Alla Hjärtans Dag!

♥ Heeejsan alla sockertoppar !  ♥
Jag hoppas att ni har haft en hjärtligt bra alla hjärtans dag!
Säga vad ni säga vill, men att dagen är mysig och lite speciell måste ni väl hålla med om!?
Visst man ska visa sina nära och kära kärlek varje dag, men lite extra , en dag om året kan väl inte göra någon skada!..
                     ♥    ♥      ♥              
Själv har jag ett fluffigt,rosa litet hjärta som älskar allt som har med godishjärtan,rosor och kärleksrim att göra.
Överdrivet och töntigt i vissas ögon.
Men, kom igen, jag vet att ni tycker om denna söta dagen innerst inne, ni vågar inte stå för det bara!..;)


Så, började dagen med sovmorgon. Gav mamma mina små presenter på morgonen.
Klädde mig i mina nya 70-tals brallor och en rosa top ( som så många andra) dagen till ära, körde på stora silverhjärtan i öronen och hjärtarmband runt handleden.
Ska de va hjärtligt så ska de! =P

Åkte in med mammsi till skolan klockan nio.
I korridoren möttes man av hundratals pappershjärtan som hängde i taket och kärleksmusik som strömmade ur högtalarna.
När man öppnade skåpet så flög ett litet handgjort alla-♥-dags kort ner på golvet framför mina fötter.
Senare såldes det våfflor i kaféterian.
Tur att vi har våra kamratstödjarna som fixar med allt alltså!..=)

Fick och gav söta saker till mina underbara vänner.
Tack, tack- Jag älskar verkliger er såå mycket.
Ni har hjärtan gjorda av äkta guld, utan att överdriva det minsta!
      image268
                                 "Karin, Sara & Jag- Idag" 


På svenskan fick vi skriva kärleksdikter om vi ville.
Jag och Hilda skrev till varandra, riktigt bra blev dom må jag säga!.. ;D

Hade idrott och franska- fick sluta 25 minuter tidigare från franskan
- för att hinna med en direktbuss hem som gick klockan två. Körde på repliker som :

" Det äär ju bara alla hjärtans dag eeen gång om året, snääällaa!?"
Tillslut gav vår lärare med sig, bara vi jobbade hemma.
" Taaack Ylva, ha en fortsatt bra alla hjärtans dag!" utbrast jag samtidigt som vi Läckebybruttor sprang ut från klassrummet- snällt faktiskt. =)

Solen sken också hela dagen ett stort + ! 
Jag och HildaPilda gick hem till mig ,käkade lite och  en halvtimme senare spelade vi piano.
Sedan åkte vi hem till mig igen.
Satt vid datorn en sväng sedan spådde jag Hilda...
Spådde henne i handen och så spådde jag fram hennes "Drömprins" också, passande på Alla hjärtans dag va!?... ; )

                   image267
                        "Jag lever mig in i rollen som spåtant" ;)

                   image269
                       "Hilda sitter o väntar på att få veta sitt öde....=P"
                        
När mammsi kom hem så käkade vi "Räktrålare". Mums!.
Senare bjöds det på nybakta vaniljhjärtan. Fick ett vaniljhjärta rakt i handen av Emmsan ida med..:P
Åh jag fick en ask med geléhjärtan och två par strumpor som det stod "sötnos" på av mammsi.
 Pappsi gav mig 5 tialotter, vann 30 spänn samanlagt!..

                                      image266

    

Sen så har jag och Hildis kollat på gamla videofilmer, från mellanstadietiden.. Ååååh,mååh.. :'D
Hon blev hämtad för ca en halvtimme sedan. Mysdag med världens bästa Hilda! ♥

Så ja, som ni kanske har förstått så har denna dagen vart på topp (rim!)

För min del så skulle det gärna få vara Alla Hjärtans Dag liite oftare!...=)

Nu så ska jag gå i duschen. Fredag imorgon , kort och skön dag.
Sedan så är det, så är det, så är deeet- S P O R T L O V ! =D

Oj, detta blev ett låångt inlägg..
Men som ja brukar säga: Det är ju bara Alla ♥-dag en gång om året, så då fåår man skriva ett långt inlägg!..

♥   Puss&Kram från mig till dig!..;)   ♥


Kommentarer
Postat av: Karin

vet inte:) nån kalmar-blaska:)

2008-02-15 @ 14:29:04
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se