Måndag -åh helvetet har börjat igen.

"Måndagar, måndagar, finns det något värre?!.. Jag vet att jag knappast är ensam om att tycka att denna dagen är den jobbigaste, segaste och onödigaste dagen i veckan. Jag tycker faktiskt att man borde utplåna måndagar ur almenackorna, toalt och för alltid!... I och för sig är inte tisdagar så mycket bättre, men det är ju en helt annan historia..."




                                           image180

Okej, detta inlägg började inte bra, positivt ska det ju vara, jämt & ständigt!. Men fasen ibland orkar man bara inte, ibland känns allt så oerhört tungt och jobbigt.! Shit, ibland blir jag orolig över mig själv. Ibland känns det som att jag är på väg att bli- galen, sinnesjuk eller något liknande!.. Usch nej inte så men ibland känns det som att jag inte kan ta kontroll över vad jag säger o gör, ja gör så konstiga saker, säger så konstiga grejer, En protest mot, allt- kanske?  Jag hoppas bara att det går över snart , jag ska fasen inte behöva gå runt o tro att alla tycker jag är konstig o jobbig o knäpp, vilket jag alltid tror att alla tycker..? Kanske dom gör fast förmodligen inte, iallafall inte dom stunder som jag flippar o är jobbig medvetet.. Blä, jag borde verkligen lära gilla mig själv!...Eller?

           Shit de same, nog med deeptalk,tankar, vidare till livet i fokus-nu..

Denna måndag var som alla andra måndagar brukar vara, lååånga & tröttsamma. Men efter mååånga jobbiga lektioner, lite ätande av äcklig pytt-i-panna och ett besök på netto var man lika glad o stolt som vanligt, att man stått ut ännu en måndag!...  Var verkligen trött o less idag, fast spela över de, såklart, like always.
Men vissa förstår inte, många förstår verkligen inte, verkar inte vilja förstå o hjälpa heller för den delen...
Oh ja, efter skolan så hämtade mammsen mej vid närmsta busshållsplats.
" Näe du får åka hem med bussen idag. "
 " Men mamma, fattar du inte att jag vill träffa min mormor innan hon gör en livsfarlig operation!?!.."
Okej, mamma gav med sig, såklart!.. Vi åkte till MAXI, köpte lite frukt, mormors favvoveckotidningar, mörk choklad ( till mig o mormor ) o lite annat smått o gott.. Sedan åkte vi till Sjukhuset, till Förlossningsavdelningen, eller aa i dörren bredvid där mormor är. Hon satt där o åt o verkade ha hur trevligt som helst med de andra tanterna där, hon var pigg o allert. Följde oss glatt till sitt o en annan kvinnans rum- vi gav henne frukten, chokladen o tidningarna. Hon får passa på att äta gott o skratta o prata o läsa o sådant. För imorgon kommer hon inte orka göra sådant.
Från och med imon och frammåt många veckor så kommer mormor vara orkeslös och kommer i stort sätt inte kunna göra någonting, jag och mamma ska hjälpa henne mycket- såklart..

Men jag tycker så synd om min älskade mormor, hon har redan genomlidit så mycket, hon har haft sitt kan man ju tycka, med bröstcancern o allt..
Men icke, gud eller någon annan typ som härkskar o bestämmer över oss är tyvärr- ond..


 Jag älskar min mormor och jag önskar henne lycka till imon, av hela mitt hjärta, eller man kanske ska säga lycka till till dom otroligt duktiga läkarna istället!?.....Fy fan va ja är imponeras av  operationsläkare alltså, jag skulle aldrig klara det, att skära i människor, att gräva runt o människors kroppar, när det kan gå fel o allt.. Näe fy fasen,  mitt öde är knappast att bli läkare, eller kock eller något sådant.. Absolut inte!.. Den närmsta som jag skulle kunna jobba med där man hjälper människor är nog hudterapeut!... 
Gymnasiemässa på Onsdag btw, ska på  4 eller 5 föreläsningar på Kagg & Stagg med Hilda..


Kom hem från Stockholm igår vid tjugo i tio, hemma här vid fem i tio ungefär. Brossan hämtade mig, käkade duschade, packade upp o allt så somnade väl vid 12-tiden.. Uscha jag måste verkligen sova minst åtta timmar.
Men men, resan gick hyfsat fort ändå!.. Knökafull buss med förkylda människor, känndes som att alla runt omkring mig var überförkylda, alla o då menar jag alla runt om mig satt o hostade, nös o snörvlade o ja höll andan, titt som tätt.. För jag orkar verkligen inte bli förkyld, inte nu!...
Theoälsklingen var också sjuk igår,
förkyld o kanske feber, absolut inte som vanligt iallafall, inte lika glad o pigg eller så.

Åkte då till Barkarby igår ( som ja sa i förra inlägget från igår. ) Gjorde nog mitt bästa fynd på skor någonsin!
Var då på Skopunkten som vi tyvärr inte har här hemma.. Provade massa skinnkängor men hittade inte riktigt några som föll mig i smaken tills ja såg dessa, perfekta skapelser där av en händelse, lite undangömt,
endast ett par kvar- i min storlek ( 39 ) ! Provade o dom satt dom gjutna på mig, underbara!.
 Jag blev förälskad- men prislappen hade åkt bort så jag gick o frågade vad dom kostade -399 kr fick jag som svar, vilket jag tyckte var asbilligt såklart, så ja tvekade inte utan ställde mig i kön för att betala.
Väl framme vid kassan så säger biträdet- Jaha 199 kr tack!... Jag hann tänka. Whaataaa!?
Men sa såklart inget utan betalade fort,fort med ett leende som inte kunde låta bli att smyga sig på på mina läppar.. Tack åh Hej- åh så kommer en tjej efter mig o frågar "Var har du hittat dom där snygga skorna!?!! "
Eeh, det var tyvärr som sista säger jag och känner mig ännu lite bättre till mods
- Snacka om klipp , eller vad!? Sören vad glad jag blev alltså!! = D


Det firades med superdyra vita strumbyxor och mat på Donkidonkan i raketfart, sen fort hem o fort till
T-Centralen,  bussen gick vid fyra o kvart i fyra satt vi i kö, trodde inte ja skulle hinna, trodde ja kommit upp på fel våning,  fick panik, sprang upp o ner tills ja insåg att jag var rätt- betalade o snodde den sista platsen i bussen- Jag var säkrad!. Jag skulle komma hem- Tack för det!.....I bussen blev det till att läsa fysik,
 ( Har fysikprov imorgon!..)

       Åh jaa, nu så måste jag verkligen lämnda datorn, Plugg,,plugg för hela slanten,
                          det är ett hårt liv-
            åh de e bare o kämpe på o ja acceptera läget!...

                           PEACE&KISSES / J  ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se