommer tillbaka och fortsätter att skriva om min dag, snart!

Tillbaka- lyckat att man kommer precis lagom till pausen.. Typiskt mig, det blir alltid så när man sitter vid datorn..
Aja. Inte så viktigt!.. Håller på med en Franska-läxa också..Låtsas att jag ska checka in på ett hotell i Frankrike, snackar med en receptionist och hela baletten..Åååh franska är så himla jobbigt!. Och svårt, har fasen läst det i snart fyra år och jag typ bara berätta lite om mig själv, beställa mat och lite annat.. Skitsvårt är det verkligen!..

Svenskaläxa till imon med- Vi har fått skriva insändare om valfritt område. Jag har skrivit om att jag tycker man borde göra mer motbjudande sluta-röka reklamer... Där man verkligen visar  riktiga bilder på hur lungorna ser ut hos en människa som har rökt i 10 år osv.. Visst skulle folk reagera och tänka efter mer då!?..
Håller du med eller ej, säg gärna det till mig!...=)

Jaa som du kanske har märkt (angående de senaste inläggen) så har mina senaste skolveckor sett gaanska så hektiska och jobbiga ut, inte ? Det har dom iallafall, trodde faktiskt att 9:an skulle vara slappare men icke..
Vår handledare och so/svenska lärare har iallafall förstått att vi har haft det grymt krävande de senaste veckorna så hon är så snäll så hon låter oss titta på film åh käka godis imorgon  på Svenska & So-lektionen. Vi var värda det nu tyckte hon, Det gick ett juubel genom klassrummet!.. Ganska så schysst va?, För det är ju inte så att vi inte har något att göra i so/sv.. =)

Förresten så hade vi strömavbrott i hela Kalmar idag, i över en halvtimme!.. Det var verkligen kolmörkt i korridoren,skitmysigt!.. .Synd att det inte höll i sig längre =P

Jag och EmmaPemma gick till NettoFetto för att köpa tuggummi idag efter maten, men vi blev såklart mer sugna på godis när vi väl kom dit.. Skramlade ihop våra sista pengar xP till en liten påse.. Blev sugna på naturgodis men det är ju så jäävla dyrt så vi var lite olagliga och la några naturgodisbitar i en vanlig godispåse
 ( med annat godis över.. )  Hehe, man är ju inte dum!.. Men ring inte till Netto och skvallra nu eller nått bara!!..; )
Väärsta kön var det också.. åh matten skulle börja inom fem minuter men jag och Emma som allt som oftast är i en annan värld gick där ifrån netto med en godispåse och krängde, i lugnan ro som om vi hade all tid i världen...
När vi tänkte på det, att vi skulle komma sent, ha med oss godis och allt till lektionen så började vi asgarva, så som bara jag och Emma kan, åt egentligen ingenting.. Men vår mattelärare gillar ju oss.. Sa han igår.. Så vi trodde väl att vi kunde göra hur vi ville idag!... Äsch detta blev snurrigt, men Emma fattar vad jag snackar om...; D

Jag och Emma brukar alltså inte vara så koncentrerade på mattelektionerna.. *HOST* näe, matte=party i våra ögon... Men idag skärpte vi faktiskt till oss lite... Jobbigt att ligga efter ju!...

Efter matten hade vi bara " elevens val " kvar.. Jag och Emma är ju med i en "läsenfilm" grupp.. 4 veckor sedan vi träffades.. Kollade på slutet av Narnia och skrev lite om filmen och bokens skillnader.
När jag skulle gå till skåpet för att hämta min "tidsaxel" så bad läraren mej att lämna en bok till en tjej i 7:an som förmodligen skulle vara i klassrum 120 a eller b.. Så jag öppnade bara dörren och tjoade:
Finns det någon Tova här?!  En elev i sjuan: Aa där nere i hörnet, sätt dej där! Jag: Va?!..
Läraren: Nej det finns ingen toa här, det vet du väl!?! , då klaffade jag.  HAHA, neeje, jag ska TOVA inte TOA!!..

Alla började skratta och de flesta hade tydligen tyckt att jag sa toa..Men det fanns ingen Tova där heller så jag fick gå till klassrummet bredvid, åh då öppnade jag dörren och tjoade EXTRA tydligt Finns det någon TOOOVAA här!?
Det gjorde det!... ; )

Sedan hände en annan lite "kul" grej också när vi hade en 5-minuternsrast.. Jag följde med Emma till skåpet så plötsligt hoppar några tjejer i paralellklassen fram och frågade om dom fick ta kort på mig och om dom fick ställa några frågor angående min klädstil och mode.. Till skoltidningen då..För att dom tyckte att jag hade så snygga kläder på mig!!.. Sure sa jag och svarade på lite frågor och ställde upp på bild, bilden blev säkert skitdålig eftersom Emma stod och glodde och log sådär tramsigt så jag började flabba, jättekul att hela skolan kommer kunna se det på nätet sen då.. Aja, får ja la bjuda på!.. Kul att dom frågade just mig liksom!...=P

Slutade fem över två,efter lite "SvenssonSvenssoncitat+massa flabb med Emmsan"  tog jag bussen till mammsis o pappsis firma då. Käkade pepparkakor och fixade lite läxor på datorn.. Var hemma vid lite över sex..
Käkade snitchel och ja.. Har pluggat lite, kollat på tv osådär... En vanlig kväll.. Utan allt för krävande läxor och inga prov till imon *LÄTTNAD!.*

Nu så ska ja kolla på de sista av Bonde söker Fru!.. Sedan är det Top Model Sthlm

Imon blir det träning med Emmsan efter skolan,Kul!..=)

  Ha en fortsatt trevlig kvälll!. KRAMKRAM i kylan ♥




BTW,BTW,BTW. Är det bara på min dator som min blogg ser konstig ut!?!.. Alltså ingen bakrund, ingen header och bilden visas inte!?... Jättestörigt!!! Vet någon vad som kan ha hänt!?.. Varit så här i flera dagar!...

Kommentarer
Postat av: Josse

Har fixat tillbaka bakrunden, men vad som har hänt med min bild och allt, det fattar jag inte!?..Ô.o

2007-11-28 @ 21:24:25
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se