Onsdag- friluftsliv, Hilda och smearslen.

Halloj!  Hoppas att allt är bra med er, här är allt fina fisken.

Luktar lite rök, är lite trött och är smått kissenödig, men det är whatever..;)
Anledningen till att jag luktar rök kommer vi till senare, men det har inget med cigaretter att göra, det kan jag lova er, sånt skit håller jag inte på med!...;s

Kort men ganska intensiv dag i skolan.
Kemi med weirdo-Gunnel ( kom på smeknamnet nu by myself..) Men det passar, oh ja...Ska inte gå in mer på det..
Sedan bild, hade inte med mig mormor idag så "kladda" bara lite på en gammal bild.
Sedan läsning i "Godnatt mister Tom" som alla i klassen läser nu, har läst den förrut men...
Hade vikarie som vaka över oss.. Sen lunch ( soppa ), matte och en timmes friluftsliv kvar...

Regn idag, men "tyvärr" så blev vädret bättre och bättre ju närmare "friluftslektionen" vi kom...
Så vid halv 1 vare bara för mig, Sara & Kalle att trava iväg mot Svinö..
Äckelväder och sent kom vi tack vare att ingen god själ ville skjutsa oss...
Den låånga promenixen kändes också ganska så onödig eftersom det enda vi gjorde var att tända upp en eld och koka varm choklad på stormkök..
Eller ja, jag gjorde väl inte så mycket mer än att titta på folk som kämpade som någa jävla neandertalare/stenåldersmänniskor för att få upp lite eld, som endå bara skulle släckas med en gång..

Åh så drack jag en kopp chokald... såklart..
Sedan så fick jag såklart en rejäl, härlig (not) röklukt i hår och kläder med mig på köpet + dyngsura fötter!..
Jag Tänkte för mig själv när jag stod där och frös...
" Vad faan gör jag här, jag hatar ju sånt här, frilufsliv is not my thing liksom, inte alls!..bläää"
Men samtidigt, "frisk" luft dör väl ingen av, fast idag var det då ändå bara rök rök rök i luften..Ick..
Fast nästa vecka och massa andra veckor så får vi "friluftsmänniskor" sluta tidigare!.

        image216
                "naturen- kul att fotografera, jobbigt & tråkig att befinna sig i-på vintern..."

Åkte med vår idrottslärare J till skolan, satt där framme breve honom och med 3 rara pojkar till ex-klasskompisar i baksätet...
Kände mig lite komisk och satt och bet mig i läppen resan igenom för att inte börja garva, med endast några avbrott för att vara lite social mot sällskapet.. Haha...

Var i skolan innan dom andra hade slutat, gick upp till bildsalen där Hilda, Kakan och co satt o tecknade så vackert
Tog skolbussen hem, gick av vid kyrkan. Skjutsade Hilda på cykeln hem till henne.
Så fort vi börjat sjunga " When the sun shine we´ll shine together..."
kom solen fram, ujuj, vi kan göra underverk tillsammans, börjar jag tro!...=P

Hemma hos Hilda var det Hoola Bandoola underhållning av hennes sjukt charmiga men busiga små kusiner!..
Som jag för tre år sedan tillbringade en hel vecka med i fjällen ( var det så länge!?..)

Dom har såklart växt sedan dess och minstingen Cornelia var ju bara önskad och "framspådd" då men ändå..
Busigheten satt kvar...; ) Gullebarn!. =D
Hildas mammas kopia till tvillingsyster lagade dagens middag..Lika bra kockar båda två!...=P

Jag och Hilda degade mest framför datorn, guttans gutt.

Cyklade hem i mörkret för en och en halv timme sedan ungefär.
Inga gatlyktor där borta hos Hilda åh inga lampor på cykeln. Ingen måne eller några stjärnor heller för den delen.
Så det var alltså SVART SOM I ETT SMEDARSEL.. Lovar, jag kunde lika gärna ha blundat och cyklat!..

Fort cyklade jag också, fick upp flåset rejält på dom där 2 km... Är inte lika härdad som Hilda, men hem kom jag.

Imon bitti vankas ännu ett Nationellt prov.. Uppsats i svenskan. Känner press på mig...3 h utan att få lämna klassrummet, bara skriva,skriva,skriva.. Jag kommer va död efteråt..Om jag känner mig rätt..

 Oj, blev ett långt inlägg.. Gjorde visst en ganska så händelselös dag ganska så detaljerad ändå.

Hoppas du orkade läsa!...^^,

Ska ta mig litet att äta nu, vi hörs!.. Btw- här kan du läsa syrrans första inlägg, direkt från Thailand.
www.storalollipoppan.blogg.se

             Kramhej
           
 

Kommentarer
Postat av: hilda

hahhaa vaddå tror?! vi KAN :D

2008-02-06 @ 21:36:24
URL: http://cangemark.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Tack så jättemycket :D

2008-02-07 @ 12:44:01
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: sara

Det hade säkert varit roligare om vi kom i samma grupp. Nja, jag tycker nog att det ser bäst ut med två s. Men aja,anatar att inget är mer ätt än det amndra.

Ha det bäst och träna flitigt pullan ;D

2008-02-07 @ 15:22:03
URL: http://www.saaaaaraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se