Lördag- sommarkänslor.

           image407


Ååååh ni skulle bara veta hur härligt jag har det just nu...
Sitter här i ett begahligt varmt och fridfullt uterum, solen lyser in på sina ställen.
Radiomusik, fågelkvitter, en gräsklippare på håll och någon grannar som snickrar några kvarter iväg...

Drömmer mig bort, intalar mig själv att det är sommarlov..
Men så fort jag går ut, sätter mig i solen, känner den inte allt för ljumna vinden mot min kind och det lilla sticket av dåligt samvete som uppenbarar sig i hjärnan, (plugga Josse,plugga!!..)
Så spricker drömmen, jag blir påmind av verkligheten igen,
stressen och pressen som inte finns där på sommaren finns där nu men inte sen...

Jag längtar tills drömmen blir verklighet och som tur är så är det inte långt kvar...
Det gör att jag håller hoppet uppe!...

Nu så ska jag gå ut i solen igen
- låta solen lysa på mitt bleka ansikte och försöka att mata in WW2 i hjärnan på samma gång...

          Ha en underbar dag!! Vare sig det är sol eller mulet där ni befinner er!..




Kommentarer
Postat av: Mia

Svar: Haha, först fattade jag inte alls vad du menade med nyans, men nu är jag med. Jag använder Milk, den ljusaste. Jag har riktigt ljus hy, så den passar bäst :)

2008-04-19 @ 17:33:18
URL: http://mialindberg.blogg.se
Postat av: Elli

Underbar bild :)

2008-04-19 @ 19:48:18
URL: http://evc.blogg.se
Postat av: E.

Mysig bild :)

2008-04-20 @ 19:49:31
URL: http://platine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se