Butterfly

Idag såg jag den första fjärlien för i år.
3 prov avklarade, alla gick okej och äntligen känner jag mig fri igen- fri som en fjäril.
Fri som en fjäril- de 4 följande dagarna.

                      image367
                     
    

Cyklade till pianolektionen i min gamla skola med uppknäppt jacka, vinden var riktigt ljummen, solen stekte på min rygg , fåglarna kvittrade i kör  och så helt plötsligt, för ett tag kändes allt bara så himla behagligt och bekymmersfritt. Jag insåg verkligen att det Är vår nu.Våren har förhoppningsvis, äntligen kommit för att stanna  - Åh! våren är det bästa som finns!
Våren är den årstid jag uppskattar mest. Alla små vårtecken som dyker upp ett efter ett.
Visst sommaren är kanske varmare och härligare på sätt och vis.
Men våren, våren kommer när man behöver den som bäst. Man uppskattar den på ett annat sätt.
Efter den kalla, gråa,tråkiga vintern kommer våren som en färgglad lyckobomb-
som bara lyser och väcker allt och alla till liv igen!


nu så ska jag ut och njuta lite till, jag bara måste. För jag har längtat så...
Helst av allt vill jag bara sätta mig på cykeln igen, känna vinden och solen i ögonen.
Cykla på mammas rosa fina cykel o känna mig fri där jag susar fram.
Jag vill se alla småkryp och växter vakna till liv.
Jag vill fota dem för att sedan ta fram och titta på dom när livet känns som gråast 
- så jag alltid kan bli påmind om att efter vintern så kommer alltid en vår.
Precis som solskenet kommer efter regnet och freden efter kriget. Man får aldrig ge upp hoppet.

 Fjäril, butterfly, papillon...Vackra ord med samma mening och innebörd. Frihet.

        image366
Eller hur!? =)

               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se