Måndag 28/1- En ganska så bra måndag.

Heej! =) 

Hoppas att eran måndag har varit alldeles förträfflig, okej förträfflig borde väl vara till att överdriva, men jaa, hoppas att ni har klarat av dagen med hälsan i behåll , så kan jag väl säga!?..; ) Mondays is mondays liksom..

Min dag har faktiskt varit riktigt bra, trots lite ont i magen pga jaa, ni vet...
Fint väder, glada människor ( dom flesta ), hyfsat flyt, lärarna var snälla, okej lektioner osv.

Slutade fem över halv fyra, gick in på Netto som ligger precis bredvid vår skola..
Köpte en Risifrutti blåbär och en liten nöt/fruktblandning påse, lagom uppladdning innan träning.
Köpte även Aftonbladet där den nya modetidningen "Sofis mode" ingick gratis idag, trevlig tidning faktiskt!..

Började gå i kylan, satte mig i en busskur efter ett tag, käkade min Risifrutti med iskalla händer. Gott vare iallafall.
Så kom mamma och hämtade mig där. Snällmamma.
Vi drog till gymmet, gick/sprang på löpbandet i en halvtimme ungefär och trängdes med en massa muskelberg  till killar bland träningsmaskinerna,kände mig liten men styrketränade ganska så hårt.
För att en dag komma upp till deras nivå. Haha nejdå!...

I slutet, när mamma äntligen lagt sig till rätta i massagesängen så upptäcker jag att jag har tappat min skåpsnyckel som annars brukar sitta fast runt min handled i ett hederligt gammalt köksgummiband så fint.
Börjar såklart leta vid alla maskiner jag varit på, flera gånger om..
Blev mer och mer stressad och förtvivlad för var gång jag passerade salen mellan omklädningsrummet och gymmet där afrikansk dans pågick och den stressiga trummusiken dånade ut.. Ingenstans var den.

Usch jag hatar att tappa bort saker, bland det värsta som finns, jag får panik!..
Åh mamma blev sur för att jag kom in och störde henne när hon låg i massagesängen och ville koppla av..

Men när mamma legat där ett tag kom hon ut och hjälpte mig iaf, gick samma runda som jag gått sissodär 4,5 ggr.
Så gick hon ner i receptionen, jag var för upprörd o kom mig inte för..
Jojomänsan där nere låg min lilla,kära nyckel som någon god själ lämnat in som hittat den på golvet!
Tack, tack, vem det nu än är!!?

Vi avslutade besöket med en kopp lugnande kopp choklad, glada igen.  Var här hemma vid ca tio över sju.
Käkade rester, jag tog en dusch och nu så ska jag ägna mig åt lite fysikplugg.
Har ju prov imorgon.
Har haft prov om detta tidigare men fysik och sådant där shit är inte direkt mitt favvoämne
- men ska försöka plugga lite nu och sedan kan jag ju inte göra mer än mitt bästa!.

Ha en fortsatt skön kväll!
Vi hörs imon!      =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se