Stackars,sjuka lilla mig...

Heej!...

Ja, som ni kan förstå med tanke på rubriken så är inte lilla jag så piggelin idag...
Kände mig jättekonstig redan då jag vaknade i morse vid halv 7.
Men trodde då bara att det berodde på att jag var trött.
Så pallrade mig upp,klädde på mig och sminkade mig, fast det tog emot.
Kände mig jätteyr och konstig.

La mig ner i sängen ett tag med det hjälpte inte. Gick in till mammsi.
Så gick hon upp och började ställa fram frukosten, kanske skulle ja må bättre om jag fick lite mat i mig?..
Men det hjälpte inte, fick knappt i mig något.
Flingorna bara växte i munnen och det enda jag lyckades peta i mig var 4,5 äppelskivor.

Bestämde mig iallafall för att bege mig till skolan, göra ett tappert försök.
Mitt illamående skulle nog gå över framåt dagen, trodde jag då...

Till en början kändes det bra, kände mig med ens piggare då jag gått utanför dörren och fått frisk luft.
Blev mött av en go & glad Hilda, satt bredvid henne i bussen och pratade om lovets "äventyr".
Men redan på första lektionen ( handledning ) kände jag hur illamåendet kom tillbaka mer och mer..
Tillslut fick jag lägga ner huvudet i bänken, min ena handledare kom fram och frågade om jag inte mådde bra.
Så jag sa ju hur det var. Hon tyckte att jag skulle åka hem och jag höll med henne.

Ringde till stackars mamma som inte hade hunnit iväg till jobbet än.
Så det var bara för henne att köra in till Kalmar för att sedan köra ut till Läckeby för att lämna mig och sedan köra in till jobbet i Kalmar igen..

Tur att jag inte är sjuk så ofta.
Men visste fasen inte var jag skulle ta vägen- mådde hemskt i bilen.
Hjärtat slog hårdare och snabbare än vanligt, jag mådde så illa så att det kändes som att jag skulle spy vilken sekund som helst och huvudet vägde 2,5 ton ungefär.

Tog av mig dagens fina outfit och bytte om till pyjamas igen och la mig under täcket så fort jag kommit hem.
Mamma blev orolig därför att mina symptom lät precis som dom jag hade innan man upptäckte min "sjukdom" när jag var 9 år.
Så hon ringde sjukhuset. De ville att jag skulle komma in och ta blodprover..
Kändes bra långt borta där jag låg i min säng helt svag och orkeslös...

Låg sådär hela dagen, halvsov ibland men kunde inte riktigt komma till ro tack vare illamåendet och att solen lös in i mitt rum.

Vid halv 12 så spydde jag.
Trodde aldrig att det  kunde kännas så skönt att kräkas,men det gjorde det.
 Mitt illamående försvann med ens och jag fick lite av krafterna tillbaka.
Nu var det bara febern som spökade. Frös & svettades om vartannat.

Åh matlusten kom aldrig tillbaka.
Fick tvinga i mig vatten och mamma gjorde mig en kopp té när hon kom hem.
Magen var ju tom sedan jag spytt men ändå var jag inte hungrig.

Vid halv 6 drog vi in till barnakuten ( tycker att Barnakuten låter så drastiskt och hemskt..)
Men det som skulle göras var bara att dom skulle sno 5 rör blod ifrån mig.
Det var en nyutbildad ung kille som bara hade varit där som fick sticka mig i armen.

Det gick så bra så, blodprov och sprutor har ju aldrig varit någon skräck för mig.
Sjuksköterskan sa att alla mina symptom verkade tyda på den klassiska "vinterkräkrsjukan", men jag vet inte jag.
Då brukar man ju spy regelbundet, än så länge har jag ju bara spytt en gång.
                                 image298
                                              "kolla vad dom misshandlade min arm...;( "

Tror nästan mer på någon form av matförgitning
...
Eller så blev jag kanske smittad av någon i bussen igår? Eller på stan?

Jag vet inte, ingen som vet. Men jobbigt värre är det. Åh jag har aldrig varit magsjuk förr!
Tog iallafall en stark värktablett innan vi drog in till stan.
Svettades som en gris och jag mådde snart mycket bättre.
Mådde så bra så jag t.o.m kunde få i mig en cheesburgare och milkshake.
( Tack Iprenmannen- har sagt det förrut men du är ett Geni som borde få nobelpriset 100 gånger om!...)

Börjar känna nu när jag varit hemma i en timme ungefär att febern går upp igen.
Fast illamåendet är inte så farligt längre.
Hoppas inte att jag kommer spy något mer, men ingen skola för min del imon iallafall!...
Så typiskt egentligen..
När man har haft ett långt lov, visst skönt att jag inte blev sjuk i Sthlm, men det är ju så mycket i skolan nu som jag inte borde missa...

Well,well finns inte så mycket att göra åt det hela- mer än att hoppas att det går över fort!.
Blev inget samtal till modellagenturen idag heller, känner att jag vill ha lite mer energi..
Men någon dag i veckan ska det såklart bli gjort!...


Ursäktar för ett långt och tråkigt inlägg, men det var skönt att få skriva/klaga av sig lite!..;)

                          
Ha en fortsatt fin kväll! 
Slängpuss ♥ ( Så ni inte blir smittade om det nu är vinterkräksjukan jag bär på...;) )

Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

usch då =/

2008-02-25 @ 21:29:15
URL: http://metrobloggen.se/helenascity
Postat av: EVELINA

stackare! ha en fin kväll =)

2008-02-25 @ 22:25:52
URL: http://metrobloggen.se/evelinaas
Postat av: Rebecca

Hoppas att du mår bättre snart!

2008-02-26 @ 12:58:42
URL: http://glooria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se