Saturdaaaaay-kväll.

Hejsan hoppsan!.. Hoppas att ni har haft en bra dag!? Det har jag absolut haft iallafall! =)

Åkte in till stan vid ett-tiden.
Åkte förbi "NetOnNet" som öppnade i Kalmar för några månader sedan, hade faktiskt inte varit där innan men vet att min kära iPod är köpt där bl.a =P 
Jäklar vilken säkerhet det var där- vakter utanför kassorna, blinkande larm på alla datorer  och määngder med övervakningskameror...
Köpte mig iallafall en adapter och ett fodral till iPoden- gick på 230 kr.  Köpte inget märkvärdigt fodral, kommer nog köpa ett silikonfodral senare, men detta duger bra sålänge- det viktigaste är ju att det skyddar iPoden från repor under transport osv..( alltså när den ligger i väskan/fickan..;)

Sedan så åkte vi då till gymmet, mammsen fick självklart träna gratis eftersom hon snart ska börja.
Mycket folk på gymmet.. Men det var riktigt nice. Löpbandet,trappmaskinen & styrketräning i en timme ungefär.
Sedan provade mammsen massagesängen och så duschade vi och bastade i lugnan ro- härligt!! =)

Åh sen åkte vi förbi en sväng till Maxi- köpte lite mat och hungriga lilla jag provade ett "smakprov" på någon thailändsk fiskgryta. Brukar inte vara så mycket för fisk, men detta var riktigt gott!..

Så vi tog ett recept och köpte hem alla ingredienser som behövdes- nu så ska vi snart käka det då.
Sitter förresten här och dricker en liten kopp med grönsaksbulljong som blev över från fiskgrytan.
Har aldrig druckigt det förr, trodde mamma skojade när hon frågade om jag ville dricka resten av buljongen.
Men det är riktigt gott faktiskt, smakar ungefär likadant som "varma koppen"

Jaja, nu så måste jag gå och duka bordet!

Ciao ♥




update 22:16

Vill verkligen inte ta ett nytt inlägg till detta...
Men fan vad trött jag blir, orkar inte med detta mer:,snälla skaffa hjälp, snäälla!.. För ditt & vårt eget bästa!..
Tyvärr "vet" jag att det aldrig kommer ske, det är vi som verkligen inte skulle behöva göra något som Måste göra något.. Det är för jävligt!... =(




Nu så har jag och mammsi precis tittat på en riktig "mamma/dotterfilm"
- "Because I said so" eller som den heter på svenska "Tre systrar & en mamma".
Ganska så rolig film faktiskt!...Blev "kär" i namnet som Mandy Moore hade i filmen " Milly " , sjukt sött namn!
Det ska min dotter heta, om jag får två vill säga.. För min första ( om jag nu får någon dotter alls!..) ska heta Samantha- inte många som jag känner som gillar det namnet, men jag tycker att det är ngt visst med det namnet!

Anyway...

Vilken mammadag detta har blivit, härligt!..För trots allt, vad vorre man utan sin gamla mamma!?..

Typ N A D A ! ... 

Nu så ska jag dricka lite té sedan ska jag nog försöka nana, är sjukt trött och orkar inte vara uppe längre, imorgon är det en ny dag...Som tur är!..
Men först så ska jag läsa lite i Solo-tidningen jag köpte idag & såklart några sidor ur världens bästa Harry Potterbok...

                              Puss&Godnatt   ♥
                  


Kommentarer
Postat av: Lollo

vad kul att ha hittat nån som bloggar i kronoberg =) de flesta bloggerskor tycker jag finns uppåt landet eller i storstäder! Kalmar är ju jättemysigt!

2008-01-05 @ 18:32:32
URL: http://www.confessionsbyme.blogg.se
Postat av: tilda

fin design du har! :) kram

2008-01-05 @ 18:51:40
URL: http://aouch.blogg.se
Postat av: Natasha

Fin header =)

2008-01-05 @ 22:07:30
URL: http://Natish08.blogg.se
Postat av: Lollo

ojsan sorry my bad! Tänkte inte så långt! ;) Jag bor i alvesta om du vet vart det ligger? nära växjö!

2008-01-05 @ 23:26:05
URL: http://www.confessionsbyme.blogg.se
Postat av: sofie

svar: ja, jag får prova mig fram får vi se vart det slutar;)

godnatt med dig! :)

2008-01-06 @ 00:39:21
URL: http://thenoteboook.blogg.se
Postat av: sanna

Ha en bra dag :)!

2008-01-06 @ 11:41:42
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se