Humans is stupied...

Så sant så sant, vi människor är faktiskt ganska så elaka varelser har jag insett.
En del mer, en del mindre men till en viss del så är vi alla sjukt egoistiska, dömande, fördomsfulla och många ( mest osäkra tonåringar ) verkar verkligen njuta av att se andra lida... *Hemskt*, inte sant?!...
Hur kan vi människor vara så grymma mot våra medmänniskor,  åh varför?.
Tror inte någon har svaret...

         image20

  " sista glimtarna av snön, för den här gången.. dropparna göms på bilden men i mitt minne finns bilden av de  vattendropparna som kom från snön på taket kvar..Det var vackert..."

 Trött dag idag, uscha. Man blir verkligen tröttare och tröttare för varje skoldag som går...
Tur att det snart är helg, tur att det snart är jullov... Det är lite för snabbt tempo för min del just nu, inom skolarbetet, jag hinner fasen inte med.

Åh nu just i denna skrivande stund ( 17:28 ) entrar mammsen uppfartsplanen. Mobilen har varit avstängd och jag har varit "liite" orolig var hon kan ha hållt hus, mat inhandlades ju igår och hon slutar liksom jobbet kl. fyra.
Kanske är det julklappsköpandet som har börjat lite smått?!..Även fast mamma "alltid vill dra ner på julen.." Hon är en riktig Grinch kan jag säga er , åh det tycker jag är tråkigt!...

Aja, Hejhej-sa hon nu och med ens börjar klagandet ( inte på mig för denna gång..) larmet på jobbet hade gått, än en gång.... Åh så hade hon visst varit och solat- precis som att hon inte var brun redan innan det lilla monstret, men jag gissar att hennes mål är att matcha pepparkakorna till jul?... ;P
Var på ganska så dåligt humör idag- tröttheten som påverkade.. Men jag försökte hålla skenet uppe ändå!..

Apt, So, Sv Mat Idrott och Franska... Så såg dagens schema ut... So-prov på måndag- jippiho-nooo! Hatar verkligen att ha prov till måndagar, hela helgen förstörs ju liksom..Men men... Idrotts"prov" idag också.  Gick nog ganska så bra, fast jag glömde övningshäfet i skåpet igår... Franskaförhör, glosor + muntligt. Gick också bra, fast jag kände mig som att jag gick runt i dvala ungefär. Inte riktigt in the right mood för att snacka franska heller- men de fick gå, som allt annat.. Slutade vid kvart över två. Hemma vid lite över tre. På vägen hem från bussen luftade jag & Sara våra lår/ben lite, båda hade mjukisbrallor på ( orkade inte byta om efter den osvettiga idrottslektionen..) så ja vi tog tillfället i akt och drog ner brallsen- gud så skönt, länge sedan benen fick se dagsljuset ju!,, ;P
Det är det bästa med mig och Sara- Vi skiter i om folk kollar snett på oss, vi gör det vi vill och det är det som är livet.
Det är det som är så underbart- för sådant älskar jag- jag älskar Sara!.. " Saaaaaraa " är hennes blogg btw!..Hon är verkligen världens underbaraste, skönaste och roligaste människa!.. Mycket kärlek till henne!♥


Gick bara hem, slängde av mina väskor+pandagrejer vi köpt av sara. Åh sedan tog jag cykeln till min gamla kära låg/mellanstadieskola- Åby. Fasen vad jag saknar den där tiden- då allt var en lek... :'(
Skulle i stort sett göra vad som helst för att bara få uppleva en dag som 7,8 -åring igen!... Spelade piano med min , Hildas och Saras privatlärare som jag har spelat för i ca: 5,6 år?. Inte lika kul längre, men grymt kul att kunna spela ett instrument, kunna noter, flytande!.. Lär mig lite mer akord och så nu, det är kul för då är det ju lättare att sjunga till och så!.. =P 


Sedan var jag hemma här vid , kvart över fyra , satte mig här vid datorn och har jaa, svimma inte nu-har suttit här , stel som en pinne sedan dess!.. Äsch inget rekord direkt, låååångt ifrån men ändå- eftersom det är skola imorgon så betyder det att jag borde ängna mig åt lite plugg istället- Engelska rättare sagt. Måste svara på mååånga frågor till en bok " Outsiders" Har dragit ut på det länge men ikväll måste det verkligen bli av!..



Snart kommer Sara hit,
för att hämta pengar från det vi köpt av henne ( pandagrejerna..).

Senare blir det pizzakäkande- min favoritpizza. Färdiggjord Mozarellapizza- MUMS!.

                                                 image21


 Nu så hade jag tänkt ta mig ifrån den här stolen och datorn. Börja med Engelskan...*Suck..* Imorgon efter skolan åker jag ju till mammas och pappas jobb, i vanlig ordning och städar. Får se om det blir en runda in till stan efter, annars på lördag?.. Får ju pengar på söndag men.. Aja. Får se- vet inte riktigt vad helgen har att erbjuda, and I like it better that way... En dag i taget!... På söndag blir det förmodligen lite träning på NC med Emma iallafall.. Åh så måste det ju bli lite so/hinduismen-plugg också... Vad annars som sker- uppdaterar jag er ( obs-rim! ) om så fort jag får chans och en möjlighet- Så länge!. 

Puss&Peace, Va nu snälla & omtänksamma, mot allt & alla. Man tjänar på det , alltid!..

Värsta "pådraget" i skolan idag med tv-team och radio-team, innan har det varit poliser och journalister på skolan, osäkra och uttråkade små "barn" som inte har något bättre för sig att ställa till med lite "bråk" blir allt för uppförstorat av media- För fan, häng inte ut  folk på det där sättet!..Dålig reklam för vår skola- om något!:.

Äsch jag orkar inte bry mig, tycker bara synd om dom inblandade.. 

Men sådant här har väl hänt i alla tider och kommer alltid att hända- vaför göra en sådan "big deal" av det!?

          Näe, trams enligt min mening!..

               Ha en trevlig torsdagskväll,   Tjohej! ♥

 ( ;




Kommentarer
Postat av: S.A.N.D.R.A <3

Härlig bild!
Ha en fin kväll!

2007-11-22 @ 18:42:41
URL: http://eyeliner.blogg.se
Postat av: Sara

oooh, låter gott med pizza. själv ska jag äta kåldolmar ;P Pandautdelningen gick super, och det mesta är nu avklarat;P

Jo,jag tror inte på det! Inte alls på hälften av det som står.Du vet,jag får reda på rätt mycket både genom kompisar som känner henne och möten med kamratstödjarna. Men men, jag fattar bara inte varför alla ska lägga sig i hennes liv.m Låt henne vara tills hon vet vem hon är och förmodligen tröttnar ... lr ngt sånt. vet inte redigt vad jg skrev nu faktiskt ^^ ;P

jag älskar dig med, bääästa du

2007-11-22 @ 18:57:52
URL: http://www.saaaaaraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se