Ostkakans dag.

Idag är det ostkakans dag- hör och häpna, visste ni att det fanns en sådan dag? Om inte, nu vet ni! =P
Jag visste det inte heller,förrän tidigare ikväll då mamma sa att hon hade blivit bjuden på ostkaka på Maxi , för att det då var ostkakans dag.
Jaha där ser man, det finns verkligen speciella dagar för allt nu mera,inte direkt så att man kan hålla koll på alla dagar som ska firas på ett sätt eller annat.. Nej nej, Såå har nyss avnjutit en stor bit ostkaka med jordgubbssylt o en klick grädde på. Mums, hade jag inte sagt för några år sedan.Men jag har verkligen ändrat smak, inom så mycket. Jag börjar bli vuxen helt enkelt..


                                               image181

Produkter i urval som jag hade sagt  " nej tack " till för sissodär 2,3 år sedan som jag rent av älskar nu:

Té (skulle ja inte kunna leva utan nu!..Minst en kopp om dan! )
Mörk choklad
Havregrynsgröt
Sill
Bakelser av olika slag
Tårta
Grädde
Tomater
( älskar det inte men kan mkt väl äta det utan att få klökningar nu för tiden.. )
Avocado
Fullkornspasta

Hallon

Med mera..


Jaop, så äre nu så ska jag ta mig min dagliga kopp gröna té med lugnande kamomill , ingefära & citron.
Bra för både kropp,själ & sinne- vill jag då lova!.. Åh min hårkontrollstablett&C-vitamin+vitlökstablett ska också linka ner , snarast. Är trött i hela kroppen. Körde stenhårt på gymmet. Street Funken var tyvärr inställd idag ( typiskt..) Men vi körde styrketräning på gymmet istället, Emma visade mig en massa o så sprang vi på löpbandet o körde trappmaskinen m.m. Sedan avslutade vi alltihop med en timmes galen Afro Power, flummiigt om något , men körde ut riktigt idag, så blev svettig och glad! =P  Kommer ha träningsvärk de lux imon,
 bara så ni vet.
Men det äre värt!! =)


Så, hoppas ni haft en bra dag! Det har jag , med nästan fyra timmar på gymmet o ingen tid i skolan men ändå fullproppad med information om framtiden så känns min dag fulländad & utnyttjad till fullo!

            Så nu säger jag Puss&Hej från mej! Sov så gott! =)


Kommentarer
Postat av: Sabina

Frödinge ostkaka är INGENTING om man jämför den med Frödinge kladdkaka! ;)

2007-11-18 @ 16:31:18
URL: http://comeclean.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se