Ibland önskar man att man kunde ge upp....

Åh då pratar jag om skolan och inget annat!...  För ikväll är jag alldeles för trött och okoncentrerad för att orka med min fysik & franska läxa.. ( dom fruktansvärda f:en.. )   Näe jag orkar bara inte ikväll.. Jag gav upp.. Åh så sitter man här istället med det dåliga samvetet hängandes över än... Åååh *suck*

Måndagar är hemskt jobbiga och bättre blir dom ju inte när man knappt har sovit på natten..
Sov lite för länge igår, för lite rörlig aktivitet och lite för mycket sittande framför dumburkarna..
Släckte lampan vid 10 i 11 , somnade kanske vid kvart i 2 ?.. Väckarklockan ringde lvart över 6... Iiinte så utvilad, men orkade inte med någon stressmorgon, orkade inte börja veckan dåligt så jag tvingade mig upp...

Första halvan av dagen var väl ändå okej, ja pallrade på bra, försökte koncentrera mig så bra som möjligt.. Visst var jag kanske lite skrattigare än vanligt.. ( jo visst ja skrattade till och med för mej själv när jag gick till bussen idag.. )
När jag har sovit för lite o är övertrött då SKRATTAR & flamsar jag som faan..!..
Framåt eftermiddagen tappade jag dock fattningen lite och blev lite väl okoncentrerad & flamsig, min mattelärare är nog inte mitt största fan direkt men vafan... Måndagaseftermiddagar suuger och ja va ju såå trött!.. ; )

 Var hemma ungefär kvart över 4 o då vill man ju helst bara gå o lägga sig under täcket o soooova.. Men så funkar de ju inte tyvärr... Var hungrig som ett sviin så slängde i mej massa jordgubbsfil o havreflas
( de lättaste att komma åt.. )  Satte mej vid datorn ( för att vila... men ändå inte somna .. ) Sen kom mamma hem o lagade wokade nudlar me räkor o wokgrönsaker o currypasta o shit baara för min skull, själv tkr hon knappt om det.. Ujuj ja blir uppassad jag, åh ja ber inte ens om det..!   Familjens lilla prinsessa , ja visst. Jag ska inte klaga!..



Vid 5 i 6 gick vi ut på en låång höstpromenad i kvällsolen. Gick i mer än 50 min. Sköönt!.. Tänkte att jag skulle bli piggare, men så var nog inte fallet tyvärr...


     
Var uppe hos kära mormor en sväng, rensade hennes noblessask, snacka lite skit o läste expressen.

 Sen gick jag hem för att plugga.. Jag började, gjorde mej i ordning så bra. Satte upp håret i en hög hästsvans, inget irriterande hår i vägen som kan störa, tog av mig mina obekvämliga kläder o satte på mej min lösa, stora pyjamas o kröp ner under täcket med min franska & fysikbok.. Åh nu ska  det väl bli plugga av ändån...
Men icke.. Ja gav upp, alldeles för fort.. Mina ögon sved/svider och mitt huvud väger 5 ton ungefär..Bäää

Tur att vi har lite sovmorgon imon iallafall!..... 


                Som sagt några gånger tidigare. Jag läängtar till Höstlovet!    Snälla tid gå lite fortare!...

            
Näe nu ska ja försöka sätta ett sista ryck, ta mej en kopp grönt té o kolla igenom franska fucking verben en gång tilll.. Jag kan inte lova att detta försöket kommer gå bättre.. Men då har jag iallafall inte gett upp. Se, det dåliga samvetet tar över min kropp och själv, -skolan gör en smått galen,!..


                                                        Godnatt
, ( säger jag nog snart också!... ) -.-

Mamma, Mormor, Sara, Emma, Karin, Hilda, Madde , Theodor, Pappa, Toffe... Folk runt omkring som betyder, finns där och som jag älskar av hela mitt hjärta!.


 / Måndagen den 8:e Oktober som snart har gått mot sitt slut, Äntligen. Jag är stolt att jag överlevt ÄNNU en måndag.... 



                                             
image125


  Jag saknar sommaren, så himla mycket. Det var knappt någon sommar och den sommar som var tog slut alldeles för fort!.... Sommaren, kom tillbaka. På sommaren behöver man inte fejka sina leenden..

  ( OBS. Bilden är tagen den 6:e Augusti... Hud&hårfärg ser alltså en aning annorlundare ut nu.. )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se