Tisdag- Everything´s gonna be allright.

Hej på dej!.

Använder endast den rubriken för att det är den meningen jag har på hjärnan just nu från IdolAmandas version av
"No one"..
Så japp nu vet ni,
åh förresten så brukar jag använda den meningen till mig själv och mina vänner när allt känns...not so allright...

Älskar verkligen Amandas röst, folk kan säga vad dom vill men kvinnan KAN sjunga, kvinna när UNIK!..
Har lyssnat på hennes låtar hela dagen, dagens favoriter blir:
Hallelujah, No one & en låt som hon spelade in innan Idol- I can´t sleep.
Fruktansvärt bra!..

Jaja, nog snackat om Amanda Jensen, men är bara så glad över att denna tjej har blivit upptäckt!.. (;

Började denna dagen med att försova mig...

         image91
Pappa: Har inte du försovit dej!?..
Jag: Ööh, va, näe de har ja inte
!..
Pappa: Men joo det har du väl...
Jag (kollar lite yrvaket på klockan som jag ser i köket från sängen, får för mig att den  visar halv sju så jag säger)
" Neeeej, klockan har ju inte ens ringt en, den är ju bara halv sju..."
Pappa: Eeh, Nej, den är över halv åtta!..
Jag : " Får eld i baken och befinner mig ca 5 sek senare i badrummet.."

Min fucking väckarklocka hade ännu en gång inte ringt fast jag ställt den..
numera så står en ny väckarklocka högst upp på önskelistan...
Min buss går alltså tjugo i åtta...
Skulle haft ca. 7,8 minuter på mig om inte pappa oxå hade försovit sig!.
Åkte alltså in med honom och kom bara 10 minuter försent!..

Skoldagen flöt på ganska så fort & bra.
Hade engelska på sista timmen, då fick jag veta att jag var 5 poäng från MVG på de senaste två proven vi gjort, Holy säger jag bara!..

Sedan vid halv fyra tog jag bussen direkt in till gymmet 
"väskan var med,bussen kom i tid"
Äntligen skulle väl Body Balancen bli av! 
 
Men icke, sjäälvklart var det NÅGOT som skulle jävlas...
Kommer in på gymmet och drar mitt kort- hållaren med träningspasskorten var inte utställd på disken som den brukar vara.  " Vad nu tänkte jag "och fick se ett "julschema" som låg där.
Alltså massa pass som var borttagna, däribland detta Body Balance-pass på tisdagar.. 
Det gällde from. vecka 51, eftersom korthållaren var borta o allt så tänkte jag såklart att det var vecka 51 den här veckan... Så jag tog det för givet o frågade inte ens receptionisten., beställde bara en soltid istället.. 
                                           image89
När sminket var bortvättat och jag hade bokat upp solariet fem minuter senare, då ringer mamma och säger att det är vecka 50 den här veckan!..
 Fasen vad sur jag blev..
Men orkade inte gå ner i receptionen, avboka soltiden, hämta passkortet osv..
Så jag la mig o stekte ikappp med min ilska i solariet de följande  tjugo minuterna.
Kom sedan ut aningen gladare och några nyanser brunare. Najs!..=)

Satte sedan på mig träningskläderna och började springa på löpbandet, kollade på tv:n och intervalltränade, sprang 5 min, gick snabbt 5 min, sprang 5 min osv i över en halvtimme!.. Sjukt skönt!..
Brände hela 330 kalorier, deni!.. (;

Vid halv sex så åkte jag hem med pappsi. Han hade varit o handlat massa skaldjur o grejer.
lagade han världens godaste Skaldjursgryta " Pasta fruttie de mare " rättare sagt!.
Pappa kan om han bara vill!...=P

image92


Nu så ska jag hoppa i duschen ( okej inte hoppa,  GÅ in i duschen )..

Först ska jag gå ut med soptunnan *suck* lovade visst pappa det , samtidigt som jag var lite halvborta i datorns värld..som jag fortfarande är för den delen, hatar när folk snackar med mig när jag skriver men jag kan ju inte gärna strunta i och svara o va otrevlig så det blir mest glada " Mmm, okej, hehe jaa.. osv, vettefan vad jag svarar på!..; )


Men aja lite frisk luft såhär på kvällskvisten har väl ingen dött av?..
Sålänge det inte står en mördare o häckar utanför
på gatan just nu!?..
 Who knows? Ô.o
Det bor ju en del skumma typer här i hyreshuset bredvid....
Haha, nej men nej nu får jag inte skrämma upp mig själv igen- det är jag proffs på att göra!.. ;D
Imorgon blir det gymmet med Emma- styrketräning & kanske dans?..
Slutar tidigt imon så innan får det nog bli lite julklappsshoppande?!..: )

Imon kommer mammsen hem från Sthlm igen- äntligen blir allt som vanligt igen!.. =P

Hoppas ni har haft en bra dag?. Åh hoppas ni får en trevlig kväll!..

Blir det DH-tittande ikväll då? Säsongsavslutning ju !.. Sorgligt!.. ; /

                image90
               
Min kärlek- AHA!..


 PussHej ♥ Josse

Kommentarer
Postat av: Olessia

Usch jag missar desp ikväll :(

2007-12-11 @ 19:40:55
URL: http://www.unikaolessia.blogg.se
Postat av: Olessia

svar: jag är inte hemma, bor ju hos killen denna vecka och han har inte kanal 5 :(

2007-12-11 @ 19:52:08
URL: http://www.unikaolessia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se