Torsdag & Fredag i ett

Heej.  Bloggade inte något igår som ni kanske kunde se.
Hade varken tiden eller humöret, tyvärr!..

Men jag tänkte uppdatera er om både gårdagen och denna dagen nu istället...

Igår så slutade vi kvart över två, det spöregnade och S påminde mig och Hilda om att vi skulle spela piano, vilket jag inte hade haft en tanke på. Jag trodde vi skulle börja nästa vecka eller något.
Så jag hade egentligen bestämt att jag skulle in till stan med Emmso och sedan träna med mammsen.
 Men eftersom jag då hade piano så var jag ju "tvungen" att åka hem.
Hade dessutom ont i huvudet och var så hungrig så jag höll på att svimma...
Åh så hade jag lite "krämpor" sedan idrottslektionen..

Holy..Tror aldrig att jag har varit så "klumpig" på en idrottslektion som denna..
Krockade med allt och alla, skrapade upp knäet och har fått ett baoutablåmärke på röven plus att båda mina långa tumnaglar gick av.. Så lite mörbulad efter det kände jag mig ju också minst sagt...=P

Låg nästan och sov på franskan sedan på sista timmen..
Iklädd idrottskläderna eftersom jag inte blivit så svettig och eftersom jag skulle direkt till gymmet då..

Men så blev det alltså inte.. Hilda spelade först, ja skyndade mig hem, tryckte i mig en macka, sköljde av mig och bytte kläder.. Sedan var det bara till att ge sig ut i regnet igen- depressing väder om något....

Fick den sjukt fina låten "That´s what friends are for" i läxa...
Sedan så åkte Hilda med mig på cyklen till affären, vi gick in och köpte citronmuffins
( som vi aaaalltid åt efter skolan på den gamla god "melroseplace-tiden"....)
Några chokladbitar som vi tänkte skulle pigga upp oss i det trista vädret följde också med oss hem till mig.

Varm choklad med sprutgrädde stod också på menyn, sedan satte vi oss uppe vid datorn ( utan internet...)
Åh spelade Sims.. ( Like the good old time...) .. Sakna..
Spelade i mitt "Stollywood" där vi spelade hos kändisfamiljer osv där alla kändisar är kära i alla i stort sett.. Skitkul.
Vi satt där ända till halv 9 ungefär- med endast en liten matpaus inkluderad...

Fastnade såklart  framför Sims någon timme till efter att Hilda åkt hem....
Åh ,det är verkligen sådär beroendeframkalladen, har inte spelat det på länge men när man väl börjar igen så kan man inte sluta!..

Well..
Åh så idag vaknade man upp, tröttare än tidigare mornar denna veckan men ändå glad över att veta att det var fredag..
Dessa fyra första dagar på vårterminen har gått grymt fort men samtidigt har dom varit ganska så jobbiga, man har varit grymt trött på eftermiddagarna och man blir påmind med en gång att 9:an inte är någon lek om man säger så.


Mm.. Men denna dagen var ju ingé jobbigt direkt.. Lät mig sova en kvart längre än vanligt..
Eftersom vi har idrott på första lekt. på fredgar så kan man ju struna i att sminka sig osv.

Bara på med idrottskläderna- sköönt...Tänkte jaag...
Åkte in med pappa till skolan och blev med ens påmind  i skolan att
" Eeh, Josse, du vet ,vi har inte idrott idag!..."       " Vaaaa- neeej, vad jobbigt.. jag som är ombytt och allt!..."

Vi hade lektion om "ledarskap" istället och som tur var så var jag inte ensam om att inte ha lyssnat så noga på J förgående idrottslektion...
jag och Emmsan gick in på skolans största toa för att byta om och ta på några lager mascara.. ( efter )
Kakan tittade snällt på...

Sedan så fick dom små lyllosarna som hade träslöjd gå hem eftersom den var inställd.. Klockan var inte ens tio..Cruise Visst så skulle vi ha Englekt. med vikarie där vi endast skulle kolla klart på en dålig film med Tompan ( vår eng-lärara är nog kär i honom, för vi får bara se filmer som han är med i!.. hmm..)

Vi andra "sysisar" fick snällt stanna kvar tills halv två...
Sylektionen var dock inte så slitsam..
Hilda som är "träis" undehöll sig med att spela kort, sminka mig, klippa mig ( yttepyttelite.) och fixa ihop ett par görsnygga stringtrosor till mig, som jag faktiskt fortfarande har Över strumpbyxorna, aspaktiskt så dom inte åker ner så där obekvämt ni vet!...;P

Efter skolan så följde Emma och Karin med mig hem hit.
 Vi käkade flingor och natchochips samtidigt som vi kollade på "Bert" som Emma hade med sig..
Haha ,säger jag bara!...^_^


Emma åkte hem vid kanske halv 6, 6.. Åh Kakan vid kvart över 8 ungefär...
Jag och Karin tittade på "Hundtricket" efter att Emma åkt...
ÅÅh, det är en film man kan se många gånger, jojomänsan, ;P
Kul att se Alexander Skarsgård igen efter att vi såg en film med honom som ca 10,11 år på Sv-fördjupning i onsdags...  Han är ju så jäkla snygg den mannen- mer söt som 10,11 år då!.. ;P

Förresten så mätte sig jag och Karin sen..
Bara för att vi alltid vill jämföra hur långa vi är,, plus att jag trodde att Karin växt om mig rejält!..
Men då kan jag konstatera att jag vuxit lite och blivit hela 174 centimeter och Karin ligger mellan 175 och 176..
Så de skiljer inte såå mycket!...; )    Men jag har iallafall blivit längre än mamma nu!.. =D


Stackarn, måste kännas lite sorgligt att hennes yngsta lilla sladdbarn har vuxit ifatt henne!...

Aja.
Ursäktar att detta blev ett låångt inlägg, men var sugen på att skriva av mig lite nu eftersom jag inte skrev igår.

Har checkat lite på Let´s Dance ikväll... Kan ju inte säga att jag är ngt stort fan av det programmet men...

Imorgon så ska jag upp hyfsat tidigt då jag och mamma förmodligen ska åka in och gå på ett
"BodyBalance/Pilates-pass" vid klockan 10, det  skulle bli en perfekt start på dagen,
Blir kaaanske 20 min i solariet och lite bastning+dusch efteråt också!...

Men det beror alltså på hur pigga vi känner oss i morgonbitti...

Nu så är jag  iallafall sådär gryymt trött som man bara kan vara på fredagkvällar så ska snart nana!...

                           Puss&Godnatt♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se