Äntligen kan man blogga igen!!

Ååh vad det har känts tomt de här tre dagarna man inte har kunnat blogga!!
Det är en sak när man inte är hemma och inte kan eller hinner blogga av den anledningen, men när man sitter där framför datorn, med en massa tid och inspiration- då känns det hårt.
Tur att jag knappast har varit ensam iallafall!..
Skönt att allt är fixat nu
-hoppas att vi slipper massa krångel och att allt funkar snäppet bättre nu än tidigare..=)

Well
-får väl ta och börja med en kort resumé av dagarna som gått utan bloggande!..

Lördag: Slappade på förmiddagen, började känna mig hemmastadd här hemma igen men samtidigt lite trött efter den långa semestern. Duschade och fräschade upp mig framåt eftermiddagen då min kära vän Sara kom hit.
Mååånga dagar sedan vi hade träffats!..
Vi kollade på de första två Desperate Housewivesavsnitten & käkade
kladdkaka.
Senare på kvällen kom Sara hit igen åh då var det Bluffarkväll hos Berglundarnas ( hos mig ) för hela slanten.
Sara, jag och mamma var det som övade upp våran ljugteknik genom att spela Malarky.
Tryckte i oss lite onyttigt också.
Vi kände oss inte bluffarfärdiga förrens klockan närmat sig 11 och
våra tungor var svarta som sot.
Lämnade inte huset en sekund denna dag! Sov ändå gott efter en kopp té och ännu ett Dh-avsnitt.

image352  image353

Söndag: Natten mellan lördag och söndag ställdes klockan om till Sommartid-
 Det hade jag dock missat så jag sov tills min klocka var 11, lite lagom sovmorgon sådär.
Men i själva verket var klockan 12 när jag kom ut i köket och först då förstod jag anledningen till mammas o pappas tjat om att jag skulle stiga upp och  knackande på dörren....
Denna dag var det verkligen V Å R som mor o far min inte ville att jag skulle gå miste om..
Kom inte längre än till uterummet dock, men det var den första gången jag satt där ute för i år.
Åh Det är ett vårtecken om något!..
Satt där ute med min laptop framför mig, hörde fåglarnas kvitter och kände solen som stekte på ryggen.
Mer blogginspirerad än på länge- såklart!..
Drog in till gymmet med mamma senare.Hade inte varit där på nästan två veckor.
Så körde fullt ut med träning(löpning i en halvtimme), solning,bastu,massagesäng & dusch.
Kunde tyvärr inte träna något mer tack vare att jag fortfarande har smärtor i svanskotan efter mitt så kallade lilla "snowboardsäventyr"..
Perfekt avslutning på lovet och helgen- som rundades av med lite shoppning på allas vårt kära Maxi.
Eller nja, den bästa avrundningen på kvällen var nog ändå nybakad rabarberpaj gjord på rabarber från våran trädgård, som har kommit otroligt tidigt i år. (Senasation enligt de med gröna fingrar har jag förstått!..)

  image354    
                  

Måndag: Hade svåårt att somna på söndagen, tack vare att jag sovit så länge på dagen förståss...
Somnade nog inte före 1 iallafall.
 Det resulterade såklart i att jag var trött som ett as när jag vaknade nästa morgon, inte det minsta sugen på att ge sig i väg till skolan- tyvärr...
Åh ja, utan tillräckligt mycket sömn funkar inte lilla Josefine som hon borde, det behöver jag inte bevisa för mig själv längre- I need to sleep a lot- men nattugglan som bor i mig hindrar mig titt som tätt.
Så var mest trött och irriterar på allt och alla denna dag- i tystnad.
Min trötthet skulle inte behöva gå ut över andra!.
Drog in till stan med Hilda efter skolan.
Köpte Springbreakbiljetter,
käkade på Donken och suktade efter fina vårkläder o ljuvt doftande saker på
"The Body shop"- Jag önskar mig hela butiken till min födelesedag.
Men endast en ansiktsspray kom med på önskelistan när mammsi kom förbi.
Önskar mig ju lite, eller ganska så mycket redan,dyra saker.
Så som mobil,ansiktsbehandlig, Dh-box, smink och kläder m.m..
Igår började jag även att dricka äppelcidervinäger, precis som mor min länge har gjort.
Typ bra mot allt!.. Åh inte så fasligt äckligt utspätt med vatten!..
Somnade fort och sov som en stock the whole night long!...

                   image355
 "Mamma har gått och köpt sig en alldeles übersöt,rosa cykel
-jag är liite avundsjuk måste jag erkänna, tror att jag måste låna den både en,två och tre gånger i vår/sommar!.."


Tisdag: Är det idag ja.
Första April, har inte aprillat någon tyvärr.
Men aprillramsor och lurerier har ändå uppkommit lite här o var runt omkring mig.
Var inte på humör idag heller- kanske lite bättre än igår..
Men kände mig mest sjukligt trött på min klass som jag annars tycker ganska så mycket om!..
Emma fyller 16 idag.
Jag fyller 16 om 26 dagar och Theodor fyller 1 år om 6 dagar!
På lördag går kalasbussen upp till huvudstaden.
På måndagkväll- efter en dags shopping går flyget hem till Kalmar igen.
Längtar, det ska bli trevligt!
Men redan imon är det dags för kalas för morbror! 
Ja, april är en riktig fylla-år-måndag i vår släkt!
Titta bara!..
Morbror: 2:a april, Theodor 7:e , Syster 23:e , Mormor 25:e, Jag den 27:e
- sedan när pappa fyller år den 7:e maj är alla måttligt trötta på tårta och kalas vill jag lova
- de känner man av redan vid min födelsedag!..=P

Nu så måste jag gå o käka, Kommer snart tillbaka!! =)


19:32.
Tebax! Med fullkornsmakaronipudding och ett glas äppelcidervinäger i magen.
Skoldagen var som sagt tråkig och allmänt jobbig. Jag var knappast på topp!...
Men efter ett "Body Balance" pass på gymmet så kände jag mig som en ny människa, nästan på!
Ny korografi och ny ledare, himlans bra och skönt var det!! =)

Köpte orkidé till mormor o en present till Theodor innan vi åkte hemmåt.
Mammsi och jag- min älskade tränarbuddy!..; )
Snart så kaanske jag kommer att byta ut henne mot Hilda eller Karin ibland, de funderar på att börja på mitt gym, vorre skojigt, även fast jag gillar att träna med mamma också!!
Det första jag gjorde när jag kom hem var i stort sätt att sätta på datorn ( surprise! ) näe, men det speciella var att jag var nyfiken på att gå in på Dexter åh kolla om jag blivit premelenärt intagen till mitt första gymnasieval.
Åh de var jag- sicken lycka!  Samhäll-media,jag längtar, lite,ibland..
Hoppas verkligen att jag kan behålla och gärna höja mina betyg nu bara!

Ojojoj, detta blev ett låångt inlägg- med all rätt! Klart jag behövdee skriva av mig nu!..
Ska kanske kompletera och "lätta upp" inlägget med lite passande bilder!?..
Ja så får det bli!

                   Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: anna

Vilken fin dikt, haha blev glad när jag läste den love sooooommar :D Men nu har det iaf varit varmt i ett par dagar :) The Body Shop's grejer luktar gudomligt!

2008-04-01 @ 22:04:54
URL: http://hazeleyes.blogg.se
Postat av: Thilda

Tackar så mycket!

2008-04-02 @ 15:13:30
URL: http://thildisch.blogg.se
Postat av: Spelarn

Vad är malarky?

2008-04-03 @ 19:41:07
Postat av: J o s s e

Svar till Spelarn: Ett roligt sällskapsspel som går ut på att bluffa så trovärdigt som möjligt..
I stora drag...=P

2008-04-05 @ 22:59:06
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se