Lolli Poppins första dag som supernanny

Amen hejs svejs då va! Länge sen..Tro mig,Jag Veet.
Men jag har helt enkelt inte haft orken eller lusten eller glöden,på längelänge..

Snart har en månad på sommarlovet gått! Ja,Snart sa jag... Har varit fint väder de senaste veckorna och det har mest inneburit stek på olika stränder tillsammans med vänner.
Livet har varit chill och fint och mys
.
Har redan hunnit bli riktigt brun faktiskt...Åh glad(are).  

Nu så befinner jag mig dock i Stockholm,har gjort sedan i lördags.
Har nämligen mitt lilla "sommarjobb" att sköta här den närmaste veckan.
Ska passa min lilla busunge till systerson!..

Åh första dagen är snaart avklarad!..Har gått alla tiders,han är så go o snäll o gullig.


Igår så var vi på stranden på Kungsholmen,det var galet mysigt och svettigt och fullpackat .
Jag bestämde mig för en sak,om jag flyttar till Sthlm någongång
-så är det på Kungsholmen jag ska bo!..
På kvällen grillade o chillade vi på takterassen med utsikt över Råsundasjön o solnedgången.Life was nice.
Kollade på "The corious case of Benjamin Button" o hade daimparty senare.
Har sett filmen en gång innan,en speciell dag jag aldrig kommer glömma.
Tyckte den var bättre den här gången iallafall, verkligen en film man Ska se.

Idag så blev man väckt tidigt,dags att kliva in  rollen som mamma med ansvaret för en 2-årig liten busungedeluxe!.
Har varit i parken. Lilla sötnos o jag. Tro mig när jag säger att det är en mäktig/något konstig/ovan känsla att kämpa sig fram i 30 graders värme med en tung barnvagn
Man smäller Nästan avigt,åh folk verkar tycka att jag är en söt liten mamma.

Blev en tur till plaskdammen,småbarnsfamiljernas paradis.
Sthlmskidsen verka gilla yngsta morsan i dammen.
Snart stod ett helt gäng o ville kasta boll o skvätta vatten på mig,kände mig överväldad,åh så poppis
fick flera nya vänner . :) Jag hade minst lika kul som ungarna tror jag-haha.

Sköna ungjäflar! Blev dock lite intriger..

Stora grabbar som snodde bollar,kissolyckor,en liten theodor som blev så till sig i en liten tös i blommig klänning att han sprang efter henne o hällde en hink vatten över henne.
Supernanny ställde dock allt till rätta såklart-jag känner mig mäkta stolt :] -men ganska slut!..

Tur att småbarn sover middag..
En sak är säker,livet som småbarnsmamma lär aldrig bli långtråkigt
-ensamt eller händelselöst.
Utamattande åh krävande må hända,men aldrig tråkigt! =)

Ska väcka lillkisen nu o sen blir det ut att leka igen. Hejåhå here we gå.

Vi hörs! =)

Kommentarer
Postat av: YMB

Kul med ett inlägg igen o lycka till med

ditt "sommarjobb". Hoppas att ni får en kul dag

idag med. KRAM

2009-06-30 @ 11:13:49
Postat av: Linda&Nelly

hej! 6 bloggar är med och tävlar om att bli veckans blogg,

och vi är en av dom! just nu ligger vi tvåa,

men din röst kanske kan ändra på det ;)

så gå in på den här länken

"http://sandraarvidssons.blogg.se/2009/july/veckans-blogg.html#comment"

och rösta på nummer 2 och gör oss glada :) puss

2009-07-15 @ 13:12:54
URL: http://aplaceinthisworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se