Onsdag- Kanotpaddling och klipp.

Gissa vad?!..

Jag har klippt mig, känns förbannat skönt med fräscha toppar
 ( mitt var ju något slitet om man säger så..)
Åh yes, jag vågade gå ett steg längre, vågade ta steget till lugg!
Men just nu vandrar mina tankar mest mellan
"Vad fan har jag gjort!?! Det ser ju inte klokt ut"
Till " Men jo, de är ju riktigt fint,faktiskt!.." Jag är nog bara ovan!!
Superkul med en förändring ju, åh ja, en lugg förändrar hela utséendet på något vis...

Just nu så känns det mest som att jag har en peruk på mig som jag snart ska slänga av mig så jag ser ut som vanligt igen..Men nej nej, det spelar ingen roll hur hårt jag sliter i håret, de sitter kvar!...=P

Har iallafall provat att kamma upp den med vatten, åh jösses- gamla Josse var tillbaka
- kändes skönt att se att det verkligen var jag där under allt hår iallafall ;)
Aja, kommer nog inte att köra på lugg hela tiden, tror att den är snyggare när den växt ut något...
Så de blir nog lite blandat med luggen uppe o nere!...
Himlans tjock är den också o rak, kanske ser bättre ut efter att jag har duschat!?..

Näe nu fåre vara nog med luggsnack.
Som ni hör är jag väldigt förvirrad angående min åsikt.. 
Härligt med nyklippt hår i vilket fall! =)
            
        image413   image414
"haha- snögga bilder..Ofresh,oh yes. Men säg gärna va du tycker om luggen!!...=P.."
                 
               

Dagen har i sig varit ganska så händelserik och rolig måste jag medge.
Kemi (hatahatahata), bild (klippaklippaklippa), Svenska(läsaläsaläsa)
,Mat(ätaätaäta),Matte(räknaräknaräkna*host*)

Sedan så stack friluftsgänget till Ekudden, till Kalmar kanotklubb rättare sagt!
Paddlade först kanot med Sara och Emma och sedan kajak själva.
Riktigt roligt, perfekt väder o alltihop.
Mycket mysigt o härligt!..Blev bara liite blöt!
Men jag kan garantera att jag kommer ha t r ä n i n g s v ä r k imon.
Fy faaan alltså!! Satt o spännde mig i den vingliga kajaken, som fan...
Åh tjena mjölksyra i armar/axlar/rygg..
Holy.. Men men, det roliga övervägde!...=P

Sedan så gick jag halvvägs in till stan, hungrig,lerig,blöt,varm,stel och eländig.
Gav upp, satte mig i en busskur o ringde mammsi som kom och hämtade mig...
Drog till "Coperejt" ( skit i stavningen!..) där firade dom nämligen 50-års jubileum så alla deras företag som handlar kontorsartiklar från dom var inbjudna idag för gratis mat,tävlingar,godis,fika m.m.

Åh ja, gratis är gott så jag blev mättare än mätt!...Lite fult att det typ bara var vi där just då men iaf!.
Köttfärspaj,sallad,baguetter och en cola light satt finfint i magen!!...
Sedan en chokladboll och ett Antal fruktkolor på det!...
Jag och mammsi gick "tipsrundan" också- handlade om blommor, om mormor hade varit med så skulle vi vinna!..
Hmm.
Aja, mamma köpte lite grejer till firman och jag gick ut o satte mig i bilen, för att på ett "smidigt" sätt byta mina leriga mjukisbyxor till jeansen igen..
Smidigt var nog det sista man kunde kalla det där ombytet för
- satt där i trosor på pakeringen som en annan idiot o passade på att dra upp byxorna lite högre varje gång det blev folkfritt runt omkring, 
haha!!!

Well, detta blev ett långt inlägg...Har inte så mycket mer att berätta om den här dagen.
Nationellt prov i matte imon (Blä!) och sedan Orientering (ännu mera blä!..)
Men aja, de blir nog bra...

Sist men Inte minst så måste jag ju passa på att säga GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN till min Älskade systeryster
=))))))))))))))))      Syns på fredag!

Puss&Hej/ en luggad tjej...Ô.o


Kommentarer
Postat av: elli

tack så mkt! :D

2008-04-23 @ 21:45:22
URL: http://ellinorak.blogg.se
Postat av: Karin

fina bilder:)

2008-04-23 @ 22:18:45
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: sara

luggen var skitfin, fast det känns annorlunda... men det är väl det som är meningen antar jag. Plus att du ser mycket äldre ut tycker jag :) puss älskling

2008-04-23 @ 22:21:30
URL: http://saaaaaraa.blogg.se
Postat av: Emma

Finfina bilder, du är så snygg! Och ja visst har jag rätt med att utplåna foppatofflorjäklarna, usch vad hemska de är x)

Vad händer idag btw?

2008-04-24 @ 12:26:25
URL: http://lillma.blogg.se
Postat av: YMB

Du är jättefin i nya frippan! Kram,kram

2008-04-24 @ 12:56:07
Postat av: Madeleine

SKITSNYGGT!!!! o tack för grattishälsningen. Jag hade en bra dag.Ses imorn. Stor kram. ps Theodor tycker också du är jättefin med lugg..ds

2008-04-24 @ 13:14:42
URL: http://storalollipoppan.blogg.se
Postat av: Christian

Coolt Josse blev ju riktigt snyggt!

2008-04-24 @ 17:30:11
Postat av: J o s s e

Christan: Oh, man tackar!! =))
Inte vant mig riktigt än men, ja du vet väl hur det känns med ovana frisyrer!?...

2008-04-24 @ 17:59:07
URL: http://lollipoppan.blogg.se
Postat av: sara

super fint !

2008-04-24 @ 18:18:00
URL: http://timtal.blogg.se
Postat av: cat

riktigt nice!

2008-04-24 @ 18:24:18
URL: http://gallon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se