En fulländad dag.

Hello, God morgon!
Började dagen med att få en telefon upptryckt i örat, åh kära systers röst,systesonens jollrande med för den delen.
Blev serverad frukost i uterummet, läste en tidning till det.
Fortsatte mitt "morgonhäng" ute i hängmattan med nyaste, oöppnade numret av ELLE som sällskap.
Alltid en höjdare!

Solen stekte på vår lilla innegård så efter en halvtimme eller så blev det nästan För bra och jag förflyttade mig in hit.

   

Om jag fick bestämma själv hur denna dagen skulle se ut
-
helt och hållet enligt mina behov och önskningar så skulle den börja på ungefär samma sätt som jag beskrev här ovan. Sedan så skulle jag, om en timme eller så sätta mig i våran gråa jätte till glidarbil, wayfarers på och en fulländad sommaroutfit. Några fräknar på näsan och bra musik från högtalarna.
Mamma skulle få agera chaufför och ett mysigt sällskap.
Vi skulle sjunga till radion tillsammans för att sedan inta stan, vår mysiga sommarstad,Kalmar.
Jag skulle vara sådär skuttandes glad, känna mig fri som en fågel med hela världen framför mina fötter.
Efter  endast några få affärs- och kanske provrumsbesök skulle jag
- hitta den perfekta klänningen inför skolavslutningen med stort K som jag känner mig som en prinsessa i.
Några till sommarplagg som får en sprudlande humör skulle sitta fint.

En fika utomhus i solen på det lika så.
En systemkamera i min ägo skulle inte heller göra dagen sämre..

Ett dopp i solnedgången, med fina människor skulle inte vara fy skam.
En middag med en glad familj, jordgubbar och en bra film.

Gå och lägga sig i god tid, glad, mätt och nyduschad med en ljuvligt doftande bodybutter påstrykt över solbrun hud som vaggade mig sakta till söms. En natt med fina drömmar och hela min dag skulle ha varit fulländad.

"Drömmen är så nära, ej så omöjlig att få,  jag får nog dock fortsätta att drömma
-några dagar,veckor,månader år innan den jag nå."

Hoppas att Din dag blir fulländad! ♥

                         

                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se