in the middle

Hoho nu när ja börjar skriva är klockan 00:01 alltså har det gått  en minut av denna fredag. woop woop, vad ska hända denna dag tro!?  Det vet jag inte än.. Men jag kan ju börja att berätta om de senaste två dagarna..

Igår var det SOMMAR på riktigt, underbart väder, låg o glassa i poolen o solade från ja vaknade tills ja somnade , nästan... ;)  Men gick iaf o la mej i solstolen när brossan slet upp mej ur sängen vid tjugo i 12 typ, soolen skiner , du måste ju uuut!!.. Åh de finns väl inget bättre att höra denna sommaren som att solen tittar fram, så de blev fart i mej.. eller inte var bajstrött o ute var de så ljust så ja satte mej bara ner i solstolen som egentligen var toffes o blunda, var ju helt yrvaken ju men sol de skulle ja ha på mej, måste ju passa pååå!!..
Snart kommer brossan ut igen o då var ja tvungen att hämta mej en egen stol.. suck.. men ja piggna snart till iaf...
käka frukost i solen, blåbärshallonjordgubbsyoghurt med färska blåbär i, mmmmmm....

Sen bytte ja bara mellan bardenbardenstolen, filt på marken när ja kände för att sola bakdelen o läsa o så poolen.. var guttt!!. Var själv hemma mestadels av dan med eftersom Toffe åkte snart efter jag gått upp...

Fick iaf gå in ett tag innan mammsen skulle komma hem från jobbet, hade ju lovat henne att göra lite saker som vanligt... Tömma diskmaskinen t.ex.. åh så städa lite i mitt rum ( HUR FAN KAN DE BLI SÅ STÖKIGT SÅ FORT, Va e de för människa som rör om där inne hela ti¨n vavava!? o.Ô  )
nåvääl ( hatar de ordet, tänker bara på hon Ordjakten-Anki från tv4.. xD ) iaf..  blev lite rastlös efter mååånga timmars ensamhet.. Så för att lätta min ensamhetsångest innan mor min o resten av familjen skulle komma hem från sina arbeten ( skulle aldirg palla att bara gå hemma i ett år alltså!!..) så passade jag på att ha ett litet träningspass på studsmattan och sen så dödade jag säkert 1000 myror ABSURT, först med mobilen sen med mammas feta platå.. Kännde mej faktiskt lite grym men samtidigt var det som en bra terapi och man fick en grymt skön känsla av makt , "MOHAHAHA, du ska dö din jävel, åh du o du o du o du , Nähru tro inte att du ska komma undan din lille skit, Jag ÄGER världen jag kan göra vad jag vill med er era losers. MOHAHAHAHAAA," Tror jag fick lite Vansinnesanfall där ett tag.. ( glömde typ bort att det var små myror ja döda o inte människor ) me tillslut kom ja tillbaka till verkligheten o där de för några minuter sen hade kryllat av äckliga små myror fanns bara små mosfläckar kvar som tecken o en och annan myra som kom ur sitt bo för att sörja sina nära..
Åh lite skuldkänslor fick ja där allt, alldeles svettig och dan som jag stod där o tittade på mitt vansinnesverk...

När mamma kom hem en halvtimme senare bombaderade hon de kvarlevande myrorna o deras hem med myrgift , så det var en tragisk dag för de stackars myrorna....


NÄ VA FASEN NU BÖRJAR DE VÄL ÄNDÅ GÅ ÖVER STYR NÄR JA SITTER HÄR O PRATAR OM ÄCKELPÄCKEL MYROR SOM OM DOM VAR NÅGRA JÄVLA KRIGSOFFTER.. nänänä back to real life, börjar visst bli trött!.. ô.O... Hoho men lite skoj var det att tänka i den synvinklen allt, liv är ju ändå liv, saker som rör på dej är liv... Äsch ja vet inte...

Senare på kvällen så frågade Sara på MSN om ja ville hänga med ut på en cykeltur, åh de ville ja gärna, så cyklade förbi henne vid 8 sen så cyklade vi vår kära Maltorpsrunda, med vissa stopp såklart.. Blev bl.a kompisar med några kossor+ en kalv, pallade halvmogna gurkor som vi sköljde av i Mokällan, min smakde dock gift >.<  sen så mötte vi ju på ett gäng nyfikna Polacker och även KINESER med, jojomänsan.. Nu så har Kinseserna kommit till byn med, herreguuud, vad håller på att hända.. Kommer KINSERNA att ta över vår stad och vårt land!??! Det skulle inte förvåna mej alltså, när de tom börjar flytta till Läckeby.. O.o Hjälp undrar hur Kalmar kommer se ut om 20 år alltså, Förmodligen fullt av kinses/svenska barn i klasserna o de kmr bli lika folktätt som i Kina o vi forna Kalmarbor blir utputtade och måste fly, nä för i Kalmar kommer man nog inte kunna bo!.... Gaah Kinsejävlar, flytta nuuuu!. Ni ska INTE få ta vår stad ifrån oss!!! ;@
haha näe nu överdriver jag säkert.. men vem vet!!? :O jag kanske har helt rätt, åh då kan ja använda detta blogginlägg som bevis att jag såg riskerna redan nu o då kan ja bli berömd!!!, Kanske?..

Ääääääääh fy fan va ja babblar på om konstiga saker när ja är trött, ni får ursäkta mej alltså.. hoppas ni orkar läsa ändå!? ^^,

Ida så har ja ... käkat frulle, kollat på film ( mitt liv som popstjärna xD) aldrig sett förr... suttit vid datorn (NÄHÄ?! O.o ) o så har ja vart i Läckebyaffen o köpt en liter grön mjölk åt mormor ( dagens goda järning?..) Iofs fick ja ju våfflor sen... men medans dom gräddades så var ja hemma o dammsugade hela nerevåningen ( Det kanske var dagens goda järning istället?!..) fast iofs fick ja ju pizza o de ikväll men vafan de räknas väl inte när de var farsan som pröjsa!? ;o  Jajaa, ringde till tandläkaren o sa att ja var bortrest den 20:e när ja fått tid, ska säkert bara kolla om mina 12-års(!) tänder som fortfarande inte har växt ut helt har växt ut!.. xD Men men sen så gick ja till mormor, käka 4,5 våfflor, (säkert mitt personliga rekord) samtidigt som vi satt o snackade om mormors liv och döden ( inte aaalls djupt, näjnäj..) Men ja är ju så frågvis och nyfiken o ja känner att ja kmr ångra mej en dag om ja inte hade frågat sånt där ju!, Det kan ju liksom va för sent när som helst, Älskade mormor börjar ju bli gammal!..;/ Men en sak vet jag: Även om hon inte vill dö nu så är hon inte rädd för döden!.. Åh så satt vi där o snacka om allt mellan himmel o jord, mest om livet när mormor växte upp o fram till hon o morfar skiljde sej typ.. Lärde mej en hel del nytt faktiskt, som att mormor hade en syster som var dödfödd, åh henne la dom uppe på vinden medans innan hon fick begravas!.. Ô.o huuh..  Livet DÅ går verkligen inte att jämföra med Nu, åh då menar jag så mkt mer än just det här med att man bevarade döda på vinden o hade dom i sitt hem för allmän beskådan i några dagar, att de anhöriga gjorde dom fina innan dom dog o sånt... Nänä ALLT.. Åh mormor har verkligen fått uppleva både DÅ&NUtid.. de är häftigt.. även om vi alla kommer göra det fast itne på samma sätt, då fanns ju inget elktriskt eller så, allt gick ju så fort o man undrar ju hur mkt mer som kommer kunna uppfinnas!... Jaja den som lever får se nu orkar jag inte med mer deeptalk för idag! Det är ja jävligt bra på att sancka om annars.. sånt där som andra bara inte orkar att prata eller tänka på... Men men de kan ja ju inte göra hela tidne då kmr ja ju bli KNÄPP!!


Efter nån timme hos mormor gick ja hem o då hade mammi o toffe precis kommit hem... ja gick i duschen , gjorde mej i ordning o så sen kom pappsen o sen åkte vi in till stan , läänge sen hela lilla familjen gjorde nått ( inte sis o dom men ändå..) Käka pizza på Athena där dom inte säljer alkohol just nu.. katastrof !! ;O ;b

Sen så kl 7 uppträdde Steffe ...something.. (glömt hans efternamn :O ) "är trött nu" på Larmtorget... han är iaf ganska så känd, har bl.a skrivit " Fiskarna i havet, fåglarna på taket... " MIN FAVVOLÅT som 3-åring, kunde fasen hela, helt imponerad över mej själv när ja såg de på videofilm härrom veckan.. ingen lätt text de inte.. fast den låten sjunger han ju inte själv , den skrev han bara till "Idde Shultch" fråga mej inte hur de stavas!!.. Men han hade riktigt fina texter osådär o så var han ju helt klart grym på gitarr.. xP  sen så vare nått annat band som spelade i en halvtimme när Steffe vila.. Dom var ganska bra.. alltid gutt me livemusic ju!..:P Köpte glass med, en daimkula o en chokladkula i rån med noisettesås på NAMNAM ^^,  Åh ändå frös ja som en isbjörn redan innan, men men... var så sugen på glass iallafall!.. ;P

"konserten" slutade iaf vid 9, gick en runda på stan,de va fullt ös, nat.. men alltid trevligt... Sen åkte vi hemmåt,åh ja satte mej här nästan med en gång, o fastna såklart.. Nu ligger resten av familjen o sover ( den arbetande delen såklart... ) Jaa de är inte lätt att jobba o slita hela dagarna ..även om ja har gjort en del ansträngande saker ida som att då dammsuga o cykla upp till affären o köpa mjölk åt mormor, men å andra sidan sover ja ju fram till luch så de är väl inte så konstigt att ja inte är trött än!? xD

Fick värsta gulliga kommentaren av bror innan , lr vad man ska säga.. ja sa till mamma o krisse att ja kom på innan när ja såg båda i profil breve varanda att dom har precis likadana näsor.. åh så sa ja nån kommentar som lät typ "ååh dom är mkt finare än min knubbiga uppåtnäsa, den är fuul!.." åh då sa broschan :

" Men kom igen sluta klaga över ditt utseende du vet väl om att du ser bättre ut än typ 99 % av befolkningen så du behöver ju inte klaga direkt"   Ååh ja blev helt chockad, brossan brukar inte direkt säga sånna saker, men visst ändå blev ja glad.. mihi men ja sa ändå nått i stil med " Ääh sluta min näsa är ändå ful..." ^^,

Tar de nog ändå som veckans "komplimang/kommentar".. =D 
Utan att bli självgod såklaart, för inte fasen tkr ja själv att jag är snyggare än 99% av befolkningen.... :P



Broschan är sööt, älskar han oavsett allt, Älskar han för att han är den han är och alltid min ende brossa!! <3


Börjar faktiskt bli riktigt trött nu iallafall i ögonen, dom blir så ansträngda av att sitta vid datorn ju.. Åh snart går som i kors också.. så bäst att Spara&Publicera, trycka på X:et uppe i högra hörnet sen på Startmenyn nere i vänstra hörnet, gå ett steg åt höger trycka på Stänga av, fälla ner laptopen, trycka på strömbrytaren med stortån, gå till badrummet o tvätta bort sminket o borsta tänderna sen går ja tebax genom köket o in i mitt rum som ligger till höger från mitt håll... Väl där inne går ja bort längst in till vänstra sidan där min underbara stålsäng står o väntar på att ännu en natt få min kropp att ligga på den o vila uuut... I sängen ligger mitt döskalletäcke o kuddar o min kära "gamla "gossehund Malte som ja fick av syrran när ja var 10 år... Han är min bästaste sovkompis.. kramakrama.. Sen blire väl lite tv om ja orkar, el lite ströläsning i nån tidning lr nått, ja får se vad ja orkar efter alla dessa ansträngande moment, klockan kommer ju säkerligen hinna bli 01:15 innan jag är färdig med allt!?... Den är nu 3 min i 1 o de betyder att ja har skrivit blogg i drygt en timme!!...
Japp såhär ser en vanlig kväll ut på sommarlovet 2007, med en halvdöd laptop i köket  & en nattuggla & morrontrött tonåring i huset, tiden efter bloggskrivandet..!!.. Thanks for your time, see ya later!.. ^^,

Tack för att du läste min blogg  & GOD NATT,  : )  ( ursäktar om de blev något flummigt där på slutet, men de är precis så mina tanke gångar o min så kallade "humor" ser ut vid denna tiden, ta inte illa upp!..  PUSSHEJ) <3




     ^-^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se