Fredag-Ananas&ickeperfektionism.




                           image39

Sitter och käkar ananas , länge sedan, hatade det för något år sedan,
Älskar det nu
!... Fast man får ont i tungan...
 
Smaken förändras, så som tiden...Saknar den gamla tiden, tiden som varit..Men dörrarna till drömmarna i framtiden står på glänt.. Jag är inte redo, inte riktigt än!..



Hade bara idrott och liite syslöjd i skolan. Jag var  lite olydig idag...
Tyckte att det kändes trevligare att sitta på en frisörsalong, dricka varm choklad, läsa de senaste tidningarna, snusa in de goda friörsalongsdofterna och ja bara chilla...Än att vara i skolan, äta äcklig mat och göra hörförståelse i Engelskan.. Åh så ville jag ju kunna träna i tid... Innan det blev för sent,
om jag inte hade åkt med E så hade jag inte kommit hem förrän sent.. Hade jag inte varit olydig hade jag varit än olyckligare, hade jag inte åkt in till stan med E hade jag och E inte kunnat åka hem med mamma. Hade jag inte åkt in med E så hade vi inte hunnit basta, hade jag inte åkt in med E så hade inte glömt fysikboken, hade jag inte åkt in med E så hade jag sluppit ångesten över att behöva ljuga för mamma åh lärare, om jag inte hade åkt in med E så hade jag vart tvungen att städa, hade jag inte åkt in med E så hade jag inte fått dricka varm choklad, snusa på frisördoften , varit först med att se E:s nya frisyr, hade jag inte åkt in till stan med E så hade jag inte fått åka buss & umgås med min kära roliga  , älskade Emma, så länge som det blev idag.
Vilket kändes mest meningsfullt?.

Man kan inte alltid sträva efter att vara perfekt,man måste inte göra allt rätt. Risken är stor att livet blir blekt , att man blir ansedd som tråkig och att perfektionisten inom en tar över och gör en till ett olyckligt kontrollfreak.!

Jag orkade inte vara perfekt idag. För inget går min väg ändå...


Men "turen" vänder fort ibland..
Jag är med på Amerikanska Cosmopolitans omslag denna månaden till exempel!. ^^,
De ni!..  HAHA!


                 image40

  
                                   Puss & Godkväll på er! ♥



Kommentarer
Postat av: Josefin

tack :)

2007-11-30 @ 22:09:40
URL: http://josefiinwikstrom.blogg.se
Postat av: linnea

hahah fint omslag :D :D

2007-11-30 @ 22:46:06
URL: http://ping.blogg.se
Postat av: Karin

gott med ananas! det var länge sedan

2007-11-30 @ 23:19:04
URL: http://Karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se