Fredag.Fredag.Fredag ♥

                    image131                                                 





                                               Hej ! 

Så var det fredag igen, tur att veckorna går så fort!..    Bara två veckor ( 10 dagar ) kvar i skolan sedan har man en veckas Höstlov.    Varit en bra dag idag.
Här kommer en liten sammanfattning i form av "Dagens"..

Dagens humör/känsla
: Glad, pigg, öppen, frusen, lättad, smått lycklig och lättroad...

Dagens
klädsel : Lila tunika från Gina Tricot, ljuslila strumpbyxor ( fick av mamma igår!..) , Min svarta mössa/basker från Lindex, mina svarta skor/boots från förra hösten ( Din sko )och så min nya fina gråa kappa från Åhléns.

Dagens mat:
 Frukost: K special m. 98 % fullkorn med mjölk, därska hallon och en halv banan i + en kopp grönt vaniljté och ett stor glas vatten+ C-vitamin/vitlökstablett & min tablett med sköldkörtelshormon...
"Mellanmål": Blev en daimbit ( jag & sara köpte varsin igår på maxi)  och vatten efter simhallen bara för att "piggas" upp lite..
Lunch: Som mattanterna uttryckte det: Tex-Mex biffar med salsasås och fullkornsris. Åh så som jag skulle vilja uttrycka det: Bajskorvar med menssås & myrägg...; D ( Såg ungefär ut som det.. Men var iaf ganska så gott!.. )
"Mellanmål": Knäckebröd och en kopp té på mammis o pappis jobb. Blev en liten madeltårtsbit också...
 Middag: Fläskfilé & svamp gryta med fullkornsris & gelé till.. Mamms goda!,
Fast blev inte så mkt kött för min del!...

 Ja de kommer väl säkert bli något mer som slinker ner under kvällen, klockan är ju inte ens sju... Åh det är ju fredag så!... ; )

Dagens tv-erbjudande: IDOL kl. 8 & sedan Fredag hela veckan!.

Dagens väntan: På mammas så kallade "fredagsöverraskning" som ska innehålle en present till MIG!..
Är så nyfiken så jag spricker, typ..

Dagens läsning: Fredagsbilagan+Expressen och nya numret av braiga Cosmopolitan som inköptes idag..

Dagens  träning: En halvtimmes simmning, bröst&ryggsim tillsammans med klassen.

Dagens doft: Förrutom att håret luktar klor ( igår avgaser idag klor..;s )Åh min älskade Nina Ricci parfym
 Så får det bli den underbara doften som jag fick med i Cosmopolitan. Maria Careys nya doft. Lukat för härligt av Marshmallows och blommor.. Synd att den är så liten!..

Dagens låt: Only Hope med Mandy Moore & Samson med Regina Spektor.. Iallafall dom två som har satt sig på hjärnan efter dagens mp3: lyssnande... ( Åh yes jag har varit på fina-balladlåtar-humör idag, passar in så bra med virvlande löv och kyliga höstvindar runt om kring... Höststämming liksom!.. ) : )

Dagens utgifter: 10 spänn för lås till skåpet i simhallen, 40 kr för Cosmopolitan.

Dagens goda gärningar: Gav en värktablett till Emma.H som hade ont i magen & mådde allmänt dåligt, fick åka hem  ( hjälpte sa hon!. : ) Åh så skänkte jag 5 hela kronor till Rädda Barnen till en "tant" som stod med en bössa utanför Läckeby affen.. (  Väldigt generöst av mig va!?..^^ ) Aja, bättre än inget! Tänk om hela Sverige skulle skänka en fjantig liten femma, det blir ingen liten summa tillsammans ju!..

Dagens jobbiga: Ingen vidare hård dag i skolan men på Engelskan hade vi läs & hörförståelse, gamla nationella prov som vi får öva på. Hade iofs ALLA rätt på båda men de gällde ju att koncentrera sig som bara den då!...
Sedan blev det ju en timmes städning på pappas o mammas kontor då. Men de har ju blivit till en vana, inte så fasligt jobbigt heller, särskilt inte när man får 500 spänn extra i månaden!..
Jobbigast var väl då promenaden från Norrgård till jobbet , kaaallt om händerna, förfrös dom typ. Men med hög musik i öronen så stod jag ändå ut!..

Dagens hjältar: Mamma, Sara, Karin, Emma, Hilda, Sosso ( tack för ansiktskrämsklicken ; ) & resten av klassen!..
Jag gillar er allihopa på olika vis, ni är så unika & goa hela bunten!..

    Ja,  där fick ni väl er en liten bild av min dag ändå hoppas jag!?.. ^^. 

 
Nu så ser jag först och främst fram emot "mammas present " & en bra tv-kväll framför IDOL & Fredag hela veckan

Sen så ser jag fram emot två lugna, sköna helgdagar med en blandning av nytta och "göraingenting" tillfällen. Vad som sker får jag se när andan faller in!..   Uppdaterar mig såklart under helgen!..

          Ha en superskön Fredagskväll!.

                                                         PUSS! ♥


         

                                 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se