The end of the stadsfest

Halloj!
Sorry att jag inte uppdaterade innan jag stack idag...
Men men,ska ta igen det nu med en Massa bilder från dagen, är det okej!?..=P

Lördag den 9:e alltså. Sista dagen för Stadsfesten i Kalmar 2008.
Började med att titta på den näst sista föreställningen av "Lånta fjädrar", en teater som har dratt hit mängder med folk i sommar tack vare de välkända skådisarna Robert Gustavsson, Susanne Reauter och Peter Dalle.
Vi hade turen att få några av de sista biljetterna, VIP-biljetter.
Åh tur var väl det.
Trots regn (tack gode gud för regnponchos) 
och irriterande popcorn som envisades med att fastna mellan tänderna och i halsen
(no more popcorn för min del- på länge!...) så var det jättebra.
De skickliga skådisarna gjorde ju sitt såklart! Men ja, riktigt kul att se!
Känns så roligt att dom har valt att spela sina sommarfarser i just Kalmar, kära lilla Kalmar!..=)
                               


Efter undehållning på Larmtorget med massa talanger i "Svensktoppen nästa" och en tjej som heter Tove som gick i
9:an på vår skola när vi gick i 7:an som uppträdde så avrundade vi kvällen med att titta på bröderna Rongedal och avtacka "Lånta Fjädrar-gänget" på scenen.

Slängde i oss lite mat från Donken emellan
(usch för snabbmat, har blivit alldels för mycket sånt de senaste dagarna!.)

Men nä, nu så ska jag inte babbla mera!.
Här kommer pics, från bl.a Kalmar slott.

          
"Höhö! Godmorgon,godmorgon!
Imorse kom mamma hem med min nya blixt, tjoho!..."

              
                     "Ready to go. Sittandes i bilen på väg till staan. "


  "Efter Lånta Fjädrar i Krusenstjärnska gården så gick vi till vackra Kalmar slott för att skutta runt, åh fota..."

      
   "Någon som kommer ihåg sommarlovsmorgonprogrammet Salve som gick för "några" år sedan!?
(Jag gör, älskade det. Bästa sommarlovsmorgprogrammet efter "Tillbaka till vintergatan" ;)
Gillade det kanske lite extra eftersom det spelades in i Kalmar,här på slottet så man kunde se det live!...)

                        
"I Kalmars stadspark är allt pyntat med dessa vackra "besökpåslottetklistermärken"

          
           "Här satt min syster och tiggde en gång i tiden- haha!"



               
                        "Haha wei, kan ju passa på att köra en dagens ouffit vettja!
Nerifrån och upp:
Vita tygskor-H&M, Jeans- Vila, "tröja"/ uppdragen fodralklänning Gina,
Jeansjacka- Monki, Scarf-G-kås, Skinnväska-D&G-kopia från Thailand.

             




           "Vår fina stad, x 2."

                   
  "Jag kan inte visa tänderna när jag ler (iaf inte på kort), känner mig så sjukt obekväm, sorgligt!.."
Men här gjorde jag det iallafall....


           "Om blickar kunde döda!..."

                  
       "Tänk att sitta där med någon man håller kär- åh,så nära, så ounyttjat!..."

                  
        "Sen började det regna, men jag fortsatte att fota -under paraplyet.."


           
             "Aah! Jag ser ut som ett av spökena inne på slottet!..."


 "Sen körde vi en sväng.. Ölandsbron, jaja. Kan va kul att fota sin "hem-miljö" ibland!...^^,"

           
                     "Tillbaka till stan- läskiga moln!..."

           
"Körde förbi huset på Kattrumpan där mamma bodde när hon var liten
-hade intet tackat nej till att bo där idag nej!..."

         
      "Detta är vad jag och mamma rockar loss till i bilen nu för tiden!..."


Haha!

               
 
 
          "Rongedal- hetaste brorsorna i stan!.."


"Påväg till bilen(den gråa ni ser framför!..) så avslutades Stadsfesten 2008 med vackra fyverkerier!..."

Härlig dag!...

Puss!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se