Torsdag- Träsmak i röven & Body attack.

God kväll,God kväll där bakom skärmen.

Torsdag idag då, säger som alla andra- Veckorna bara flyger fram!..
Både positivt och negativt..
Längtar ju inte direkt efter att få splittras upp med klassen men sommaren och värmen längtar man ju till...

En ganska så skön skoldag idag, först en slapp apt, gjorde inte allt för mycket..
Gjorde färdigt min franskaläxa o satt lite vid datorn och sökte på sidor "emot djurförsök"..
Sedan kollade vi på film på "storbildsskärm" i 2 h, fick liite träsmak i röven och hade hellre sett "Förortsungar" än den vi såg.."Nyckeln till Frihet" hette den som de flesta röstade på..Ganska så bra var den dock..!..
Men jag och Emma satt längst bak och tjoade
." Neeeej- vad tänker ni med!?. Vi vill se Förortsungar,Vi vill se förortsungar!!!... " =P 
Innan filmen så "sprang" jag och Kakan til Netto, köpte lite filmgottis..Åh så höll vi på att inte komma där ifrån heller.. Vi hade ju såklart jättebråttom och så öppnar inte dörrarna.. Några skulle in och vi skulle ut, ingen kom någonstans så vi stod bara där o glodde och skrattade, gick fram och tillbaka mot dörren, inget hände.. Tillslut kom en från personalen och fixade.. Tog inte så lång tid som tur var!

Efter filmen var det mat- äckelfisk. Sedan så hade vi bara idrott och M-språk kvar...
På idrotten så hade jag och Emma mycket kul på uppvärmningen-gjorde inte det man skulle utan dansade gärnet, Alla bara:
 '" Dom Är verkligen galna..." Men skoj hade vi, like always ;P 
Sen så fick jag visa upp lite "gymnastikgrejer" för min lärare..
Hatar gymnastik och suger i det men ligger ändå på gränsen mellan G/VG!..

Slutade vid kvart över två..
 Tog bussen in till stan- gick med en gång till H&M där jag och Emma hade bestämt att vi skulle träffas.  
Emma skulle då cykla in till stan, men hennes cykel hade fått punka så hon fick också ta bussen in.. Alltså fick jag vänta på henne i typ 20,25 minuter.. Hann faktiskt bli lite orolig, tänk om hon hade cyklat omkull eller något!..
 " Tack Gode gud, gummaan, jag började  bli orolig!" Sa jag när jag fick syn på henne och kramade om henne!... =P

Så gick vi en runda på stan då... Tog ut lite money, köpte en julklapp till mammsen.. Åh två hårband till mej själv..
( Bra att ha när man tränar, hatar att ha hår i ansiktet!..
Åh hårband försvinner ju ungefääär lika fort som gummiband.. mysterier vad dom tar vägen alltså!!?..)

Käka lite på Donken. Sedan vid fyra så gick vi till gymmet då. Gick först på ett " Core boll " pass..
Där man då gjorde olika övningar på stora "pilatesbollar" , fan vad det var svårt då!.
 Att hålla balansen alltså.! Jag sög fetballe, ramlade bara av hela tiden.. Fattade inte hur Emma bar sig åt, jag som brukar  ha så bra balans annars!.. Aja, jag var inte ensam.. Ett tag så flabbade vi hela bunten och jag ramlade av bollen och landade med smalbenet rakt på en hantel som låg på golvet.
 Har värsta bulan/blåmärket där nu!...

Sedan så gick vi på ett rejält kämpigt pass som hette " Body Attack. " Där kan man snacka konditionsträning alltså..
Holy moses, fattade inte hur människorna orkade.. Jobbigt som bara den, fast kul!.. Fick en hel del håll tyvärr..
Sjukt jobbigt, men jag Ska gå på det fler gånger, jättebra träning ju!..
När man har gått några gånger har man nog fått upp flåset bättre...=P

Sen var jag Slut.
Tog bussen hem vid kvart över sju, var hemma åtta..
 Käkade pannkakor med glass ( mums!.) och sedan gick jag i duschen.. 

Btw. I måndags när jag var på gymmet åh sprang på löpbandet så började det allra första avsnittet av OC på 5:an, aslänge sedan som visade första säsongen ju!.. Så gulligt, men kan ju typ alla repliker utantill.. Aja, kul!..OC är nog en sådan där serie som kommer att visas om och om igen, år in och år ut så alla generationer kan begajsras..
Som Melrose place typ.. =) 

Jaojao. Kortisdag imon med. Idrott, syslöjd, Engelska. Loveli. Ska kolla klart på den där filmen också..
Sedan drar jag förmodligen till far & mors jobb , städa lite, tjäna lite kosing och sedan drar jag in till stan och gymmet igen. Imon blir det styrka för hela slanten för mig och Emma... Bastu&Dusch sen efter.. gött ! =)

Näe, nu så ska jag be mamma att fläta håret på mig innan det har torkat..
Är ganska så trött på att ha det rakt och tråkigt hela tiden.. Lite krull kan alltid pigga upp!.. =P
Sedan blir det lite Eng-plugg och slapp framför tv:n.

  Hoppas ni har haft en bra dag!?.. Ha en bra kväll iallafall,  KRAM&PUSS =) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se