Me as a bride

VILKEN sjujäkla dag, it´s all I can say.
Inte ofta man har alla nerver på helspänn i så många timmar som jag haft idag.
Började dagen med ett litet mysigt matteprov,som gick okej,hoppas jag.
Vid halv 12 så gick jag iväg till "Bröllopsbutiken" där jag skulle hämta bröllopsklänningen.
Snart kom två roliga snubbar som var lejda chaufförer och parkerade sin skitiga jeep utanför.
De hjälpte mig ut med klänningen och skjutsade mig till "Hairs" salong.

Där var allt fixande och trixande i full gång
-smink,folk(modeller & frisörer)hårfix,och rekvisita i ett enda kaos.
Började med att käka mat nere i källaren med en massa andra modeller.
De flesta var redan fixade så jag kände mig någorlunda blek,osminkad och allmänt ofixad som jag var.
Sedan väntade cirkus 5 timmar av stylande,(stressade frisörer som sprang runt och pillade på en
-lite smink dit och lite trix hit) och en massa väntande...


"Jag och Sossofia,min gamla classmate som var megaball rockmodell!"


6 frisörer som skulle fixa närmare 60 pers,ni kan ju tänka er...
Men eftersom det hände saker runt en hela tiden så gick tiden ganska fort.

Åkte tillsammans med två tjejer till slottet vid halv fem, vad tror ni inte vi möter utanför dörren om inte ett snöfall.
Nu hade den tid att komma minsann, åh förstöra våra fina frisyrer,tacktack.
Nä då,ingen fara. Lite passande mest då mitt tema var "is/vinterbrud".

Mitt hår var blev egentligen inget speciellt
-mennär klänningen äntligen åkt på
(efter en hel del hjälpande händer, jeez,det är ingen lek att gå i bröllopsklänning med stora
tyllunderkjolar och långt släp vill jag lova!!
) kände jag mig som en riktig prinsessa, som inte riiktigt passade in bland gotharna längst bak i kyrkan. Men vi hade trevligt iallafall. Så sjukt trevliga människor det finns alltså.
Alla var så snälla, önskade varandra lycka till, gav komplimanger osv. Nice stämning helt enkelt.

När jag gick där längs gången i kyrkan som en brud fick jag mig en riktig inblick i hur det kanske känns att gifta sig
-stod framme vid altaret, kände mig flådig. Fan borde slått till. Bara en man som fattades ju!..

Övade en gång, de saakta minuterna som jag spenderade ute på podiumet kändes om en evighet.
Medans de andra (rockarna,gotharna,romanterna och korthåriga) skulle gå snabbt med attityd så skulle jag skrida fram,likt en prinsessa i "luciagång",riiktigt,riiktigt sakta alltså.

Allt ljus var riktat på mig, alla glodde,vacker filmmusik och hjärtat pumpade fortfort samtidigt som jag koncentrerade mig på att gå saaktasaakta.
Efteråt fick jag bara massa komplimanger och pepping.
Vissa hade tom. blivit tårögda när de sett mig för att det var så vackert,hihi.

Så tillbaka till den iiiskalla kyrkan där jag stod längst bak då jag ju skulle gå sist.
Satt ner i bänken och snackade med en 28-årig tjej med massa tatueringar som var så jäkla schysst.
Hon lugnade ner mig totalt, så var bara en Aningen torr i munnen och smått skakig när jag
Äntligen fick skrida ut i gröna salen
..









Åh vad kul det var
, åh ja, det gick jättebra!
Det kändes verkligen som en ära att få vara kvällens "höjdpunkt"
- inte minst när jag gick först med de 6 avgångsfrisörerna efter mig i slutet
(visningen var examenselevernas avlutningsvisning)
Mamma satt på "front-row" och fotade
, nej, hon är ingen superfotograf men några bilder fick hon till.
Ska sluta babbla nu, är  så galet trött att jag knappt vet vad jag heter!..
Man blir trött av att vara nervös alltså,kommer sova som en bebis inatt.
Åh drömma märkliga bröllopsdrömmar/frisyrdrömmar, I guess..


Imorgon väntar endast julmys och luciatåg i skolan,sedan hem och mysa med Jennie framför Idolfinal och dylikt
- tjiho vad livet kan leka ibland!..

Puss & Godnatt från Bruden (som jag blivit kallad mest hela dagen)..^_^


Kommentarer
Postat av: Malin.h

ååh va vackra bilder ! hugs

2008-12-12 @ 16:15:08
URL: http://malinhedblom.blogg.se/
Postat av: tove

oj, vad fin du var!

2008-12-14 @ 12:59:02
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: FRIDA L

Gud vad fint! Du är verkligen vacker, och de där kläderna och allt var också sjukt fint! :)

2008-12-16 @ 21:52:50
URL: http://freathe.blogg.se/
Postat av: Emma

Guud va fin du va :)!

2008-12-17 @ 10:35:05
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se