Godis-hysteri..



image138





..var det minst sagt inne på Maxi idag. Det nya Maxi i Kalmar fyller nämligen 1 år nu i veckan
( var där dagen de öppnade med Emma & Karin, åh det känns INTE så länge sedan ) men det är det alltså... Aa tiden går fort, åh ett antal besök med mammsen och ett antal inköp har det väl blivit där sedan dess..

I vilket fall så åkte jag till mammsens jobb efter skolan för att göra lite skolarbete på en utav deras supersnabba superdator. Blev faktiskt så den här gången, fastnade inte på bilddagboken eller bloggen som förra gången, åh förrförra gången ja åkte dit av samma anledning.. ( Applåd till mig!. ) Fick mycket gjort faktiskt!.

När mamma slutat vid 4 åkte vi då en runda till Maxi, åh där höll kalaset på för fullt.. Blev bjuden på muffins, fruktbars, dricka , smakade även ett kex med den nya "Kalles randiga/ banan. " lite gott faktiskt!..

Sen så var det ju den stora höjdpunkten den här veckan då. Ett kilo godis för 29 kr (!)
Kan säga att folk var som GALNA, jag blev helt full-i-skratt när ja stod där o trängdes med alla godis-hysteriska , snåla smålänning i jakten på favvogodiset...^^
Ja köpte lite mer än ett halv kilo ( ska räcka nästan hela helgen hade ja tänkt. )
De gick på hela 14,50 kr! :P

Skoldagen bestod av 4 h i skolköket tillsammans med Gustav, en kvarts mattelektion och så en timmes filmtittande & äppelpajsätande. ( Narnia, har precis läst boken o nu ser vi filmen på extra-sv "läsa en film".
Tycker Narnia är en så söt film! Såg den på bio med mammsen , :)
Började då dagen med att klippa kalkonkorvar, i määngder.....
( kommer nog att drömma mardrömmar om korvar inatt ...) Vi fick göra ganska så mycket i köket, mycket mer än när jag och Emma stod förra terminen iallafall. Så tiden gick fort!.



När vi kom hem så gick ja in på datorn nästan med en gång, på bilddagboken möttes jag av 2 söta kommentarer som gjorde mig alldeles generad, en tjej i saras o karins fotbollslag , emma som sa att jag var en av dom snyggaste hon sett och att hon skulle vilja se ut som mig, Herregud ja visste inte vad jag skulle svara, vad svarar man på sånt liksom?!.. Men glad blir man ju!.. =)

I morgon har vi skoljoggen och så ska vi på konsert så de blir en ganska soft dag...

Nu så ska jag och mamma ge oss ut på en välbehövlig promenix, skönt!

Vid 8 så ska de tittas på Bonde söker Fru och vid 9 Top Model Sthlm, minsann! =)
Desperate Housewives var väldigt bra igår, Älskar verkligen den serien nu för tiden!..

Inga läxor tills imon,enda dagen den här veckan som vi inte har läxa..*pusta ut*.

Ha en trevlig Onsdagskväll!.

Tittar du på Bonde söker fru eller Top Model ikväll? Vad tycks? Vilka tycker du bäst om och så vidare?!. KOMMENTERAA!.

KRAMKRAMHEJ, från mej ♥






I s

Kommentarer
Postat av: S.A.N.D.R.A

Ha en jättefin kväll!
Kram =]

2007-10-17 @ 18:41:35
URL: http://eyeliner.blogg.se
Postat av: Amanda

29 kr?! Oj, oj, jag som älskar godis skulle blivit hysterisk, haha (;
Ha en fin kväll, kram :)

2007-10-18 @ 18:55:11
URL: http://Gribbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se