Jag ♥ tv:n..





    image120

       Fredagskvällen bjöd på tacos ( bild från google! )
                                   
                                                              
image121

                                                                              IDOL
                                                                                                                                 







En riktig tv-kväll ikväll!.. Äntligen har Finalfredagarna i IDOL börjat. Har inte fått någon riktig favvo än.. Tidigare år har det tagit ett antal veckor innan jag har "lärt känna "idolerna" och fått någon favorit, ofta har det varierat under årets gång.. I år är ju verkligen konkurensen oherhört stor, starkaste finalisterna någonsin, Oh yes så sägs det i media och jag kan bara hålla med!.. Än har IDOL-smittan inte riktigt smittat mig men jag känner på mig att den är på väg. För IDOL är undehållning när den är som bäst, ett underhållningsprogram där den som var "nobody" ena dagen är en av Sveriges mest eftetrakatade stjänor nästa dag, sjukt men underbart!..
Kul att "snygg-erik" satt i publiken idag med, måste kännas häftigt att titta på dessa nya "idoler" när man själv var i deras sits för ett år sedan...


Samtidigt som IDOL ikväll var det lilla melodifestivalen, småtittade lite i pauserna. Var Josefine Sundström och Måns Selmerlöv som var programledare. Måste säga att dom passade oerhört bra i sina roller, särskilt Måns. Han är typ bra på allt åh nu har han kunnat bevisa det för hela Sverige, tack vare IDOL!
Många av ungarna är ju sjukt söta också men visas känns väl lite väl överdriva kanske... Dom som vann var förresten en grupp med några 15 åriga (!) killar som spelade o sjöng en låt med ganska härligt sväng i , faktiskt. En liten killes låt handlade om Jimmy Jansson, vilket jag tkr är lite komiskt eftersom hans låtar skulle göra sig utomordentligt i LILLA melodifestivalen.. Jajaa, spela boll. Men alltid lite kul med tävlingar där barn/ungdomar sjunger, såsom ungdomar/vuxna i IDOL såklart. MUSIK


Förra höstlovet när vi var uppe i Sthlm hos Madde ( min syrra ) så hamnade vi helt omedvetande mitt i ett uppträdande med barn från lilla melodifestivalen på Solna C.. Eller NEJ det var ju lilla Eurovision kom ja på nu.. Aja typ samma sak!...


Efter IDOL var det premiär för Hey Baberiba,"uppföljaren" " Fredag hela veckan. Med Christine Meltzer, David Hellenius & Peter Magnusson Josephine Bornebusch m.flera.. Mycket underhållande & kul faktiskt!.
Nu vid fem i halv får vi se vem som åker ut i IDOL ikväll, själv kan jag inte gissa på vem som åker ut.. Inte den blekaste aning faktiskt!.. Skickade iväg ett sms med en röst på Gathania, bara för att jag tkr hon ska få vara kvar ett tag till, inte för att ja tror hon kommer vinna..? Men hoppas och tror? att en tjej kommer att vinna detta året!!..

Nåväl, Kvällens slutsats : Vad vorre livet UTAN Tv:n ? Särskilt en fredagkväll som denna!?...
Typ Nada... JAG
♥Tv:n

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll folket!

Puss&kram / Josse Ü

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se