Moppsibruttor...

Vid ca. fem över halv 8 i morse kom Sara hitbrummande på sin moppe. Jag var påbylsad och redo för att åka brumbrum till skolan. Kul och ruskigt kallt var det!.. Det första vi gjorde när vi kom in till skolan var att skölja händerna under hett,hett vatten!.. Men snart hade vi tinat upp och ja det är ju så mycket roligare och skönare att åka moppe än buss så det är lätt värt att frysa lite!.

Efter en sväng i skåpen så gick vi in på toan och tog av oss ett kilo kläder ungefär.. Sen hade vi APT - pluggade lite på eng-läxan tills imon o typ snackade... Sen hade vi bara Sv & So.. Miniklass idag, sissodär 12,13 st? Skitskönt!...
FotbollsDM...

När So:n var slut ( jobbade med svenska ortsnamn på båda lekt. ) Så tog vi på oss ett halv kilo kläder igen och gav oss ut på en moppefärd till käraste Donken faktiskt!.. När vi kom dit var det nästan inga där men efter ett tag var typ halva kagg där o skulle käka lunch.. Fick vänta på min burgare i över en kvart!.. ( Sara hade nästan ätit upp och jag hade nästan fått ett utbrott innan jag kom tillbaka till vår plats med burgaren i min hand.. ) Gaah Snabbmat vad fan är det?, skulle snarare vilja kalla det Sölmat. Dom var så sega dom som jobbade där idag alltså!.. Jaja..
Skulle nog inte varit bättre själv men så tänker jag ju aldrig jobba på ett sånt där ställe heller, usch så stressigt och hemskt!...

Tur att vi hade 2 h på oss iallafall.. Efter att vi kränkt i oss burgarna, pommes och colan ( provade coca-cola zero idag, gott faktiskt!.. ) Så var vi grymt mätta o glada, blev bara ett litet besök på Donkens hemskt väldoftande toalett! Alltså jag är inte sarkastisk, de luktade underbart där inne!.. haha... Sen så brummade vi vidare för en liten snabbvisit på mammsens jobb. Där satt alla och hade lunch när vi kom inspringande med hjälmarna på, dom trodde vi var rånare eller nått först... (host) haha, åh Nermila sa att hon tyckte vi kunde göra reklam för mopedhjälmar för att vi var så snygga i dom eller nått ( hosthost ) Vi blev iallafall bjudna på kakor som väl gick sådär att äta genom hjälmen, iallafall för Sara. Garvare loss lite , åh konstigt nog ville sara inte ha en till när hon väl lyckats få i sig den första... hahaa...

Sen drog vi till Giraffen och provade skor & tog ut pengar..Blev kär i ett par stövlar som jag såg igår efter att jag o mamma hade handlat mat på MAXI, tyckte dom var assnygga men provade dom aldrig, de gjorde jag då idag och blev störtförälskad!.. Men tyvärr hade jag inte så mycket pengar på kontot just nu.. Får väl kanske tjata mig dit imon en sväng efter att ja har städat på firman...? Så slipper jag pröjsa.. *hehe*

Sen så gick vi in en sväng på MAXI, köpte 6 paket tuggummi för överkomliga 10 spänn, 3 chokladbitar för 10 spänn och så fick jag ett litet infall att köpa en ny sorts Grönt té blev med vanlijsmak då för 15 spänn..

Snart så var vår långa hååltimme slut så vi gasa hemmåt till Funkabo igen.. Där var allt som vanligt, precis som när vi lämnade placet bara det att dom flesta från klassen hade dissat skolans majonäsfisk mot snabbmat/sölmayt i olika former...

Så delades jag och min älskade moppekompis upp för första gången på hela dagen. Hon hade en fjuttig tyskalektion och jag en fjuttig liten franskalektion kvar... Sen var vi fria igen!.. På Franskan översatte vi franska dikter till svenska från franska.. Var 4 st i klassen för vissa var i simhallen o andra på fotbollsDM.. Hade en vikarie, var lite småtrevlig faktiskt, för att vara vikare alltså!.. Hon skulle slå upp ett ord åt Hilda i lexikonet o rabblade på...
Organisera, Orgasm..., Orgel.. HAHA fan de var svårt att hålla sig för skratt men hon låtsades ju inte om något utan fortsatte bara rabbla så de var nog bäst för mej att hålla sig... ^-^

Fick sluta 5 min tidigare ( 10 över 2 ) Mötte Sara i trappan påväg ner till skåpen, Tjoho min moppebrutta, redo för att frääsa hem?!.. Oh yes.. Var en trevlig resa hem, mycket bättre än buss!!.. Vi åkte i bara strumpbyxor men de var inte så kallt ( som på morgonen ) Vi tutade & vinkade åt folk, inklusive kineserna!.. Åh så sjöng vi glada visor om kineser o snackade ( skrek ) Riktigt trevlans!!!... ( med -vi har tagit studenten melodi..
-Kalmar är fullt av kineser, Kalmar är fullt av kineser , Kalmar är fullt av Kineeeser åh de tycker vi é kul för dom stannar ända till jul, dom stannar ända till jul så sneögda tomtar får vi.. Osv. Massaa olika verser!.. Riktigt skojit, när vi körde förbi dom där dom stod o grävde höjde jag rösten o sjöng: KINESERNA STÅR I, KINESERNA STÅR I, DOM JOBBAR O STÅR PÅ ÅH VI VI ÄLSKAR DOM.. lalalaaaa.. Haha synd att dom inte förstår oss.. Men vinkade glatt mot oss de gjorde dom iallafall!.... ^^.

Var hemma vid 3 ungefär.. lite innan!.. Satte mig här med en gång, gjorde det dagliga
( läste samma folks bloggar, kollade runt mina kontakter på bdb osv.. )

Luktar härligt av avgaser nu vill jag lova, har jag gjort hela dagen och börjar tröttna på doften så snart blir det en välbehövlig dusch för min del!.. Äter lite innan bara kanske..

Imon är det redan fredag, veckorna går så sjuukt fort!!... Åh imorgon ska vi till Simhallen med klassen!.. Så bäst att raka benen o sådär ikväll... Blir ju inte lika regelbundet vintertid ju!...

Have a nice Thursday!.. PUSSHEEEEJ en MOPPETJEEEEJ.. ; D


Hittade mig en fräsig höst/vinterkappa igår förresten.. ( istället för piano, GLÖMDE!..; / )

Bilder kommer snart!!.. : ))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se