Den tjurskalliga svensken.

Jag har kommit på ( eller jag har tyckt det länge )
Att Svenskarna är ett jävla tråkigt, egotrippat, självgott, osocialt, otrevligt och allmänt innestängt 'folkslag.. Självklart inte alla, men om man tänker över lag.- den typiska svensken.!.
Svenskar är  ofta så mycket tjurskalligare  än folk i andra länder och som typ tror att
"vi är bättre än alla andra"..

Man blir ju helt chockad när man kommer utomlands där alla är så öppna, trevliga och sociala.
Alla pratar med alla, är glada och trevliga mot alla och ja dom verkar ju mycket lyckligare och mindre fördomsfulla också!.. ( självklart undantag här också men genomsnittet är verkligen så mycket trevligare & öppnarei t.ex södra Europa..)  Där är inte allt så krångligt, dom är inte lika fördomsfulla och fyllda med hat, som vi utan dom är fyllda av kärlek och ser livet som en enkel lek på den ljusa sidan , typ.
Sjukt att det kan vara sån skillnad mellan länder,men man blir väl som man umgås ( TYVÄRR )

Vi klagar utan anledningar också.. Vi är ALDRIG nöjda...fast vi borde se allt bra som vi har...

Detta är ingen konstig spekulation, detta är glasklar sanning
( har bla en syster som har bott mycket utomlands och upplevt skillnaderna!..)
 Jag är jäkligt trött på dessa  tjurskalliga o otrevliga svenskar  samtidigt som jag är mycket glad att jag är född i Sverige såklart, skönt att ha sin trygghet här och allt.
Men de typiska svenskarna, så svåra att nå så oerhört svåra att förstå.! Jag vill inte bli en sådan, typisk tjurskallig svensk. - näver, våga vara öppen o glad, våga att inte va som "alla andra" o du blir lyckligare och ännu mer unik!!   S A N N I N G - Det gäller bara att våga öppna sina ögon o inse att man inte tjänar på att vara sådär jävla tjurig och rädd för att öppna sig och vara trevlig.
       
Säg till om du har synpunkter eller håller med mig!..  SO LONG!..

  Blir förresten ensam idag eftersom min vän S är lite småsvår att förstå sig på ibland....
De man lovar får man hålla! det borde alla bli bättre på... suck...vad tråkigt när folk sviker....När man har förhoppningar och har sett fram emot något o någon bara sekunderna innan säger nej,
utan att det bekommer personen i frågan.
             ( tänker endast inte på den här situationen såklart...)
                          Åh nobody is perfect- not even me!
                                                             ( absolut inte!.)
                                             ♥

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se