...plugg..is better in a gym..xp

Tjo där!.. Kom hem från gymmet vid åtta... Segt att åka buss och dessutom få betala 15 kr för det, men men. ¨

Träningen gick bra... Började med en kvart på löpbandet, jag och Emma förhörde varandra lite samtidigt. Sedan vid fem så gick vi på ett Body vive pass då.. Haha, vilket vi kankse ångrade ganska snart.. Eftersom det visade sig vara "pensionärsgympa..." Eller okej träning för 40+are men ändå..

Var bara jag,Emma, två tjejer ( som är lika gamla som oss..) och två tanter 60+
HAHA, fy fan jag kunde inte hålla mej för skratt alltså... Skittyst musik, jättesega rörelser och allt... Efter halva tiden gick tre stycket o det var bara jag,Emma och en ovig tant kvar.
Efteråt så förklarade instruktören att detta var ett pass för äldre.. "hehe,vi förstod nästan det ja..." HAHA.. Aja, allt ska testas på!...^^,
Eftersom det inte var någon jobbig träning direkt.. Inte som vi hade väntat oss iallafall så gick vi på ett Core-pass en kvart senare. Det höll på i en halvtimme- och där kan vi snacka om effektiv träning!..Mage,Rygg&Axlar står i fokus.
Älskar det!..

Köpte även ett solkort idag 4x20 min för 99 kr. Solade efter coren då. Fick asmycket färg, blev helt förvånad!... =)
293517-33





Sedan blev det skynda,skynda till bussen som gick från stationen 19:13.. =)

Emma sa hejdå vid Krafslösa men som tur var var Malin med i sammma buss..Så jag fick sellis ut till landet..=P

Var btw på nya Coop med mamms o mormor innan träningen.. Asfräsch, fick syn på mormors gamla bästis och granne ocskå ( 93 år och miiniliten.. ) Lyckat!..Åh kul tyckte mormor ( tur att man har ögonen med sig!..^_^ ) Köpte lite smått och gott också, bland annat ett par tjockare gråa strumbyxor, träningsersättning, té och lite annat..=)


Väl hemma har jag då käkat mat, duschat "spaat."
(inpackning,peeling,rakning,krämerhit&dit osv...)

Ska sätta på en kopp Blåbärsté nu och sedan får jag sätta igång med pluggandet igen....

En försmak på det jag håller på att öva in... :

Viktiga begrepp inom Hinduismen.

.Brahman:Världens själ- Den ende guden.
.Atman:Människans själ
.Puja:bön
.Asket: En person som avstår från livets njutningar och personliga ägodelar.
Ägnar sig i stället och andliga övingar så som meditation och bön..
Meditation: Koncentration i kombination med avspänning.Man väner sig in i sin kropp...
.Sanathana dharma: Den eviga ordningen/den eviga lagen.
.Dharma: Lagen
.Karma: Handlingar/Gärningar
.Karmalagen: Enligt karmalagen tar människan med sig sitt livsresultat till nästa liv..
.Samsara: Kretsloppet
.Moksha: Befrielsen
.Panteismen: Innebär att gud genomsyrar allt- finns i allt och alla.
.Brahmin: Präst
.Ghandi: En politisk ledare som ledde Indien mot självständighet från Storbritanniet. Han var företrädare av ickevåld- principen.
.Ahimsa: Ickevåld-Principen

Låter KUL va!?... ^^,
Näj usch fasen, det tar sin lilla tid att lära in bara dessa svåra ord...
Hoppas det går hyfsat imorgon iallafall!?...

Nu säger jag Godnatt och Hej från Mej! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se