I cannot move my fat ass!...

Aha: Rubriken säger allt
- Jag är så trött o lat o slö o orkeslös så jag kan bara inte flytta asset från datorstolen denna dag!..
Det går bara inte.. Jag är orubblig!..
Jo visst jag har gjort mina tappra försök, har tvingat i mig lite "Jädraanamma", dammsugat nerevåningen och räfsat bort mossa ( På mammas befallning ofc )
Men det dröjer inte länge innan jag har slagit mig ner på min datatron igen...
*suck* vilket hopplöst,hjälplöst fall jag är....-.-

Fast anledningen till det hela ( inklusive dålig uppdatering av bloggen! ) skyller jag på mitt intensiva men ack så mysiga och roliga dygn med världens bästa CoockieALIASKakan (Karin)

Drog in till stan tillsammans igår efter att skolan slutat
- glad dag, liten klass, allt blir så mycket skönare och mysigare då!..

Eller just det, tog bussen förbi mammsis o pappsis jobb först
- lämnade av tunga gympaväskan och käkade fruktsallad som stod o väntade på mig i kylen.

Bytte mina fina ack så obekväma klackskor till ack så mycket bekvämare tygskor o skuttade över gatan till Karins nya lägenhet.
Hälsade på Karins tvillingsyster som var en sjukling i soffan och sedan begav sig jag och Kakan ut på stan.

Satte oss på det mysiga fiket "S(kaffe)riet" som man lätt glömmer att besöka, drack té och käkade maffig kladdkaka, Kakan köpte Cheesecake och cola.

Provade kläder på H&M- K köpte en suuperduuperfin vår/sommar jacka.
Jag var fattig men köpte mig ändå (äntligen) en röd fin axelbandsväska
(antar att bild kommer upp snart..) på Bianco
- matcha mina solisar eller vaddå!?.. ;-)

Kakan hämtade ut biljett till Palace Springbreak, måste jag också göra snart...
När jag har mer pengar vill säga- Björn Gustavssons förtjänst att jag är fattig denna månad!..

Efter några timmars strosande i stans alla affärer gick vi slutligen upp till gymmet, Karin hälsade på sin granne *host* och så satte vi oss ner i sofforna o drack varm choklad tills mammsi var färdiggymmad.
Liftade med henne, förbi Coockie som packade medans vi tankade.

Sedan hämtade vi upp K igen och snart fick hon känna lantluft för första gången sedan hon flyttade här ifrån..
Ååh min favvokaka- du kommer alltid att vara lantis i själen och hjärtat!..
( I min själ och i mitt hjärta också!..) Bonnaland is missing you!...

Anyway-kvällen bestod av god mat, godis och tv/ filmtittande- myspysmys.
Kollade på Så ska det låta och efter det ( som inte var ngn höjdare igår..) fick vi se att "Mr and Mrs Smith" skulle visas- Lyckan var total.
Älskar den filmen- snyggt gjort o snygga skådisar!
- vi tyckte båda att den var bättre den här gången vi såg den än tidigare gånger!...
image342

Kollade på "Crossoroads"- Haha- vår gamla favvofilm!..
- småfjantig film men ack vad den betydde en gång i tiden och sorgligt att se Brittan så oförstörd och vacker..

Sedan fortsatte vi filmracet med "Sandor/Ida"- bra & smart film egentligen...
Somnade runt halv 3, vaknade vid halv 8- somnade om o steg upp vid halv 10..
Lite småtjurig o trött- som jag brukar säga
 "Jag funkar inte om jag inte får sova minst 8 h"
-vilket jag sällan får göra tyvärr..

Ikväll är det då dags för finalen i Melodifestivalen
- Spänningen börjar redan kännas i folkhemmen!?..;-P
Har inte den blekast aning om vem som kommer att vinna, bryr mig inte så värst mycket men tycker absolut
att detta är den starkaste finalen på måånga år
- Bara inte Christer Sjögren vinner!! Då flyr jag landet fortare än kvickt!..

Detta fick bli ett dubbelinlägg , updates om gårdagen och denna händelselösa dag.
Hoppas ni orkade läsa!...=P

Kommer förmodligen upp senare med mina bästa skönhetstips- deni!.. ; )
Ha en underbart trevlig lördagskväll!

                            Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se