Freez

Heej!

Var inte hemma eller i närheten av en dator på hela dagen igår.
Därav utebliven bloggning.

Så,gårdagen var minst sagt one of a kind...
Skolan gick fort o lätt som en plätt (slutade 11:50)
Käkade cowboy-soppa i matsalen
-fotade lite ute i Solen och sedan trippade jag och Sennie till
gymmet.

Styrketränade en hel massa, främst ben-rumpa-lår.
Har träningsvärk i låren
idag, åh det rejält.

Vid halv fyra mötte vi upp de andra tjejerna och så gick vi till "Thai-silk" för att svulla buffé.
Mums vad mätt man alltid blir!..






Påbylsade med 20 kilo kläder var gick vi sedan till skolan 16:30..
Månsken och stjärnklar himmel som speglade sig i vattnet
-vi var redo för en kall och tuff natt.
Mamma släppte av varm choklad,filtar,uggs o stolar och sedan så ställde vi oss i kön
-allt kändes fint.
De första 3-4 timmarna var ganska okej.
Tillräckligt med kläder, trevlig sällskap, flams, godis, och musik.
Riktigt mysigt.

Vi skrek oss hesa på staggsånger, fick påhälsning av Kagg som undehöll oss med sång o fyverkerier.
Allt kändes helt okej, och lite småflummigt.

Trodde att biljetterna (till rugbyn som är en årlig tradition mellan rivalskolorna Stagg/Jenny-Kagg) skulle släppas klockan 12- det var sagt så.

Men nejnej, självklart skulle dom jävlas med oss,timmarna gick, vi blev underhållna av
en satans Morgan Pålsson på storskärm vars röst ekade över skolgården...
Temperaturen sjönk i kapp med tålamodet och energinivån.

"Ge oss dom jävla biljetterna någon gång!.."

När klockan passerat 1 och vi köat i över 8 timmar började det hela kännas ganska olidligt.
Inte blev det bättre när folk började viska om att alla inte skulle få biljetter...

Halvt avlidna och nerfrusna vid halv 3-tiden får vi Äntligen äntra gympasalen
-och bli 400 kr. fattigare
.
Snart hade vi en efterlängtad biljett som vi verkligen Kämpat för i handen.
Vilken lättnad, vilken utmattning.
De jävlarna hade minst sagt utmanat vår överlevnadsinstinkt.

Det är tveksamt att jag gör om detta alltså...
Dessutom blev över 70 pers utan biljett!!
Hade jag varit en av dom hade jag ta mig tusan spöat ner någon oskyldig jävel,eller börjat lipa.
Nä, men seriöst. Det hade varit fruktansvärt!.

Men vi hade tur, åh nu så ser vi fram emot ännu en (sjuk) gymnasietradition
- Rugbyn som går av stapeln 27/11.
Hoppas vi inte blir besvikna.
Krossa Kagg!! ^_^

Åkte hem med pappa o somnade helt utslagen och rödkindad vid 3:15.
Mindre än 5 h senare var det bara att siga upp igen (Tack gode gud för sovmorgon)
och dra till skolan, som man nyss lämnat...

Behöver jag påpeka att jag och de andra köungarna gått i dvala mest hela dagen?!
Behöver jag påpeka att jag är ofantligt trött på att frysa

och tänker hålla mig inne mest hela helgen?!
Behöver jag ens påpeka att jag är Fruktansvärt glad över att det är fredag?!

Helgen ser än så länge ganska oklar ut, men från vad som kan ske- ser den fin ut!
Ikväll så ska jag iallafall cykla över till Sara och se på film, hoppas inte jag somnar!..

Ha en fin kväll sötnosar- Puss!♥

Kommentarer
Postat av: sara

svar: åh tack.

fin blogg! :)

2008-11-14 @ 19:24:57
URL: http://idaochsara.blogg.se/
Postat av: hilda

what?:Pvilken är säsong 4 då??

2008-11-14 @ 21:47:27
URL: http://cangemark.blogg.se/
Postat av: NAVAS

HERREGUD TACK SKA DU HA =D VAD GULLIG DU E!

DUUU E SÅÅ HIMLA VACKER, DU LIKNAR HON... MANDY MOORE I "A WALK TO REMEMBER"! RUUUSKIGT LIKA!!!!

2008-11-14 @ 22:42:24
URL: http://sofianavas.blogg.se/
Postat av: N a t h a l i t a

Tävling på min blogg ! Var med o tävla om den perfekta julklappen!

2008-11-15 @ 13:58:44
URL: http://nathaalita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se