sis birthday

Heej!

Alldeles för länge sedan jag skrev,borde bli bättre,vill bli bättre.
Men jag har så mycket annat i tankarna,så mycket annat som jag prioriterar framför.
Det är vår och jag har en massa känslor i mig,nya så som gamla som fajtas och samsas,som skuttar runt i kroppen och knoppen,ger mig lyckorus och bekymmer om vartannat, jag har bara svårt att smälta och inse allt..
Kan inte riktigt tänka på annat.
Men jag har min tid.
Det är fint.

Det är torsdag,snart lunch
Sitter på B-plan på min gymnasieskola med utsikt över havet.solen skiner,inget ovanligt numera.
Sitter i klassrummet där jag träffade min klass som för första gången
-
för över 8 månader sedan.
Vi har svenska,åh har denna lektion diskuterat något så passande som just bloggar.
Våran uppgift är att skriva ett blogginlägg. Det är väl för konstigt att jag numera ska behöva bli tillsagd och manad för att få ihop mina vardagliga inlägg,jag behöver en spark i baken för att komma igång,jag tar emot dem tacksamt.
 När jag väl loggat in,sätter fingrarna mot tangenterna och låter dem fritt och okontrollbart dansa över tangentbordet så känns det bara Så rätt,det är här dom hör hemma, det är här mina fingrar mår bra,jag mår bra.
Jag och dom,behöver detta. Min terapi.
Jag Ska bli bättre,jag saknar detta!

Idag fyller min älskade storasyster år,hon har levt på den här jorden i hela TRETTIO vårar idag
-det känns galet,men ändå inte,hon befinner sig i en fin tid i livet,hon har hunnit med så mycket,följt så många drömmar och jag hoppas hon vet att de flesta säger att den bästa tiden är efter 30
-att det är först då man finner sig själv,sin mening och kan leva livet fullt ut...
Det tror jag på iallafall.
-Jag är stolt över dig.
En massa GRATTIS till Dig big sis hoppas du får världens bästa födelsedag!



På måndag är det min tur att bli äldre,men det är inte lika storartat.
Jag blir 17,låter så gammalt,som en meningslös ålder.Men ändå,nu börjar nedräkningen mot 18.
Låter ju nästan overkligt, 18,ansvar-jag är inte redo. Men allt och så mycket kan hända på ett år.
Jag ska bara fortsätta att ta en dag i taget och njuta av varje sekund som ung och fri
o det tänker jag fortsätta att göra läänge,så länge jag bara kan.

Nu är lektionen slut och maten väntar!
Engelska sedan en sväng på stan och träning innan jag drar hem.

Vi hörs finingar! XX


Kommentarer
Postat av: FRIDA

Är det din syster på bilden? I så fall är ni otroligt lika! :)

2009-04-23 @ 15:30:34
URL: http://freathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se