Godkväll


Åkte från mammsens jobb vid 5, var på gymmet runt halv 6, sjuukt mycket folk..
( människor med dåligt samvete efter alla högtider mån tro?...=P )
Tränade iallafall ganska intensivt i en halvtimme. Skönt!.  
Sedan tvättade jag av mig , bytte om och gick till Kvasten där mamma stog och pratade med sin barndomsbästis.

Åkte sedan till IKEA- köpte vaniljljus, påslakan, duschkräm och lite annat smått och gott som alltid slinker ner i vagnen när man är där... Åh ner i magen slank en "Biff a la Lindström" med potäter & sallad
- satt som en smäck vill jag lova!..

Köpte även en "julgran" full med godis- "julrea" på den nämligen...=P
Kom hem vid halv 9, kändes lite lustigt att komma hem sent men dagen "började" ju sent idag så..
Åh IKEA har långöppet på torsdagar ( ända till 9 )

Ruskväder ute, blåst&snö- bättre än regn&blåst iallafall måste jag erkänna!.. Trodde att jag skulle blåsa bort när jag gick från bilen till "vagnskjulet" för att lämna kundvagnen
- småsprang och skrattade för mig själv ända tills jag halkade till.. ( ramlade inte som tur var.. =P ) Hah.
Jag vet inte varför men jag börjar nästan alltid småskratta när jag springer, känner mig så komisk!.. ;D
Åh då menar jag ju inte när jag "motionärspringer" utan mer när jag springer till bussen eller som idag- med kundvagenen för att jag frös och ville komma fort in till värmen i bilen...

När jag kom hem hade jag tre alternativ att välja mellan ( städning osv kändes inte så lockande.. )
Men jag kunde inte bestämma mig så jag rådfrågade mamma
" Mamma, hjälp mig, jag kan inte bestämma mig för vad jag ska göra."

1. Läsa "Harry Potter & Dödsrelikerna" 
            image194

2. Kolla på "Desperate Housewives" boxen- 2,3 avsnitt..
            image195

3. Titta på filmen " Bridget Jones´ dagbok" som vi fick köpa för 59 kr. med Expressen idag.

            image196

Mammas svar blev något i stil med:
 "Sånt där får du avgöra själv, jag trodde att det var viktiga beslut du ville ha hjälp med men den där filmen kan du väl vänta med?, Åh de Desperata Hemmafruarna är väl bara trams, otroheter och sånt skit !?..
Näe jag jag tycker att du ska läsa lite Potter!..."


Jag lite småsurt: 
" Mamma, Dh består inte alls bara av otroheter, det är humor på hög nivå blandat med allvar!.."
"Näe jag orkar inte läsa ååh okej jag orkar inte titta på film heller..."

"Jag kollar på Dh, det är inte alls tramsigt!!..   Hejdå gullemamma!.. " lalaa- skuttade iväg till mitt rum igen..

Haha- sådär har jag alltid varit, har alltid haft sjuukt svårt att bestämma mig för vad jag ska göra!..
Det var likadant när jag var liten kunde aldrig bestämma mig för om jag skulle leka med Barbie, leka i lekstugan eller leka skola t.ex... Så jag gnällde på mamma istället och tvingade henne att bestämma vad jag skulle göra..
Åh sådär har det fortsatt, färger på kläder osv... Fast sedan har jag alltid valt tvärtemot vad hon har sagt!..

Haha- aja,
-that´s me- är faktiskt mycker mer självständig och så nu om man jämför med för några år sedan iaf!..
Men jag hatar att bestämma mig!.. Tycker att det är jättesvårt- även när det bara gäller små skitsaker!  =P

Nu är iallafall 1 avsnitt av 2,3 avklarat..  Dagen kommer nog avslutas med Potterläsning i vilket fall..
För det gör det alltid. ÅÅh den är så bra och jag vill aldrig att den ska ta slut!..
J.K Rowling är ett geni!..
Hon borde få ett nobelpris, allvarligt talat, det tycker jag verkligen, förstår inte hur man kan komma på allt som hon har kommit på!...

Well,well-  Ha nu en fortsatt trevlig torsdagskväll!.. Vi hörs imorgon, Godnatt

                            =)

Kommentarer
Postat av: sosos

Jag tog inte bort den, men den vägrar komma med, men ska fixa det nu :-)
Ha det underbart

2008-01-03 @ 23:04:16
Postat av: sabbe

svar: haha..jag förstod senare att du kanske missuppfattade det är sånt som händer ;) ha det bra!

2008-01-03 @ 23:26:40
URL: http://sabbesabbe.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag köpte det på Teknik magasinet, tror att det kostade 129kr. Det jag köpte var av silikon, det fanns
hårda också. Men jag fick det sista fodralet av alla iPod-touch fodral som hade där, så det blev vitt.

2008-01-04 @ 10:38:31
Postat av: tiffaany

Visst är DH bra!

2008-01-05 @ 01:57:57
URL: http://tiffaanyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se