Back to the real life?

Igår mellan klockan 8 och halv 2 befann ja mig då tillsammans med klass 9D för första gången.
 Samtidigt som det kändes tråkigt att allt bara var som vanligt igen känndes det också riktigt kul, att börja ha rutiner igen, en vettig anledning att stiga upp på mornarna, träffa folk varje dag osv. Jag har sagt det förr men livet vorre långrandigt och skulle bli långtråkigt i längden om man inte hade någon skola eller något jobb att gå till! Åh dessutom fick ja ju den bästa avsluningen på sommarlovet man kan tänka sig så ja ja var väl laddad att komma tillbaka helt enkelt!..  Dagen flöt på snabbt, endast 3 lektioner ju!. Eller 4 om man räknar med Handledningen. Idrott, Träslöjd och Engelska!... Skönt att de inte blir sånna här jobbiga ämnen på fredagar som i 8:an!... Som sagt dagen gick fort och jag var på riktigt bra humör!.. Trots min hesa stämma var jag inte tyst många minuter denna dag och det känndes så bra att ha alla kompisarna runt omkring sig igen, tillsammans! Att kunna skratta tillsammans. Igen... Det känndes faktiskt bra!... : )

Efter skolan åkte jag, emma,karin och maja qukis in till staden. oskar fick också följa med , han skulle egentligen träffa sin mamma men sen så kunde hon inte komma så han fick dras med oss tjejer o en massa tjejaffärer, eller var det vi som fick dras med honom?.. haha närå.. ; )  Sen träffa vi på Sara o Hilda med o sen skulle Hilda träffa sin mother så då fick även Sara gå med oss.. Vilket gäng, halva Läckeby och så Emma.. Som hänger med dom coola bonnarna!.. ; D haha.. Näe men var najs o jobbigt på samma gång att gå så många!:.:P

Käka på Donken med... Åkte hem med Sara o hennes pappa vid 4-tiden. Vart lagom för min del!..:P

Låna Simpson The Movie av henne, men tyvärr funkade inte den på min dvd..; / men men..
Blev en lugn kväll med tv o lite oc-avsnitt , som ja har saknat mina kära oc-boxar , fast var nog bra att få en veckas paus.. Åh en annan BRA sak är att jag inte känner sån där oc-hysteri längre, oc är inte med i mina tankegångar hela tiden längre o ja tänker mer på det som en tv-serie och inte verklighet längre!.. Antingen beror det på att jag har mognat eller så är det för att jag har sett alla avsnitt nu och de flesta flertalet gånger. Den där spänningen har ju liksom försvunnit, för nu finns det inga nya avsnitt att se längre!.. Men trots det är det ju alltid lika skönt att sätta på gamla avsnitt bara för att få se på mina godingar ett tag, man upptäcker alltid nya detaljer!.. Underhållning och tidsfördriv, for ever!..

Åh snart drar ju alla bra tv-serier igång igen förresten. Ska bli kul!
Mycket att se fram emot i höstmörkret, tur det!.  Hösten é ju enligt min mening den tristaste,gråaste & mest deprimerande årstiden!.. TV:n förgyller liksom det gråa!.. Tack som fan för TV:n !  ; D

Idag så packa ja upp de sista i resväskan, kollade på tv, slarvdammsugade mitt rum  osv. Sen vid 1-tiden drog ja o mamma över till Öland. Mamma trodde det skulle vara mer sol där men det var som att den försvann bakom oss hela tiden, som att vi jagade solens sista strålar.. Vi stannade tillslut vid vår älskade strand Lerkaka/Bjärby på Östra Öland, där skulle nog solen hålla sig kvar ett litet tag till.. Men inte länge.. Några strålar hann vi få på oss o vi hann visa upp vår solbränna för stranden ett litet tag iallafall ( som mamma så gärna ville kom ja fram till ;) )   Åh så fikade vi och  ja hann bläddra igenom nya numret av VeckoRevyn som ja köpte på Statoil-macken i Färjestaden.   Sen så åkte vi till Skogsbyhallen mera känt som Ö&B , köpte Whitening Tandkräm ( som ja har saknat det !..) Expressen+Fredagsbilagan ( den fanns kvar ida med, Hurra!..) tuggumi o lite annat smått o gott som mamma behövde...

Sen så blev det såklart en sväng till Ölands köpstad. Köpte mig ett par urtjusiga ( ursäkta ordvalet.) kilklacksskor, I silver... Jättefina verkligen & SKÖNA!  Kostade 250 spänn på SKODEJ då, ett bra köp!. Ska användas på det gigantiska dopet+30 årsfesten nästa helg, jojomänsan!.. Till min fina vita skolavslutningsklänning och korta pipitarutiga kavaj.. Ja för en STOR baluns kommer det att bli, över 100 pers o de kommer vara catering mat och servitriser.. Inget billigt kalas men det är ju svärföräldrarna som bjuder så.. ;;)  Ska bli mycket trevligt iallafall!..    Jag hade ju förberätt mig för att spela "Älska mig" på piano men idag när Madde & Christian träffade prästen sa han att han tyckte det blev "platt" med endast pianospel!.. GAAH go and fuck youself, det skulle ju bli så himla fiiint ju!.. Istället ska ja läsa nån jävla Jesustext från bibeln. Inte han som bestämmer.. Va besviken jag blev jag SKA spela om ja än så ska göra en "kupp" av det o skita i  vad prästen säger, nej för inte ska ja ha som en andra konfirmation o så o läsa nått skit ja ändå inte tror på inför hundratals lyssnare EN gång till i loppet under ett halvår!.. Nejnejnej så tråkigt ska vi inte ha det! Jag ska spela en vacker låt som tar 2 minuter. Dumprästen ska inte få förstöra det!... : (  

Jaja vi får väl se hur det går, men pianopappret ska hänga med i vilket fall!!...Ska bara bli underbart att komma upp och träffa Theo o alla.. Något att längta efter den här veckan, kommer väl göra skolveckan till en barnlek!..

Efter köpstan käka vi på Burger King i Kalmar ( Vaddå svullarhelg, pommes & cola två dar i rad, katastrof!. Men gott... ;D
Nej nu så orkar ja inte sitta här längre snart så sätter jag punkt. Går o borstar bissingarna, tvättar bort sminket o läser lite i VeckoRevyn o sen blir det en förhoppnings vis en skön, mysig och låång dejt med kudden!...
Imon förmiddag har mamma lovat mej att hjälpa mej att färga håret, en riktigt mystisk möörk brunett ska ja bli, de här solblekta ruffset har ja tröttnat på!... Hoppas de blir fint!... Förresten flagnar jag.. på nesan  hakan , hårbotten o några andra ställen, inte kul alls men de får man räkna med!....
Ikväll åkte Sara till Mallorca förresten, hoppas hon har det Underbart! : )


 Ååh ja är hopplös när ja väl börjar skriva/prata så kan ja inte sluta. Det är något av ett problem men ändå en del av mej. Hoppas du står ut, detta inlägg var tex inte menat att bli så långt. Men nu sätter jag dagens sista punkt!

Sov så gott sötnosar! .        xoxo          KÄRLEK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se