Sometimes you´re lucky...

Heej sockerkringlor!

Vilken oväntat bra och lyxig dag det blev då.
Ingen vanlig tråkmåndag här inte (som jag kanske hade tänkt mig i morse)
Nä, i mitt liv kan mycket ändras på en timme, har jag märkt.
Oftast bara till det positiva.
Ödet gillar mig (sa hon och ångrade sig snabbt då det kanske betyder otur?!..)



Anyway.
Hade förstås sega tråklektioner i skolan,som alltid är man halvdöd på måndagar.
Men skissen på morgonen var kul, jag gillar  verkligen att vara kreativ.

Luchen var idag var helt tillägnad Kalmar FF med maskotar som skrämdes,korvar och ff-musik.
Mitt  all turbulens i matsalen upptäcker jag att jag har två missade samtal.
Lyssnar av telefonsvararen och ringer upp.
Det var en tjej från frisörskolan Hair som undrande om jag fortfarande var intresserad att ställa upp som modell för dem på bröllopsmässan i slottet den 11:e December.

Självklart sa jag och så bestämde vi att jag skulle trava dit direkt efter skolan (14:30)
efter Italienska,matte och STORM så gick jag dit.
Som tur var hade regnet & det fasansfulla rusket upphört.

Var lite smånervös när jag äntrade Hairs dörrar samtidigt som jag tänkte
" Man kanske ska passa på att boka en klipptid när man ändå är här?!"
Det behövde jag inte tänka länge.

Blev nämligen väl bemött av en trevlig tjej och kille (som var med och stoppade mig på stan)
Så var det bara *boom,crash,välkommen,sitt ner, nu ska vi färga ditt hår!*
De hade redan funderat ut vilja färger dom skulle ha mitt hår, som skulle passa mig och klänningen jag ska bära. De stod båda två och jobbade med mitt hår samtidigt, kände mig någorlunda ompysslad och uppskattad
Resultatet blev underbart!

Jag hade en minst sagt tråkig,matt,ganska livlös färg innan.
But no more. Jag svävar på moln, detta kommer vara så värt det.
Fick en varm, mörk brun/mahogny-nyans i håret som de blandat till själva och alla frisörer inklusive jag tyckte det var en fantastisk färg som gav hela mitt ansikte mer lyster och allt vad de var. Dessutom så toppade snubben mina überslitna toppar.

cirkus 2 h senare trippade jag ut från salongen med galet fräscht,välfönat och glansigt hår
- utan att ha betalt ett öre.
Det kallar jag lyx! =)

De kommer att fylla ut färgen någon dag innan dagen med stort D (bröllopsvisningen) och möjligtvis styla om mitt hår lite mer,så än är det inte slut med lyxigheterna. Någon gång nästa vecka så ska jag och tjejen som tar hand om mig gå till Bröllopsbutiken i Kalmar och prova ut en vacker klänning till mig, som ska sys om efter mina mått osv.

ÅH, detta ska bli så skoj!!
Kul att få prova ut en bröllopsklänning som 16-åring med..

Gick direkt därifrån till Stortorget där hyllningen för Kalmar FF höll på för fulla muggar.
Grävde mig in i folkhavet för att hitta rätt till en igenkännande mamma, åh tro´t eller ej, jag hittana!

Så underbart kul att se alla glada människor och inte minst grabbsen i FF såklart.
Det var fyverkerier,fina tal, jubel,sång och kff-bakelser i massor!
Detta är stort för Kalmar, åh Kalmar är stolta över sina röda bröder.

Vid halv 6-tiden
-med en liten god kff-bakelse i magen travade mor min och jag vidare till gymmet.
Inga kff:are där idag (som det typ alltid är annars) mamma har gått breve Nanne på löpbandet de senaste måndagarna.

Men idag fick vi klara oss utan kändisarna.
Gick bra det med.
Gick raskt i cirkus en kvart sedan så hade vi bokat soltider.
Somnade i solariet, vaknade o trodde jag legat där i minst en timme.
Självklart var så inte fallet.
Är alldeles het om kinderna nu, åh någon nyans brunare!

Hemma så väntade den underbara filmen "P.S I love you" i brevlådan.
Ska möjligtvis titta på den nu, eller någon av de andra filmerna vi beställt som kom i fredags!
6 filmer för 179:-, snacka om bra erbjudande! (Inga fuffens,vi lovar!)




Sorry för ett lååångt inlägg bubbys, men ibland kan man inte stoppa fingrarna
Lediga imorgon - en halvtimme i skolan för utvecklingssamtal!

Wonderful.
Ibland är livet ganska fint faktiskt!

Ha en fortsatt fin kväll.
PussPuss.♥

Kommentarer
Postat av: FEBB

Tack! Ja jag med! Nej hell no passar nt i de theller tyvärr. i wish! :P

2008-11-10 @ 23:08:44
URL: http://febb.blogg.se/
Postat av: felicia

vad fint håret blev, vart beställde du filmerna? :)

ha en bra dag kram

2008-11-11 @ 07:28:16
URL: http://fellisroom.blogg.se/
Postat av: N A T A S C H A

jo du e verkligen SNYGG !

menar det =) ! Du liknar en av mina kompisar =)



puss /N

2008-11-11 @ 08:00:38
URL: http://taschaa.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Du är så himla söt gumman! :)

2008-11-11 @ 08:02:58
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: sara

Gumman du är verkligen en lyckans ost du:)! Jag kan inte rå för att jag blir lite avundssjuk, men jag måste erkänna att det där var du värd:D.



Ska du till skolan i dag, i så fall vilken tid?



Pusshun<3

2008-11-11 @ 09:12:28
URL: http://saaaaaraa.blogg.se/
Postat av: Askungen

Söt blogg, du var söt i dina bilder :)

2008-11-11 @ 09:54:57
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: hilda

vilken rolig dag gumman:D<3

2008-11-11 @ 12:56:38
URL: http://cangemark.blogg.se/
Postat av: Jennie

håret blev superfint! lyx på hög nivå! haha:)



vi ses väl förhoppningsvis senare då på gymmet =) pussar!! <3<3

2008-11-11 @ 14:08:34
URL: http://sennie.blogg.se/
Postat av: Johanna

Älskar din header!!!

2008-11-11 @ 15:54:48
URL: http://blattnagellack.blogg.se/
Postat av: bella

okej va rolig vecka!

idag har jag varit i skolan, nu ska jag blogga sen ska jag iväg och fixa mina naglar.

imorgon ska jag på stan med en kompis, fika och ha det trevligt.

torsdag ska jag ta det lungt och på fredag ska jag nog också ta det lungt, myskväll med idol kanske! :D

2008-11-11 @ 17:32:15
URL: http://bellalindberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är skitsöt! <33

2008-11-11 @ 19:50:20
URL: http://malinclasson.devote.se
Postat av: Anonym

alla dom filmerna är jätte bra!

2008-11-11 @ 23:26:18
URL: http://wendialejandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se