Bröllop och olycka.

Hej!
Bröllopet var helt underbart fint, likaså vädret och ja, allt var på topp!
Kärlek är så vackert och bröllop är ta mig tusan den finaste högtiden man kan fira.
Kändes som att man skulle komma ihåg den här helgen som en av de bästa.
Om det inte vorre för att min Älskade,underbara mormor ramlade och bröt höften och kanske handleden idag morse, påväg till paketöppningen....

Det känns så Jävla orättvist
-ni skulle bara veta alla sjukdomar som mormor har tagit sig igenom dom senaste åren.
Allt från cancer till pulsådersinflammation m.m,m.m.
- hon har kämpat sig igenom allt med ett leende på läpparna, jag beundrar min mormors styrka och positiva syn på livet, hon är verkligen ingen tråkig tjurig tant som klagar över sina krämpor i tid och otid.
Hon tar allt med ro " Det löser sig, jag är härdad, osv"
Näe, om man går på hennes humör och personlighet skulle man aldrig tro att hon var en dag över 60.
Tyvärr följer inte kroppen med i samma tempo
En 80 år gammal kropp är skör och svag.
Det är bara att acceptera, det finns inget man kan göra åt det.

Kanske ligger kära mormor på operationsbordet nu, i Kristianstad.
Hon blev hämtad av en ambulans utanför "Bergakungen" där vi bodde i stugbyn och där även själva festen hölls.
Hon log mot alla som samlades runt ambulansen när hon bars in på båren.
Fast hon hade så ont...
Jag kände på mig i morse, så fort jag kom gående bort ifrån stugan, jag kom ut lite senare än dom andra och fick se mormor som stod och stötte sig på mamma, jag kände på mig med en gång att något var fel.....

Mormor som nu äntligen mådde bättre än någonsin, så pigg och glad över att det äntligen var vår, hon har odlat en massa vackra blommor som ska förgylla våran trädgård  i sommar.
Hon såg fram emot att sköta om dom som sina små barn....
*Poff*, förjäves....
Hela hennes lägenhet är fylld med blommor från hennes 80-års dag för 2 veckor sedan.
Nu kommer hon inte att kunna njuta av dom på länge...
För inte kommer hon att kunna bestiga sitt hem som ligger på andra våningen med en nyopererad höft.

Mormor, jag vet att du kommer att ta dig igenom även detta!
Du är Så otroligt stark! Ibland känns det nästan som att du är odödlig....
Jag tycker otroligt synd om dig men om man ska tänka positivt så får vi ändå vara glada att det hände idag och inte igår så att du fick vara med på din systerdotter och gudbarns bröllop, som du längtat efter så länge.
Mormor som hade bestämt sig för att inte dansa, avslutade den långa dagen med att dansa en svängom tillsammans med systersonen!.....

Åh mormor, Krya på dig fort nu!..

Ja, inte hade jag tänkt i morse när jag vaknade att mitt blogginlägg om helgen skulle handla om en sådan tragisk sak som detta, jag hade mer tänkt mig vackra bilder på det fina brudparet, fina ord och glada utlåtande.
Dom finns det såklart gott om också, kanske kommer dom senare, i alla fall finns dom sparade i hjärnan.
Men just nu så känns det så fel att skriva om det fina när detta olyckliga ligger på ytan och synfältet.
Mormor betyder mer än en trevlig fest förståss...

Men som alltid, Det kunde ha vart värre!......
Snart är du som vanligt mormor, jag ser dig redan gåendes här utanför på trädgården med ett fridfullt leende på läpparna där du betraktar ditt vackra blomserland som du har skapat från en kompost till ett paradis
-med dina bara händer!

Synd  bara att det skulle bli ett sådant avslut på en sådan fin helg.
Man kan undra vad mormor har gjort för att förtjäna all smärta.
Hon som aldrig har gjort något ont mot någon.
Hon som har en godhjärtad själ rakt igenom.
Det finns inget vettigt svar på den frågan mer än att livet har sin gång, kroppen orkar inte med hur länge som helst.
Så har det vart i alla tider, vi kan inte påverka, vi kan bara acceptera.
Livet känns så rått och orättvist men vem har någonsin sagt att livet Inte ska vara det?

Älskar dig mormor!♥

/Josefine

Kommentarer
Postat av: hilda

whaat?! neeej :( hoppas hon blir bra fort!

vi ses imån, då får vi snacka mer,
förlåt om jag kanske var lite otrevlig innan idag :(

älskar dig!

2008-05-11 @ 22:24:50
URL: http://cangemark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se