Sunshine make me smile..

ÄNTLIGEN fredag!.. Solen har lyst på oss och värmt oss med sina sköna strålar så gott som hela dagen!.. Åh jag har varit riktigt pigg & glad hela dagen. Vat till och med pigg och glad när jag vaknade ( okej inte pigg men glad! ) , inga mardrömmar den här natten, allt förberätt med idrottskläderna och dylikt för att slippa stressa sönder mej på morgonen. Smart av mig, borde jag tänka på oftare. I morse hann jag t.o.m bädda sängen (!)  så mamma var riktigt glad på mig för ovanlighetens skull när jag stängde ytterdörren och sa Hejdå. ( Brukar oftast få ett irriterat svar eftersom jag allt som oftast stressar runt, letar efter saker, skriker på mamma o frågar om hon har tvättat det, hittat det eller vet vad saker har tagit vägen... )   Så med lyckliga steg lämnade jag huset med en nöjd mamma i, gick med lugna steg till bussen i den tidiga morgonen, med solen över mig och andades genom den fortfarande svala oktoberluften, det rök ur munnen, härliga höst!.. -Detta kommer bli en bra dag, jag är lycklig....

Fast lyckan spelade mig dock några spratt under dagen, men inget allvarligt för jag fick så mycket bra tillbaka.'
Busskortet fastnade i maskinen på bussen, hann bli lite orolig men busschaffisen tryckte på några knappar och pjoff så hade jag mitt värdefulla busskort i min hand igen. Satt bredvid kära Karin i bussen och vi lyssnade på våra mp3:er,  precis som gamla tider...

Sedan gick vi direkt upp till gympasalen och hade idrott. Var redan ombytta, hade uppsatt hår och var osminkade, skönt!.    Var en ganska så rolig idrottslektion med en bra uppvärmning, spring, studs & stryka och så lekte vi "ambassaden" kunde inte rå för att jag med ens fick flashbacks från min gamla skola Åby där vi ofta lekte just den leken... Leker låter så kul men ändå så opassande i vår ålder.. Men vår klass är bra på att leka, alla har kul och kämpar på ( nästan alla!.. ) Vår klass har en bra sammanhållning och är glada o pigga. Det tkr alla lärare också!. Åh en pratig klass med, fast det älskar ju jag!.... 

Efteråt blev det lite stressigt, började med att "spruta" foundation på min ntvättade blåa tröja, fläckar på fleera ställen, omöjliga att få bort, Jippi!.. Jag, Sara & Hilda var såklart kvar till sist, var stressade till tusen och sminkningen gick väl sådär men såg väl ändå anständig ut antar jag. Gick sedan där i från med 3 stora fläckar, ( av vatten och foundation ) , de mesta skymdes dock av skinnjackan så ja körde med den på nästan hela dan..

Sen hade vi slöjd, ja har träslöjd och vi har typ världshistoriens längsta slöjdlektion!.. 2 h,  åh jag orkar inte.. tråkig grupp , särskilt när inte emma är där så ja smyger iväg till syslöjden då och då.... Där inne är det roligare stämning, och framför allt mindre buller och bonk.. Min mp3 reagerade förresten på maskinerna i träslöjde, började surra i dom och blev massa andra lustiga ljud.  Trodde dom var på väg att paja, mina nya braiga men så gick jag ut ur salen och där ute funkade dom ( Pju ) Dessa SKA räcka till Julafton, då jag förhoppningsvis får mej en efterlängtat Ipod!..   


       Sen vare bara mat och engelska kvar.. Engelskan blev väl halvseriös.. Klarade  läxförhöret bra men sen blev de bara flams o skratt med emma o oskar... hihi... :P


       Nu så har jag precis städat klart på mammys o daddys jobb o ska nu åka hem!..    

                                            Skriver mer hemma, PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se