The second monday

Hallå!

Vaknade tio över elva av att telefonen ringde. Rusa upp, fick för mig att klockan var mycket mer.
Hängde upp en sjujäkla massa tvätt, precis när jag höll på att hänga upp den sista skjortan så går solen i moln och mörka,hotfulla moln uppenbarar sig i horisonten. "Oh no..."

Tog på mig morgonrocken och gick ut till postlådan
(bättre att grannarna får se mig i morgonrock än i "Hello Kitty" minishorts + matchande linne...)
Satte mig i uterummet tillsammans med en tallrik 98% fullkorn blandat med müsli och en tidning.
Det dröjde inte många sekunder förrens det började smattra på taket...
"Tack vädergudarna, tusen Tack!!..."
Som tur var så försvann regnet lika fort som det kom.
Ingen skada skedd
-och jag slapp gå ut och hämta all tvätt som jag precis hängt ut,observera att det var ovanligt mycket tvätt!...

             
                       "Vinden vinar så huset knakar idag..Kan tilläggas..."

Well.Well. Sitter fortfarande iklädd morgonrocken, med "Hello Kittypyjamasen" på mig under.
Ska snaart byta om. Sedan så ska jag dammsuga. Oh hej, vilken pedant jag har blivit de senaste dygnet!..
Men ibland känns det så otroligt skönt att ha fint och iordning runt omkring sig.

Allt känns mycket lättare och.. ja, jag vet inte!...
Efter en vecka med en liten 1-åring i huset så behövs en rejäl dammsugning i vilket fall.

Skulle egentligen varit i stan vid den här tiden..
Hade ju tänkt gå en sväng på stan och sedan träna med Emma.
Men Emma ville tydligen träna ikväll och det har inte jag lust med..
Bussarna hit ut till bonnalandet är ju inte dom mest regelbundna heller...

           

Men ska ändå ta en buss som går om exakt 2 h, 15:33 in till stan,
för att köra ett riktigt träningspass med mamma istället.
Ska bli skönt, vill verkligen komma igång med träningen igen, på riktigt!....

Näe, klockan tickar.. Ska nog ta upp kampen med dammsugaren!...

 Ha en jättefin dag!  =)

Puss!♥

Kommentarer
Postat av: fia

svar: haha, tack :)

2008-06-23 @ 16:05:00
URL: http://youzoofajn.blogg.se/
Postat av: Ida

svar: tackar :) ha en bra kväll :)

2008-06-23 @ 20:05:36
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: JOSEFIN

ha en fin kväll!

2008-06-23 @ 20:27:23
URL: http://josefiinwikstrom.blogg.se/
Postat av: hilda

svar: klart vi ska va när jag kommit hem!<3 :) hm, jag ska förmodligen se den filmen här i Lux med Linda ;/ <3älskar dig

2008-06-23 @ 20:52:38
URL: http://cangemark.blogg.se/
Postat av: Emelie

Skönt med lite träning, skulle jag också behöva :P

2008-06-23 @ 21:50:01
URL: http://celebratelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se