Freaking winter wonderland

            Hej!
Det är såhär vintern ska vara. Snön är här. Ligger som ett tjockt,mysigt täcke på marken. 
Glittrar i solen,glittrar under gatlyktor och månen.
Med lite fantasi vandrar man omkring i vispad grädde,bomull eller sockervadd.
Världen blir lite ljusare,lite gladare,lite vackrare och lite mjukare.



Igår medans alla var upptagna med sitt bylsade jag på mig
värsta bästa vinterutstyrseln och gav mig ut, med kameraväskan hängandes över axeln.
Sol,ca 8 minusgrader och massa nysnö.
De häpnandsväckande,fina motiven var många,fanns där överallt.
Blev en hackig promenad i skogen.
Skulle kunnat fota allt,hela tiden.
Fick behärska mig.

Blev en massa bilder,en massa frisk luft,en hel del motion.
Var ute i 1 timme och en kvart.
Utomhusrekordet för de senaste slöa lovveckorna,det var grymt skönt.



Kom självklart in alldeles rosig om kinderna och gjorde mig en kopp varm choklad med grädde
.
Så klassiskt,ett måste. Som man gör alldeles för sällan här nere i sydöstra Sverige.



Skolan börjar om tre dagar,ska faktiskt bli skönt att komma in i gamla rutiner
-hitta en nödvändig mening med varddagen,träffa alla and so on.

Sis´, Chris´ & Theoplutt åkte hemmåt mot storstan för cirkus en timme sedan.
Efter nästan 2 veckor med konstant umgänge känns det såklart tomt,tyst och sorgset,som alltid.
När de hade åkt en stund i bilen hade T tydligen tittat ut,börjat vinka sitt gulliga lilla vink
och sagt för sig själv "Hejdå momo!.." " Hejdå Jaja!.." (Jag är Jaja)
Åh lilla Älsklingen...^_^, Vi saknar dig redan.




"Några bilder tagna av mig ute i trädgården igår.."

Det tjänar inget till att deppa,tiden går så fort-swisch så ses vi igen!
Nä, nu så ska jag ta tag i mitt liv. Banne mig.
Började med att dammsuga mitt rum+badrummet+mammas rum+pianorummet.

Nu: ta en Välbehövlig,efterlängtad dusch.
Sen: kanske följa med till morbror och hämta världens snyggaste oversize-kavaj som morbrors fru har lagt upp. Yey,känner verkligen på mig att det kommer bli ett favvoplagg i vinter/vår!
Om inte så ska jag..njuta av ensamheten och göra precis vad jag vill.
Typ läsa Twilight i lugn och ro,eller titta på SATC eller DH. Eller ta en promenix.

Lovar iallafall Er att jag ska ägna mer tid åt bloggen nu framöver.
Har tyvärr varit helt omotiverad och oinspirerad  de senaste veckorna.
Men det är absolut tillåtet,right?! 
Nu är det iallafall nytt år- Nya krafer-ny energi och ny motivation ( I wish).
Men YES,nu sätter vi igång och tänker att det går! Det blir bara vad man gör det till.
 
Bloggen ska i år bli bättre än någonsin. (Det kan vara mitt nyårslöfte) High five.

Ha en fin dag,
glöm inte bort att njuta av ledigheten finingar!

Kommentarer
Postat av: elin

vad har hänt med din bakgrund?

2009-01-05 @ 19:00:59
URL: http://elinsdagbok.se
Postat av: elin

ja, precis när jag hade skickat kommentaren så kom din bakgrund upp x) Anatr att min dator är ganska (väldigt) seg... :)

2009-01-05 @ 22:04:06
URL: http://elinsdagbok.se
Postat av: Emilia

Vilka mysiga bilder!

2009-01-06 @ 01:50:18
URL: http://emiliasdagar.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Visst ska det det! :D dom slår upp portarna i vår :)

2009-01-06 @ 14:45:15
URL: http://madddelen.blogg.se/
Postat av: Jagheterintesune

Vilken fin header du har! :)

2009-01-06 @ 20:51:13
URL: http://jagheterintesune.blogg.se/
Postat av: Kikan

Gu, vilka söta bilder..=) Ser så vintrigt och mysigt ut!

Hoppas ni hade en mysig jul och att det nya året börjat bra!!

Känns det bra att börja skolan igen då eller?



Jag skulle jättegärna vilja ha bilderna på Theodor så jag kan lägga ut dem på hemsidan min..

Ja, om det är okej för mammsen å pappsen såklart..



Ha det så bra.. Kraaam

2009-01-08 @ 21:38:10
Postat av: Lina

nej gud villka fina bilder. söt blogg btw

2009-01-08 @ 21:41:06
URL: http://wiretowire.blogg.se/
Postat av: Kikan

Gu vilka söta bilder på Theodor!

Du får jättegärna skicka över dem till mej, så jag kan lägga ut dem på min hemsida=) Ja, om det är okej för mammsen å pappsen såklart!!



Hoppas att din jul var mysig och att det nya året har börjat bra!

Känns det bra att börja skolan igen då?



Ha det så bra..

Kraaam

2009-01-08 @ 21:42:48
Postat av: FRIDA

Vilka otroligt fina bilder du fick till i snövädret! Själv får jag alltid leta febrilt för att hitta något i min närhet som är värt att plåta - där jag bor är naturen inte särskilt överväldigande om man säger så :P

2009-01-10 @ 22:10:04
URL: http://freathe.blogg.se/
Postat av: ellen

vilka mysiga bilder :)

2009-01-14 @ 15:17:44
URL: http://ellenhyldgaard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se