Lördagkväll i Solna.

Så var man i soliga Solna igen- faktiskt 8 hela dagar sedan jag var här sist!...;O
Var framme tjugo i tre. Resan gick hur fort som helst. Satt längst fram i bussen- ett stort plus!..
I Ringarum (raststället) fick jag och mamma värsta skrattanfallet inne på restaurangen.
En gammal man satt och hostade och snöt sig i ett samtidigt som vi försökte få i oss våra mackor.

Mamma började garva och tillslut kunde inte jag heller hålla mig....
Vi gjorde allt för att skratta så ljudlöst som möjligt vilket gjorde det hela mycket mer ansträngande.
Magmusklerna fick sig en rejäl work-out iallafall! ;P
Haha, stackars gubbe
- tror han misstänkte att vi garvade åt honom för när han gick därifrån gav han oss ett klurigt léende.....
image380 
"On our way.. Jag&mammsi satt längst fram i bussen,observera oss i backspegeln!..haha...."

I Ringarum lekta jag lite "paparazzi" innan bussen skulle åka igen o mamma skulle "ta lite luft".-
      
Bild 1: Står mamma o biter på en vass nagel...
Bild 2: Envis nagel de där...Bare o bite på...*gnag,gnag*
Bild 3: Mamma ger upp gnagandet åh störtar istället in i en konversation med busschaffisen o damen bakom- Det visar sig att alla 3 ska på 1-årskalas till sina barnbarn i Stockholm i helgen- Sammanträffande?!..
Bild 4: Oh no, Busted, attans!!...:/

Haha. fan va dåligt!
Welliwell, köpte tidning och "Forrest Gump" för 59 spänn på macken innan vår färd mot stortstan fortsatte.

          image385
" Kolla vad det står på skylten people, vi närmar oss målet, lalala!..;) "
               Folk körde nercabbat- solen sken, javisst  men varm vare inte!...:s

            image387


Blev hämtade av kära systeryster och vi tog vägen till Solna C.
Mamma hittade sig en finfin klänning till bröllopet som vi ska gå på den 10:e maj och så kollade vi runt lite och Madde köpte jordgubbar och mango- det sista inför kalaset imon. Ja fy bubblan vilket jädra kalas det kommer bli.
Typ 20 vuxna och minst 5 barn. En sju jäkla massa kakor och jordgubbstårta och mangotårta.
Det kommer nog bli lite trångt men trevligt ! 

Jag var ute på promenad i solskenet med Theodor tidigare.
Gick runt Råsundasjön.
Bubben somnade med en gång och sov hela vägen men det var hur skönt som helst att få röra på sig och få lite frisk luft efter att ha suttit stilla i en buss 5-6 timmar!

Efter en halvtimme ungefär var vi hemma igen- här uppe i lägenheten var det "storstädning" på gång så jag och Theo fick hålla oss kvar utomhus ett tag till.
Gungade gunga och häst på lekplatsen här nedanför. Så mysigt så!...=)

När jag gick där runt sjön så gick mina tankar tillbaka till ett år sedan minus en vecka då vi också gick där, det var samma fina väder, samma ljumna vindar- vårt första besök hosTheodor.
Han var en vecka och det var hans första promenad i livet....Något man alltid kommer att minnas!...♥

Näe nu så ska jag antingen bege mig till soffan
- eller till köket där vaniljbulls och chokladbolls bakningen håller på för fullt....
Morgondagen kommer att bli en riktig krängardag, känner redan nu hur mätt och spyfärdig  jag kommer att vara efter alla godsaker, åh detta är bara första kalaset, sen kommer sis, mormor, jag...Ujujuj
- Kalasmånaden får sin start Imorgon!...
 
Kvällen har för min del spenderats med lax, körslaget/glasklart, tårtbit,sing a long & extra extra...

            Ha det fint! Puss! =)

Kommentarer
Postat av: sara

lova att hälsa Theo grattis från mig med!? :D

2008-04-06 @ 10:20:33
URL: http://saaaaaraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se