Virriga tanter = Den största trafikfaran?...

Ibland kan man verkligen undra hur vissa människor kan få ha kvar sina körkort. ( Som virriga tanter över 70+ t.ex. )

Igår var jag med om ett bra exempel på en kvinna som inte borde få köra bil längre, vi fick nämligen besök på trädgården, igår eftermiddag vid 5 tiden kör enbil in på vår grusväg som leder till huset. Tittade ut genom fönster såklart, en reflex att man gör det när man sitter här vid datorn med utsikt över grusgången och hör det där rasslet efter hjulen i gruset och ljudet av en motot såklart.. Trodde det var mamma som kom hem men icke där är en liiten skiten bil FULL med permanentade gråhåriga damer. Jojomänsan alla säten var upptagna..

Pappa är också i köket o vi tittar ut, förstår att det är någon som har kört fel men låter henne försöka backa ut innan vi går ut o frågar om hon behöver hjälp eller så.. Åh hon försöker och försöker och försöker.. Men det verkar klart OMÖJLIGT för kvinnan att lämna vår trädgård. Jag och pappa står bara och skrattar.. Tanten kan verkligen INTE köra bil och hon håller på att köra in i både lyktan och staketet ett antal gånger.. Tur att det klarade sig!...

Efter typ 10 min ger kvinnan upp och öppnar bildörren o pappa går ut o frågar  om hon behöver hjälp.. Nej säger hon o säger sedan att hon trodde att detta var en genväg till motorvägen E22:an ( HALLÅ skulle det vara en genväg genom vårat hus eller!?.. ) VIRREKÄRRING..;s   Efter att hon har bett om ursäkt o frågat om hon kört på något försöker hon sedan backa ut igen, pappa går in o vi tittar ut från fönstret , 5 min senare lämnar den tantfyllda bilen vår trädgård och far iväg..... Herregud undra vad dom väntade dom näst.. Kanske hade dom rymt från ett demensboende eller något... -haha , näe nu var jag taskig men liite kul var det faktiskt!
 Tog t.o.m några mindre lyckade kort.. Här kommer ett !... ^^.



                         
image85

                                                             Bilen, påväg att köra in i staketet!...


  BTW: Denna dag 27/9 blev jag 15 år och 5 månader... Om en månad så fyller tvillingarna Maja&Karin 15 och jag 15 och ett halvt!... Weeii , De ni!.. Lika lång tid som det gått sen min födelsedag till min nästa!..^^. 16 låter förresten vääldigt stort!! : O



Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Ha en trevlig fredagskväll! :)

2007-09-28 @ 18:36:03
URL: http://klinten.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilken virrig tant!

2007-09-28 @ 18:44:25
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Josse

Junitjej: Jo tack det kan man ju lugnt säga!..:)
Patricia: Ja tack desamma! :)

2007-09-28 @ 18:52:14
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se