Världen går i Rosa, för att öppna ögon!...

                


Jag har som många andra Svenskar vid den här tiden på året köpt ett rosa band som stödjer cancerforskningen det ska få äran att sitta på min nya höst/vinter kappa!..
.. I min familj känner vi lite extra för att stödja osv. pga. min mormor som drabbades av den elakaste sorten av bröstcancer för snart 2 år sedan.. Det var en tuff tid men mormor återhämtade sig bra efter operationen, Skillnad är det med medicinerna som har otroliga biverkningar så som ökad risk av cacer i livmodern, vilket min mormor väntar på besked om hon har just nu!.... : /
Snart måste det finnas botemedel till alla som får cancer, åh medicinerna man sedan får som ska motverka sin sorts cancer ska inte kunna ge någon annan sorts cancer istället!.. Då spelar det ju ingen roll liksom!...

Cancern drabbar var och varannan familj , senast nu min älskade vän Saras pappa..
De är inget man ska blunda för, tänka, äh de drabbar väl inte mig eller mina nära och kära men nästa gång är det din mormor eller pappa som drabbas!.. Cancern har blivit så otroligt vanlig, alla måste kunna bli friska, vi alla måste och kan göra något för att stödja forskarna så att de kommer på botemedel åt alla sorters cancer!..
Cacer dödar så otroligt många oskyldiga liv!.
Så kom igen och stöd, de är inte svårt, inte dyrt!

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!!....




Ett annat alternativ kan vara så enkelt som att köpa Kelloggs special flingor och andra råvaror så som morötter m.m. där några kronor går till cancerfonden!. Såå enkelt & smart!..
Hela jorden blir rosa i oktober varje år, t.ex Globen lyses ju upp i rosa o en massa andra byggnader i världen!..

Visst är det bra att det uppmärksammas så mycket!!? Det tycker iallafall jag!.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se