None of us were angels but you know I love you, Yeah!...

Ska ut och powerwalka med lilla mammsen nu i den underbara höstluften. Idag har solen skinit så gott som hela dan, skönt som bara den!.. Det har inte varit speciellt kallt ute idag heller. Så för en gångs skull hade jag ingen jacka på mig när vi gick upp till matsalen. Dagen i skolan var ganska slapp.

Började med sov morgon, började kvart över nio. Sen hade vi lite "intro" inför teatern vi snart skulle titta på.. Sjöng o lite sådär... Så gick vi upp till musiksalen o tittade på den så kallade "Miljömusikalen".. Lite småkul sådär.. Sen käka vi ÄCKLIG fisk, blev mest knäckebröd & broccoli för min del...

Sen hade vi / jag bara idrott kvar på dagens schema. Spelade Rugby i solskenet o ja gjorde flera "TouchDown".
Kuul faktiskt!...

Efter idrotten blev jag "sjuk" , skippade franskan och tog en tidigare buss hem tillsammans med Sara & Karin.

Näe dax att promenera, mammsen is waiting!!..

PUSS







image97

Det första jag gjorde idag när jag kom hem från skolan var att gå till "mormors land" och plocka mej en näve smaskiga hallon!


BTWBTWBTW.., JUST nu klockan 7 började kineserna att skjuta upp fyverkerier, för att inviga sitt projekt.
Det hörs ända hit, flera mil iväg. COOOLT!.. Hah. då kan ja skicka mp3:n på promenixen kanske.. Får ju underhållning ändå menar ja!!.. ; ) Ciao!.



         20:25.

                           Tjohej. Ännu en gång sitter jag här en promenad och en dusch senare. Känns bra!
                           Nu så kollar jag på "Du är vad du äter" fast just nu är det reklampaus dåra.
    Så under tiden bjuder jag på Dagens bilder:


                           
image98
 De nyplockade hallonen avnjöts sedan tillsammans med en tallrik fil & K-Special. Med god aptit såklart, efter en dag  utan god mat i skolan...


                          image99
     Våra nya koppar som mamma har köpt. Dom är grymt snygga och annorlunda!..Dom ska det drickas många koppar..

                               
                                image100


                   .... grönt té i...  mums.. : )



                                  image101

             De senaste inköpen för att "överleva" hösten/vintern ser vi ni här. Två mössor/bakrar, en halsduk & ett par vantar. Sammanlaga priset för allt detta är 160 kr ( på Lindex ) , Klipp är kul! :)


                                  image102
                             Gårdagens inköp efter ett litet besök på MAXI med mamma blev 3 par gulliga trosor för 99 kr.
                             Låter kanske konstigt , men jag är så himla trött på mina gamla underkläder.
                              Behövde piggas upp lite med några nya roliga!...



                                    image103
                         Vårt läskande fruktfart som annars brukar vara ganska så tomt. Säger so Grynet
                                        "Frukt är som godis fast nyttigare" eller nått i den stilen!...


                   Avslutar denna dagen med att skriva ner Dagens låt: Speeding cars med Imogen Heap, utan tvekan!

                                             
Here`s the day you hoped would never come
Don?t feed me violence, just run with me
Through rows of speeding cars
The paper cuts, the cheating lovers
The coffee?s never strong enough
I know you think it?s more than just bad luck

There, there, baby
It?s just text book stuff
It?s in the ABC of growing up
Now, now, darlin?
Oh don?t lose your head
`Cause none of us were angels
And you know I love you, yeah

Sleeping pills, no sleeping dogs lie never
Far enough away
Glistening in the cold sweat of guilt
I?ve watched you slowly winding down for years
You can?t keep on like this
Now is as bad of time as any

There, there, baby
It?s just text book stuff
It?s in the ABC of growing up
Now, now, darlin?
Oh don?t kill yourself
`Cause none of us were angels
And you know I love you, yeah

It?s okay by me
It?s okay by me
It?s okay by me
It was a long time ago

It?s okay by me
It?s okay by me
It?s okay by me
It was a long time ago

There, there, baby
It?s just text book stuff
It?s in the ABC of growing up
Now, now, darlin?
Oh don?t lose your head
`Cause none of us were angels
And you know I love you, yeah

There, there, baby
It?s just text book stuff
It?s in the ABC of growing up
Now, now, darlin?
Oh, don?t kill yourself
`Cause none of us were angels
And you know I love you, yeah!

 Låten hörde jag första gången i OC, på studenten.. Har velat ha den jättelänge, men den är inte med på OC skivorna.. Så frågade jag Malin igår om hon hade några låtar med Imogen Heap. Åh det hade hon, blev glaaad. Älskar låten, så himla fin. Fast innan ja fick den igår har ja trott att texten var helt annorlunda innan.. Trodde refrängen gick något i stil med: Fly,fly baby it´s not time to go but maybe one of us is gonna die and I love you.. osv... SJUKT! Men nu vet jag ju bättre..

Aja lite mer Engelskaplugg , undanplockning av kläder i badrummet ( mammas plikt..) och en kopp té väntar.

            Sov sött. Godnattkramar / J ♥




                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se